  • 1. Data: 2019-02-16 00:24:04
    Temat: koszt wezwania
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    Witam
    z powodu literówki zdarzyło mi się otrzymać wezwanie do zapłaty z US,
    mniejsza o powód, ale na wezwaniu była zaległa kwota, odsetki i "koszt
    wezwania"
    kwota to kilkanaście złotych, odsetki to grosiki ale koszt wezwanie to
    bodajże 20zł

    pytanie:
    wysyłam kontrahentowi wezwanie do zapłaty, na wezwaniu kwota i odsetki
    czy mogę dopisać do wezwania kwotę np.20zł jako "koszt wezwania" itp?
    w końcu wysyłka pisma ZPO też parę złotych kosztuje

    jeśli tak, to jak to później po wpłacie od klienta zaksięgować ?
    jeśli nie, to dlaczego Us tak robi ?

  • 2. Data: 2019-02-18 07:50:46
    Temat: Re: koszt wezwania
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-16 o 00:24, pilocik pisze:
> [...]
    > czy mogę dopisać do wezwania kwotę np.20zł jako "koszt wezwania" itp?
    > w końcu wysyłka pisma ZPO też parę złotych kosztuje

    Poszukaj w ustawie o terminach zapłaty w transakcjach handlowych o 40 euro.

    > jeśli tak, to jak to później po wpłacie od klienta zaksięgować ?

    To już pytanie do księgowego albo na .podatki.

    --
    Liwiusz