  • 51. Data: 2010-08-27 09:29:13
    Temat: Re: korzystanie z wewnętrznego parkingu
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "gazebo" <g...@c...net> wrote in message
    news:4c752964$0$22804$65785112@news.neostrada.pl...

    > A tak z ciekawości zapytam. Gdzie, pomijając Polskę ofc, można parkować na
    > miejscu zastrzeżonym czy też obwarowanym jak tutaj - opłatą parkingową
    > miesięczną i nie liczyć się konsekwencjami tłumacząc się, że nikt tu nie
    > zaparkował?

    W UK, jesli parking nie jest zamykany. Byly na ten temat dyskusje.
    Jesli jest to parking miejski gdzie placi sie w parkometrach - psze
    wyraznie, ze bilet musi byc wyraznie widoczny.
    Na ulicach gdzie obowiazuja zakazy parkowania z wyjatkiem specjalnych
    zezwolen, tak samo, musi byc takowe zezwolenie widoczne.
    W przypadku parkingu na ktorym pisze, ze tylko dla mieszkancow i nie ma ani
    parkometru, ani zadnego zezwolenia czy brami, mozna zaparkowac w kazdej
    chwili:)
    Naturalnie, jesli jest malo miejsc bedzie to powodem konfliktu, jesli miejsc
    nie brakuje, pewnie nawet nik nie zauwazy:)

  • 52. Data: 2010-08-27 09:35:15
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote in message

    > Dokładnie - na przeciwko miejsca gdzie pracuje jest blok. W bloku są zsypy
    > i miejsca, gdzie jest wyraznie oznaczone, że nie wolno parkować,

    Ale tu nikt nie mowi o blokowaniu dostpu do klatki, zieleni czy innego
    publicznego miejsca czy nawet prywatnego.
    Tu mowimy o parkowaniu na parkingu platnym bez oplaty.

    > żeby mogła podjechać smieciarka... I co - codziennie pod każdą z 3 klatek
    > pracownicy mają problemy. Więcej - na pasach zieleni też zaparkowane
    > samochody, przez co zdażyły się już stłuczki, bo kierowca się nie wyrobił,
    > bo było za ciasno, a samochód wystawał za bardzo za pas zieleni. W
    > normalnym kraju 50% parkujących samochodów zostałoby odholowanych, ale nie
    > w Polsce... Rozmawiałem kiedyś z motorniczym, czemu zamiast wezwać
    > holownik, szuka właściciela samochodu, który zaparkował tak, że tramwaj
    > nie może przejechać, wyjaśnił, że procedura odholowywania trwa ok
> [...]

    Problem ten wystepuje w zasadzie w Polsce. W UK rzadko sie zdzarza by ktos
    zablokowal chodnik, wjazd, przejscie dla pieszych, smieci czy tory
    (:)) )itp.
    W UK tak naprawde to poza wyjatkami nie mozna parkowac na chodniku, nawet
    lekko najechac! Ale za to mozna parkowac np. przy chodniku (scislej przy
    krawezniku) na zakretach, skrzyzowaniach:) powoduje to ze ulica robi sie
    dostepna dla jednego pojazdu, ale jak widac radza sobie, natomiast chodniki
    sa zawsze czyste. I to mi sie zdecydowanie podoba!:))

  • 53. Data: 2010-08-27 09:36:40
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Krzysztof" <k...@a...pl> wrote in message

    > ... są przede wszystkim normalne - mniejsze lub większe - parkingi
    > publiczne. Niemal na każdym kroku, po to, by żaden człowiek chcąc załatwić
    > coś gdziekolwiek, nie musiał godzinami jeździć w kółko i szukać miejsca
    > albo kombinować jak koń pod górę, wciskając się na ostatni skrawek
    > chodnika, "trawnika" czy wręcz na podwórka międzyblokowe. Niestety, ale
    > chyba tylko u nas w Polsce jest taki parkingowy bangladesz.

    To prawda z tym parkowaniem w Polsce...
    Aczkolwiek w UK w centrach miast, tez jest nie wesolo z parkowaniem, owszem
    parkingi duze, platne sa zawsze z miejscami wolnymi, ale darmwego postoju
    szukac ze swieca;(

  • 54. Data: 2010-08-27 09:40:24
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-27 11:29, pmlb pisze:

> [...]
    > Naturalnie, jesli jest malo miejsc bedzie to powodem konfliktu, jesli
    > miejsc nie brakuje, pewnie nawet nik nie zauwazy:)
    Czyżby zmywak blokował zdolność czytania ze zrozumieniem?
    Wątkotwórca podaje:
    1. miejsce parkingowe jest PŁATNE, więc zapewne jest skutecznie
    oznaczone jako płatne, skoro nawet on o tym wie. Określenie "dla
    mieszkańców" jest określeniem najprawdopodobniej użytym przez
    wątkotwórce żeby trafniej opisać stan rzeczy, chociaż powinien napisać
    "płatne miejsce parkingowe dla mieszkańców". To miejsce nie jest "dla
    mieszkańców jeśli jest wolne" tylko "dostępne dla mieszkańców po
    uiszczeniu opłaty za wyłączność na jego używanie"

    2. w zabudowie wielorodzinnej jeśli nie ma parkingu podziemnego pod
    budynkiem (czyli 99% bloków starszych niż 10 lat i 100% kamienic) ZAWSZE
    brakuje miejsc parkingowych, stąd zapewne konieczność opłacania tego
    miejsca i fakt że stoi wolne. W przeciwieństwie do wątkotwórcy pozostali
    mieszkańcy zapewne przyjęli, że skoro ich nie stać na ryczałtową opłatę
    za wyłączność/rezerwację tego miejsca dla siebie to nie wolno im na nim
    parkować. Tok myślenia który zaprezentowałeś doprowadziłby szybko do
    powszechnej rezygnacji z wykupowania prawa do parkowania przez ludzi
    którzy czuliby się jak frajerzy widząc że inni korzystają za darmo z
    tego, za co oni co miesiąc muszą płacić. Efekty opisałem w wątku obok.

