  • 1. Data: 2002-06-13 08:04:27
    Temat: kosztorys pzu - jak zakwestionowac
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    witam
    sprawa na pozor prosta , mala stluczka z winy innego kierowcy ( niestety bez
    policji , ale nie o tym ) likwidator szkod stwierdzil ze wystarczy mi na
    drzwi 5 kg szpachli. ja sie z tym nie zgadzam , samochod ma rok , ma
    gwarancje na lakier i perforacje blach i chce aby czesci zostaly wymienione
    na nowe. jak moge zakwestionowac kosztorys rzeczoznawcy ?
    czy mial juz ktos moze takowe doswiadczenia ????
    nie interesuje mnie wstawienie do autoryzowanego serwisu i 2 miesieczne
    oczekiwanie na dogadanie sie zakladu ubezpieczen z naprawiajacym i
    bezgotowkowa likwidacja szkody .

    sqrczak

  • 2. Data: 2002-06-13 08:11:08
    Temat: Re: kosztorys pzu - jak zakwestionowac
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    sqrczak wrote:

> [...]
    > policji , ale nie o tym ) likwidator szkod stwierdzil ze wystarczy mi na
    chyba przesadziles
    po wyklepaniu plaskie drzwi nie przejma tyle szpachli

    ja sie z tym nie zgadzam , samochod ma rok , ma
    > gwarancje na lakier i perforacje blach i chce aby czesci zostaly wymienione
    > na nowe. jak moge zakwestionowac kosztorys rzeczoznawcy ?

    wlasny rzeczoznawca z ksiazki telefonicznej
    + kosztorys wedlug eurotaxu/audatexu

    > czy mial juz ktos moze takowe doswiadczenia ????

    tak
    > nie interesuje mnie wstawienie do autoryzowanego serwisu i 2 miesieczne
    > oczekiwanie na dogadanie sie zakladu ubezpieczen z naprawiajacym i
    > bezgotowkowa likwidacja szkody .

    ubezpieczalnie chyba juz zrezygnowaly z formy bezgotowkowej
    a na naprawe nie czeka sie chyba tak dlugo
    warsztaty tak robia, ze przyjmuja od ciebie upowaznienie wyplaty kwoty z
    tytulu likwidacji szkody na swoj rachunek.

    zrozumiale ze klepanie, szpachlowanie pomniejsza wartosc pojazdu
    gdyz zostaje wykryte w czasie sprzedazy, slynnym mazakiem magnetycznym,
    reagujacym na grubosc warstwy pomiedzy mazakiem a blacha.
    i wtedy kupujacy jest przekonany ze kupuje samochod po wypadku a nie
    drobnej stluczce.
    Tzn. rezygnuje z zakupu, albo oczekuje znacznego obnizenia ceny
    transakcyjnej.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@

  • 3. Data: 2002-06-13 08:25:06
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    > wlasny rzeczoznawca z ksiazki telefonicznej
    > + kosztorys wedlug eurotaxu/audatexu

    ok
    mam rzecoznawce i mam wycene z eurotaxu
    co mam dalej robic ??

    > ubezpieczalnie chyba juz zrezygnowaly z formy bezgotowkowej
    > a na naprawe nie czeka sie chyba tak dlugo
    > warsztaty tak robia, ze przyjmuja od ciebie upowaznienie wyplaty kwoty z
    > tytulu likwidacji szkody na swoj rachunek.

    nie , nie zrezygnowaly
    moze zajsc taka sytuacja ze ubezpieczyciel zgodzi sie na naprawe wg mojej
    wyceny , ale pod warunkiem ze wstawie pojazd do autoryzowanego zakladu z
    ktorym on ma umowe na naprawe bezgotowkowa
    a to mnie nie interesuje

> [...]
    > drobnej stluczce.
    > Tzn. rezygnuje z zakupu, albo oczekuje znacznego obnizenia ceny

    pan powiedzial mi ze na nowych czesciach tez moze byc szpachla .........
    :))

    pzdr i prosze o wiecej informacji

    sqrczak

  • 4. Data: 2002-06-13 14:43:33
    Od: "Grzegorz" <g...@e...pl>

    > pan powiedzial mi ze na nowych czesciach tez moze byc szpachla .........
    Owszem moze. Nowe czesci moga byc delikatnie nie rowne i trzeba to wyrownac
    szpachla niestety. Poza tym lakier na czesciach nowych bedzie i tak mial
    inna grubosc niz po fabrycznym lakierowaniu.

    Krawiec

  • 5. Data: 2002-06-13 16:01:43
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

> [...]
    > szpachla niestety. Poza tym lakier na czesciach nowych bedzie i tak mial
    > inna grubosc niz po fabrycznym lakierowaniu.

    no tak , ale to chyba nei rozwiazauje mojego problemu ...
    :(
    sqrczak

  • 6. Data: 2002-06-13 16:49:36
    Od: "fastB" <d...@p...fm>

    Jest takie postanowienie SN (nie znam numeru, może znajdę to podam), że PZU
    ma zwrócić:
    (wartość przed wypadkiem) - (wartość po wypadku, która jest niższa) =
    różnica dla ciebie
    Muszą ci wypłacić, tylko mały problem na 99, (9)% nie dadzą Ci różnicy
    dobrowolnie. Tzn będziesz musiał wystąpić z pozwem do Sądu. Jednak przy
    "odrobinie" cierpliwości masz kasę.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-06-14 12:06:05
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

> [...]
    > Muszą ci wypłacić, tylko mały problem na 99, (9)% nie dadzą Ci różnicy
    > dobrowolnie. Tzn będziesz musiał wystąpić z pozwem do Sądu. Jednak przy

    a le z tego co wie orzeczenie dotyczy bardziej wartosci samochodu ( chodzi o
    to ze bryczka traci na wartosci rynkowej ) a nie likwidacji szkody .....
    cierpliwosci to ja mam ze hoho
    :)

    pzdr sqra

  • 8. Data: 2002-06-14 20:32:50
    Od: "marta grzejdak" <m...@w...pl>

    Witam,
    Jesli samochód jest nadal nie naruszony, możesz sporządzić własny
    kosztorys - przez rzeczoznawcę. Taka opina kosztuje jednak - od 500 do 1000
    zł. Pytanie - czy ci sie opłaca. Mozesz także pójśc do sądu i wystapić na
    drogę cywilną. Zaklady ubezpieczeń przegrywaja w 90% w takich przypadkach.
    Pozdrawiam. Marta

  • 9. Data: 2002-06-14 20:35:45
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

> [...]
    > drogę cywilną. Zaklady ubezpieczeń przegrywaja w 90% w takich przypadkach.

    mam takowa wycene i co dalej ?

    sqra

  • 10. Data: 2002-06-14 20:36:05
    Od: "marta grzejdak" <m...@w...pl>

    To nie postanowienie , tylko rozporzadzenie MF z 2000r. w sprawie owu OC
    posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody spowodowane ruchem tych
    pojazdów.
    pozdrawiam . marta