  • 11. Data: 2010-06-27 20:35:17
    Temat: Re: kradzione auto( z komisu) zatrzymane na granicy, co dalej?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Big Jack wrote:
    > W wiadomości
    zeta.pl

    > Jasne, tedy jak da ogłoszenie do prasy, że w komisie takim to a takim
    > nabył kradzione auto, to nie będzie to pomówienie i właściciele
    > autokomisu mogą co najwyżej udać się na drzewo :)

    jeśli takie da.
    na początku propozycja była jednak inna, dlatego sugerowałem, żeby
    jednak uważać co się "gada".

  • 12. Data: 2010-06-28 09:50:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Jun 2010, witek wrote:

    > skoro samochod byl kradziony to umowa sprzedazy nigdy nie byla wazna, wiec
    > ten samochod nigdy nie byl twoj

    No, jeszcze dochodzi sprawa: "a wedle jakiego prawa".
    Bo jak kupił za "normalną cenę", to w związku z art.169 *polskiego* KC
    mógł własność uzyskać "w sposób honorowany w Polsce".
    A że w innych (chyba jednak "cywilizowanych") krajach "kradzione jest kradzione",
    to wyzwalaczem była dopiero właśnie próba wyjazdu za granicę.

    pzdr, Gotfryd