  • 111. Data: 2010-09-01 07:35:26
    Temat: Re: korzystanie z wewnętrznego parkingu
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:i5i6g5$5rq$1@news.onet.pl Massai <t...@w...pl>

    > Błąd tego rozumowania tkwi w użyciu chybionego porównania, całkowicie
    > pomijającego element ludzki tam, gdzie go pominąć nie można.

    Celowo pominąłem ten "czynnik ludzki", jako że to temat na długą
    dyskusję. I w sumie nie na tę grupę.

    > Co to ma do rzeczy?

    Wyobraź sobie sytuację gdy bezrobocie jest zerowe. Zakładasz firmę i
    nie masz nikogo do kupienia - musisz odkupić.

    > U nas tak nie ma.
    > Gdzieś w Europie jest?
    > Socjal nie zapłaci za wszystko.

    W Szwajcarii po utracie pracy dostajesz przez 2 lata 70 procent
    ostatniej pensji. Jeśli masz dziecko - 80%.
    Szwecja - całe rzesze imigrantów wielodzietnych żyjących z opieki
    społecznej.
    Po onecie krąży taki forumowy wpis "sprytnego co żyje z opieki".
    Zmyślony pewnie, ale w dużej mierze oddaje - jak ktoś jest cwany, to
    sobie radzi.

    > A bezrobotni, społecznie wykluczeni,
    > bezdomni walczą o życie niemal na prawach dżungli. Gdy wynoszę do
    > śmieci puszki od piwa po weekendzie, to jeszcze dobrze nie odejdę, a
    > już słyszę jak je zbieracz wygrzebuje i depcze.

    Nie wszyscy. Niestety w wielu przypadkach jest to związane z
    alkoholizmem.
    Znam sytuację gdy gość wziął do pracy na 2 miesiące na swojej działce
    takich 3 panów od recyklingu, rozumując że jak im się chce zbierać, to
    za lepsze pieniadze normalnie popracują łopatą.
    Wszystko było pięknie przez tydzień, dostali pierwszą wypłatę i w
    długą, następne 2 tygodnie chlali...

    Podobnie z bezdomnością, schroniska jak jest ciepło to stoją puste, bo
    tam po prostu nie wolno pić.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 112. Data: 2010-09-01 09:26:41
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Celowo pominąłem ten "czynnik ludzki", jako że to temat na długą
    > dyskusję. I w sumie nie na tę grupę.

    Rozmaiwasz o ludziach oi sprawch dotyczcych ludzi i celowo pomijasz czynnik
    ludzki?
    Moze zacznijmy rozmowe o robotach?

    > Wyobraź sobie sytuację gdy bezrobocie jest zerowe. Zakładasz firmę i
    > nie masz nikogo do kupienia - musisz odkupić.

    I mmay wspanialy rozwoj gospodarki!
    A tak z nieba na ziemie i wowczas musisz wiecej za pracownika zaplacic,
    czyli jest ci niezbedny! Bo nie napisales, ze wowczas sam wszyskim sie
    zajmiesz, skoro pracownik wcale ci zyskow nie przynosi. Sam dochodzisz do
    spraw o ktorch inni ci juz pisali a ty zaprzeczales.

> [...]
    > Po onecie krąży taki forumowy wpis "sprytnego co żyje z opieki".
    > Zmyślony pewnie, ale w dużej mierze oddaje - jak ktoś jest cwany, to

    Socjal nie jest dla bezrobotnego a dla pracujacego!
    Socjal i wszelkiego rodzaju zasilki i pomoc panstwa ma uchronic pracownika
    by nie zacza dostawac wynagrodzenia w postaci miski zupy i kromki chleba.
    Nawet nie wiesz do kogo jest adresowany socjal a sie wypowiadasz o jego
    wadach.

    > Nie wszyscy. Niestety w wielu przypadkach jest to związane z
    > alkoholizmem.

    No widzsz, bo to jest bezposrednie przelozenie, napisal ci kolega Jotte: o
    wykluczeniu ze spoleczenstwa. Pod tym magicznym zdaniem kryja sie miedzy
    innymi popadanie w alkoholizm, kradzieze... i cala gama tak zwanych patologi
    spolecznych.
    Zlikwidowane bezrobocie do prawie zera ogranicza patologie nieomal do zera i
    vice versa.

> [...]
    > za lepsze pieniadze normalnie popracują łopatą.
    > Wszystko było pięknie przez tydzień, dostali pierwszą wypłatę i w

    Jak wyzej, oni wiedza, ze za 2 miesiace i tak juz pracy tej nie beda miec,
    wiec maja to gdzies.
    Zagwearantuj mu prace na stale to zobaczysz roznice. (pewnie nie od razu, bo
    wyleczyc takie zachowania jest diabelnie trudno, natomiast je sprawic wrecz
    dziecienie proste, o czy wlasnie pisal Jotte: ze bezroboti sa wykluczeni
    spolecznie)

    > Podobnie z bezdomnością, schroniska jak jest ciepło to stoją puste, bo
    > tam po prostu nie wolno pić.

