  • 1. Data: 2003-10-23 15:13:24
    Temat: konflikt interesow - jak daleko to siega?
    Od: "gsks" <g...@w...pl>

    Jakis czas temu pojawil sie na grupie post w sprawie działalności
    konkurencyjnej
    Oto link (uwaga może się zawinąć).
    http://www.google.pl/groups?q=konflikt+interes%C3%B3
    w+group:*prawo*&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=28f
    9.000005a5.3c681b2e%40newsgate.onet.pl&rnum=3

    Tekst dokumentu wydaje się dosyć czytelny jednak wyobraźmy sobie
    hipotetyczną ;-) sytuację gdy pracodawca chce rozszerzyć zakres takiej umowy
    o informacje o osobach bliskich pracownika, np. żąda od pracownika
    ujawnienia szczegółowych informacji dotyczących np. współmałżonka będącego
    na kierowniczym stanowisku firmy konkurencyjnej lub informacji o profitach
    płynących z obrotem papierów wartościowych. Jak ma się taka umowa do zapisów
    kodeksu pracy i/lub cywilnego?
    Pozdr.
    G.

  • 2. Data: 2003-10-23 18:24:09
    Temat: Re: konflikt interesow - jak daleko to siega?
    Od: poreba <d...@p...com>

    "gsks" <g...@w...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > takiej umowy o informacje o osobach bliskich pracownika, np.
    > żąda od pracownika ujawnienia szczegółowych informacji
    Widziałem umowę o ZDK w której wpisano zakaz "działalności na
    rachunek własny lub na rachunek współmałżonka"
    "oświadczam ... małżonek nie prowadzi działalności konkurencyjnej ...
    [małżonek pracownika] zobowiązuje się do zaprzestania DK w terminie
    3 m-cy ... pod rygorem rozwiązania z pracownikiem umowy o pracę"
    Jak myślisz jaki procent parcowników nie podpisał tej umowy?
    Na szczęście po pół roku ktoś się ocknął i wprowadził nowy wzór umowy
    o ZDK bez tych i jeszcze bzdurniejszych postanowień.

    --
    pozdro
    poreba