    --
    MZ

  • 55. Data: 2010-08-27 09:44:19
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Jeśli przyjdę do Ciebie pomieszkać, bo masz wolną kanapę w pokoju, to
    > przecież nic Ci nie ujmę....

    I wlamiesz sie przez zamkniete dzwi?
    Parking o ktorym mowa nie jest zamykany i zamkniecie nie jest dostepne
    wylacznie dla oplacajacych.
    Jak bym w domu zostawil otwarte dzwi, to pewnie bys mogl tak zrobic.

    > Ale on nie stawia samochodu na pustym polu, tylko na czyimś parkingu. Ktoś
    > go utrzymuje, sprząta, płaci za niego podatki i chce za to zapłatę, jeśli
    > chcesz z niego skorzystać. Dziwne? To skorzystaj z pokoju w hotelu, bo
    > akurat nikt nie zarezerwował go.

    Dalej to samo - patrz wyzej. Parking nie ma zamkniecia.

    > Bo egzekwowanie prawa w Polsce jest trudne, więc ktoś może pójść na
    > skróty?

    Zacjowanie godne jaskiniowcow to rozwiazanie sprawy?
    Az strach pomyslec, jak by dali swobodny dostep do broni w Polsce....
    Nastepnym razem radze nie glosowac przeciw PiS czy przeciw PO jak TV
    karze...
    To moze i w egzekwowanie prawa stanie sie prostrze...
    Od 20 lat rzadza te same nazwiska a ludzie jak stado baranow dalej to
    samo... co jakis czas nowe hasla, nowe gruszki na wierzbie.
    A potem narzekanie bo np. prawo nie egzekwowane... To sie zaczyna od gory.
    Wladza w Polsce od dobrych 15 lat ma w dupie obywatela (przypadkowe
    spoleczenstwo) zajmuje sie medialna walka o krzyz. Zapamietaj to w
    nastepnych wyborach i nie daj sie znow otumanic przez TV to moze prawo
    bedzie lepiej egzekwowane.

    > Właścicielowi. Tak samo jak stoi pusty pokój w hotelu, to też za darmo nie
    > pozwoli Ci w nim się przespać.

    Pokoj jest zamkniety w hotelu. Na dworcu kolejowym jak nikt nie chodzi
    (ochrona, straz, policja) tez mozesz sie przespac.

    > No to jak za drogo, to nie korzysta. Jeśli dla mnie za drogi jest Mercedes
    > klasy S, to go nie kupuje, a nie go kradnę, bo stoi w salonie i nikt go
    > nie kupuje...

    Kradnac mercedesa, przywlaszczasz cudza, rzec. Tej rzeczy juz nie bedzie dla
    jego wlasciciela. Miejsca parkingowego nie bierzesz sobie do plecaka czy
    bagaznika - rozumiesz?

  • 56. Data: 2010-08-27 09:46:05
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Hm, jak parkujesz w mieście gdzie są parkometry, to też nie płacisz za
    > parkowanie "bo akurat nikt tam nie parkował"?

    Pisze wtyraznie, ze trzeba oplacic parkometr inaczej mandat - i popatrz jaka
    roznica:
    tam w miescie ktos chodzi i sprawdza, czy na tym parkingu ktops sprawdza?
    Nie?
    To znaczy, ze do puty komus nie przeszkodzi to nikt nie bedzie robic afery
    poza mieszkancami rodem z jaskin.
    Jak na parkingu zaparkujesz i nie zaplacisz za parkometr i nikt nie
    przyjdzie, to czy mieszkancy - przechodnie moga ci w odwecie zniszczyc
    samochod?

  • 57. Data: 2010-08-27 09:47:44
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message

    > Synu, wytnę ci resztę, bo po co bzdety cytować.
    > Jesteś mniej rozumny niż ustawa przewiduje. Opisałem realne zagrożenie, o
    > to było pytanie.

    Tez ci odpisalem wg. twojego rozumowania - nie przeczytales ze zrozumieniem
    nie miej pretensji do calego swiata - zawsze mozna zapytac!

    > Bez ustosunkowywania się do tego.
    > Reszta to twoje rojenia, pseudodomysły, ułomne interpretacje.
    > Nie będę ci radził abyś coś zrobił ze swoim biednym umysłem, bo to i tak
    > bez sensu.

    Idz niszcz zaparkowane za darmo pojazdy - to twoja domena.

  • 58. Data: 2010-08-27 09:48:56
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > A jak nie płacisz to co masz zagwarantowane?

    Prawo do normalnego zycia - nie? Za to tez w Polsce sie placi?
    Bo jak nie zaplacisz to w ryj?

  • 59. Data: 2010-08-27 09:51:36
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Użytkownik "pmlb" <b...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Mógłbyś rozwinąć albo rzucić źródłem?
    >
    > K.

    Prosze bardzo:
    http://www.moneysavingexpert.com/reclaim/private-par
    king-tickets

    ps. to najlepsza strona na temat finansow jak widzialem w UK i nie tylko.

  • 61. Data: 2010-08-27 09:53:41
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Massai" <t...@w...pl> wrote in message news:i558e3$qf1$1@news.onet.pl...

    > Znaczy że jak nie zamkniesz drzwi do mieszkania, to można sobie wejść i
    > pomieszkać?

    Wejsc mozna. A czy pomieszkac to juz nie wiem. Jak nikogo nie ma w srodku to
    pewnie tak.