  • 11. Data: 2009-06-26 16:01:20
    Temat: Re: kontrola podczas wyjścia z zakładu pracy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:aocdh6-qqq.ln1@ziutka.router...
    > Wolno im ograniczyć czyjeś posiadanie w ten sposób?

    Nie, ale bramy taranować nie będziesz przecież.

    > Rozumiem, że gdy ochrona wzywa policję a delikwent się w tym czasie
    > próbuje oddalić to może już zostać zatrzymany, bo nieco większe
    > podejrzenie juz jest? Pytam, bo jest jeden dobry patent stosowany przez
    > policje w niektórych krajach: przywiązują oni odpowiednią miarkę do wagi
    > sprawy i do czegoś takiego przyjechaliby pewnie po 3-4h.

    No właśnie nie. nie ma nigdzie napisane, ze niezatrzymany delikwent ma
    czekać na Policję, więc na dobrą sprawę spokojnie może się oddalić. Teraz
    ruch jest po stronie ochrony. może gościa zatrzymać, ale musi coś tam w tę
    notatkę służbową wpisać. W sklepie prościej, bo napiszą, ze widzieli, iż
    gość coś do kieszeni wkładał. Rzecz nie do zweryfikowania. Ale w zakładzie,
    gdzie z portierni najczęściej zakładu nie widać, to wcale nie takie proste.

  • 12. Data: 2009-06-26 16:03:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > to samo. tez bramy nie otworzą.

    Jak jest brama. no i facet może p oprostu przeleźć przez płot czy pod
    barierką.

    > Wiec go puści. Na następny dzień podziękują pracownikowi i tyle.

    Jak to pracownik, to jeszcze jakiś regres jest. regulamin pracy, ze ma się
    poddać kontroli. Ale co z osobami postronnymi?

    > Zgadza się.
    > Ostatnio przerabiałem ten temat przed sklepem Walmartu.
    > Facet wybiegł za babką, skuł ją kajdankami przy jej samochodzie i
    > odprowadził do sklepu.
    > To samo dotyczy kontrolerów w autobusach. Powinni mieć uprawnienia
    > policji i podskakiwanie grubokarkich by się skończyło.

    Nie, no to przegięcie w drugą stronę. Ochrona powinna mieć prawo do
    przeszukania wierzchniej odzieży oraz bagażu. Kontroler do ujęcia osoby na
    czas ustalenia jej tożsamości w wypadku nieposiadania waznego biletu.

  • 13. Data: 2009-06-26 16:41:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gacek wrote:

    > A tego to bym w zadnym razie nie chcial. Jestem daleki od twierdzenia,
    > ze kazdy kontroler to pijak i zlodziej, ale oni raczej sie z
    > grubokarkich rekrutuja.

    Bo nikogo innego do tej pracy nie znajdą. Właśnie z powodu tego, że nic
    nie mogą.

    > Policja przynajmniej teoretycznie ma jakies
    > testy psychologiczne.

    Uwierz mi, że gdyby mieli uprawnienia policji to i więcej chętnych do
    pracy by się znalazło i byłoby w czym wybierać.

    Do straży miejskiej mimo, że tez niewiele mogą jakoś innych niż
    grubokarkich są w stanie znaleźć.

  • 14. Data: 2009-06-26 16:45:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jak to pracownik, to jeszcze jakiś regres jest. regulamin pracy, ze ma
    > się poddać kontroli. Ale co z osobami postronnymi?

    W znanych mi przypadkach na dużych zakładach: nie były kontrolowane.

  • 15. Data: 2009-06-26 16:47:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nie, no to przegięcie w drugą stronę. Ochrona powinna mieć prawo do
    > przeszukania wierzchniej odzieży oraz bagażu. Kontroler do ujęcia osoby
    > na czas ustalenia jej tożsamości w wypadku nieposiadania waznego biletu.

    Akurat ochrona nie ma prawa przeszukania. Ma prawo zatrzymania.
    Przeszukanie zrobi to za kilka minut policjant.

  • 16. Data: 2009-06-26 17:16:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Akurat ochrona nie ma prawa przeszukania. Ma prawo zatrzymania.
    > Przeszukanie zrobi to za kilka minut policjant.

    Za kilka minut powiadasz :-) Albo za kilkadziesiąt, albo kilka godzin. Poza
    tym jeden facet, to ne problem. Ale nie bedziesz wzywał Policji do każdego
    wychodzacego.

  • 17. Data: 2009-06-26 17:46:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Za kilka minut powiadasz :-) Albo za kilkadziesiąt, albo kilka godzin.
    > Poza tym jeden facet, to ne problem. Ale nie bedziesz wzywał Policji do
    > każdego wychodzacego.

    Mowię o sytuacji przed Walmartem. w USA policja zjawia się nie później
    niż po kilku mintach i zabiera delikwenta.
    Jest ich tam od cholery.