    Wiesz? byles?
    Ostatniej zimy zamarzlo ponad 250 osob w Polsce (to rekord od 1945 roku) w
    jeden grudniowy wekend przed swiateczny zamarzlo ponad 30 osob i to w dzien,
    za dnia schroniska sa zamkniete ale ty o tym wiedziec nie mozesz bo skad. W
    nocy (schroniska sa otwierane od 18 lub 20 - w grudniu czy styczniu to juz
    srodek nocy) schroniska byly przepelnione. W TV mowili, ze nie jedno
    schronisko ma wypelnienie w 180%! Administracja schronisk bala sie
    przyjmowac wiecej, bo w przypadku pozaru moglo by dopjsc do kolejnej
    tragedi.
    Ale latwiej dla swojego sumienia jest trwac w stereotypach, ze bezdomny nie
    idzie do schroniska bo chleje i zamarza na wlasne zyczenie. Tak latwiej.

  • 113. Data: 2010-09-01 09:33:00
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Semantycznie, to daje (sprzedaje) pracę wcale nie ten kto płaci,
    > tylko ten kto bierze wypłatę, więc poprzednie sformułowanie
    > wcale nie jest takie błędne, błąd leży pośrodku :| (w określeniu
    > "praco*dawca*")

    Pozwole sie z toba nie zgodzic.
    Tak by bylo w istocie jesli pracodawca placil by za prace 24/h na dobe 7 dni
    w tygodniu a nie za godzniy "bycia" w pracy.
    Poza tym kupic prace to jak kupic niewolnika. Ale w zasadzie nawet niewolnik
    musial miec "serwis" 24h/dobe...
    Pracoawca daje prace pracownikowi by ten przynosil realne dochody pracodawcy
    ktory obiecuje w umowie, ze z pracownikiem sie tym dochodem podzili.
    A nie kupi prace. Pracy sie kupic nie da.
    Kupowanie pracy to slogan liberalow z PO PiS. Dla ktorych wiadomym jest, ze
    pracownik to tylko p[racownik i nic wiecej.
    ps. jak by prace sie kupowalo, to ja pierwszy kupil bym sobia od siebie
    prace:)) i wrzucil to w koszta:)) malo sprzedal bym swoja prace na 10000
    umow:)

  • 114. Data: 2010-09-01 20:21:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i5kvnu$sdj$1@news.onet.pl Massai <t...@w...pl> pisze:

    > Celowo pominąłem ten "czynnik ludzki", jako że to temat na długą
    > dyskusję. I w sumie nie na tę grupę.
    Niech będzie, że celowo, ale to właśnie uczyniło porównanie chybionym
    Na inną grupę? No dobra, choć nie jestem przekonany, czy naprawdę nie na tę
    grupę.
    To dyskusje o prawie, tym dotyczącym stosunków społecznych, czyli poniekąd
    międzyludzkich.
    Przecie nie gada się tu o prawach fizyki kwantowej, nie?

    > Wyobraź sobie sytuację gdy bezrobocie jest zerowe. Zakładasz firmę i
    > nie masz nikogo do kupienia - musisz odkupić.
    Wówczas kalkulujesz czy powinieneś otwierać firmę.
    To byłaby sytuacja idealna - nie ma bezrobotnych pracowników, nie ma
    bankrutujących firm.
    Ale ideałów nie ma.
    Bezrobocie ogólnokrajowe to tylko ogólny wskaźnik. Nie będzie 0%.
    Tylko, że może ono się składać z bezrobocia w pewnych branżach czy zawodach
    i nadpopytu na pracowników w innych.

    > W Szwajcarii po utracie pracy dostajesz przez 2 lata 70 procent
    > ostatniej pensji. Jeśli masz dziecko - 80%.
    > Szwecja - całe rzesze imigrantów wielodzietnych żyjących z opieki
    > społecznej.
    To nie znaczy, że za wszystko.
    Niemniej - o ile te dane są prawdziwe - widać jakim dzikim krajem jesteśmy.

    > Nie wszyscy. Niestety w wielu przypadkach jest to związane z
    > alkoholizmem.
    Możliwe. Choroba, jak inne.

> [...]
    > za lepsze pieniadze normalnie popracują łopatą.
    > Wszystko było pięknie przez tydzień, dostali pierwszą wypłatę i w
    Normalka. Wymieniałem czas jakiś temu sprzęt AGD, lodówka, pralka, zmywarka,
    kuchenka, okap. Owszem sprzedawca ma obowiązek zabrać stary, ale nie za
    darmo (~40 zł za sztukę). A można zrobić dobry uczynek. Wystawiłem na
    korytarz, poszedłem pod spożywczak, wziąłem dwóch nieco niedomytych
    dżentelmenów oddających się gorącej dyskusji (zapewne na tematy naukowe bądź
    filozoficzne) na przyparkingowym murku, pod krzaczkiem.
    Zaproponowałem po nalewce cytrynowej za zniesienie do miejsca przy
    śmietniku, skąd raz w tygodniu służby wywożą stare meble, sprzęty itp. Byli
    za 5 minut, znieśli, ale nie do śmietnika oczywiście, tylko jeden na wózek i
    do złomiarni, a drugi pilnował reszty.
    Ludzki ze mnie człowiek.

    > Podobnie z bezdomnością, schroniska jak jest ciepło to stoją puste, bo
    > tam po prostu nie wolno pić.
    Ja się im nie dziwię. Na ich miejscu nie chciałbyś się zgłuszyć?

    --
    Jotte

  • 115. Data: 2010-09-04 12:23:28
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-08-24 22:09:55 +0200, piili <r...@g...com> said:

    > Szanowni Państwo,
    > co mi grozi za parkowanie w tzw "studni" czyli miejscu "tylko dla
    > mieszkańców" bez uiszczenia opłaty administratorowi?

    Od nic aż po śmierć.
    Jak zwykle zresztą.

    --
    Bydlę