  • 1. Data: 2007-12-10 15:11:32
    Temat: adrest email typu i...@f...pl
    Od: "jerry" <j...@i...com.pl>

    Czy zrobienie pracownikowi maila typu:

    imie.nazwisko@nazwa _firmy.pl

    może łamać jego prawa do ochrony danych osobowych?

    dodam, że chodzi o pracownika, którego dane i tak musza byc publicznie
    udostepnione (BIP)

    na razie wiem, ze z kodeksu pracy (bodajże) wynika, że moge upublicznic dane
    pracownika jeżeli jest to niezbędne do wykonywania pracy, tudziez wyrok sadu
    odrzucający pozew byłego pracownika, który sie skarzył na pracodawce że go
    podał jako osobe kontaktową w jakiejś sprawie.

    W zasadzie wszystkie firmy stotują tego typu adresy ale .....

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-12-10 17:37:06
    Temat: Re: adrest email typu i...@f...pl
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "jerry" <j...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    > Czy zrobienie pracownikowi maila typu:
    >
    > imie.nazwisko@nazwa _firmy.pl
    >
    > może łamać jego prawa do ochrony danych osobowych?

    Nie może bo nie identyfikuje w sposób oczywisty osoby. Brakuje PESELu albo
    adresu zamieszkania.

    > dodam, że chodzi o pracownika, którego dane i tak musza byc publicznie
    > udostepnione (BIP)

    To tym bardziej. Ustawy upubliczniające dane wyłączają ochronę danych
    osowych. Mogą wam nadać maila j...@t...pl

  • 3. Data: 2007-12-10 17:42:41
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    William napisał(a):

    > Nie może bo nie identyfikuje w sposób oczywisty osoby. Brakuje PESELu
    > albo adresu zamieszkania.

    GIODO ma na ten temat inne zdanie
    http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/1426/j/pl/

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-12-10 18:35:01
    Od: "Jerry" <jerry@kasuj_i-net.com.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > GIODO ma na ten temat inne zdanie
    > http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/1426/j/pl/

    z kolei jeśli chodzi o pracowników to GIODO ma jeszcze "inniejsze" zdanie

    http://www.giodo.gov.pl/348/id_art/1118/j/pl/ GIODO twierdzi że imie
    nazwisko telefon email pracownika można ujawni bez pytania pracownika o
    zgode

    Nie jest to dokłądnie na interesujący mnie temat, ale wydaje mi sie, że
    problemu z tego powodu GIODO nie powinno zrobić.

    Co najwyżej można "negocować" z pracownikiem który sobie nie życzy takiego
    adresu - do tego mu prawa nie odmówie - nie chce - to nie.

    Jerry

  • 5. Data: 2007-12-10 19:00:23
    Od: "Pawel " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    > Nie może bo nie identyfikuje w sposób oczywisty osoby. Brakuje PESELu albo
    > adresu zamieszkania.

    To akurat strzal w plot. Majac taki adres mozemy bez wiekszych trudnosci
    zidentyfikowac osobe.

    Natomiast jest to adres slubowy, do tego jak napisano - jego dane musza byc
    upublicznione, wiec wyglada sprawa klarownie - adres nie stanowi danych osobowych.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 6. Data: 2007-12-13 12:17:07
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Jerry" <jerry@kasuj_i-net.com.pl> wrote
> [...]
    >
    > Nie jest to dokłądnie na interesujący mnie temat, ale wydaje mi sie, że
    > problemu z tego powodu GIODO nie powinno zrobić.

    Tak, nie powininien robić i z adresu e-mail.

    > Co najwyżej można "negocować" z pracownikiem który sobie nie życzy takiego
    > adresu - do tego mu prawa nie odmówie - nie chce - to nie.

    Jak nie chce to mu zmienić na inny i już, może będzie lepiej pracował, bo
    będzie zadowolony...