  • 1. Data: 2003-10-23 13:49:49
    Temat: Neostrada i kary - pyt. z ciekawości
    Od: "A'tomek" <a...@...pl>

    Tepsa za współdzielenie łącza między lokalami w regulaminie wymierza karę w
    wysokości 3*abonament*ilość lokali*miesiące.
    Jestem w tym laikiem, ale jakoś mi to pachnie samosądem...
    Czy tepsa ma prawo sama wymierzać kary za łamanie umowy ??? Czy nie powinien
    to robić ew. sąd ?
    I czy wogóle może tak formułować regulamin że nie mogę mojej
    koleżance-sąsiadce użyczyć łącza np. za darmo bo ją lubię ?

    Ak

  • 2. Data: 2003-10-23 15:31:41
    Temat: Re: Neostrada i kary - pyt. z ciekawości
    Od: "Asia" <o...@g...pl>

> [...]
    > I czy wogóle może tak formułować regulamin że nie mogę mojej
    > koleżance-sąsiadce użyczyć łącza np. za darmo bo ją lubię ?

    podpinam sie do pytania!

  • 3. Data: 2003-10-23 16:00:36
    Od: "Tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A'tomek" <a...@...pl> napisał w wiadomości
    > Tepsa za współdzielenie łącza między lokalami w regulaminie wymierza karę
    > wysokości 3*abonament*ilość lokali*miesiące
    A skąd niby mają wiedzieć ? Sam im powiesz na przesłuchaniu ?
    Żeby Ci to udowodnić musisz wpuścić pracownika tpsa i jego świadka.
    Wcześniej powinieneś dostać od tepsy zawiadomienie. W każdym innym przypadku
    możesz z nimi rozmawiać przez zamknięte drzwi. Nie mają prawa przeszukać ci
    mieszkania nawet wejść bez nakazu sądowego.

  • 4. Data: 2003-10-23 16:10:25
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > Jestem w tym laikiem, ale jakoś mi to pachnie samosądem...
    > Czy tepsa ma prawo sama wymierzać kary za łamanie umowy ??? Czy nie

    To nie jest KARA - w sensie kryminalnym, to jest KARA umowna. GODZISZ sie na
    nia, podpisujac umowe z TEPSA. Czy ktos Cie zmuszal do instalowania Neo
    ?????
    Masz regulamin, i jesli ten zapis Ci sie nie podoba, nikt i nic Cie do
    instalacji Neostrady i podpisywania umowy nie zmusi .

    > I czy wogóle może tak formułować regulamin że nie mogę mojej
    > koleżance-sąsiadce użyczyć łącza np. za darmo bo ją lubię ?

    Moze - swiadczy usluge i ma do tego prawo.

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 5. Data: 2003-10-23 16:56:39
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-23 15:49 A'tomek napisał(a):

> [...]
    >Jestem w tym laikiem, ale jakoś mi to pachnie samosądem...
    >Czy tepsa ma prawo sama wymierzać kary za łamanie umowy ??? Czy nie powinien

    Ma prawo. Każdy ma prawo podpisać z kimkolwiek umowę na konkretnych
    warunkach i wyznaczyć opłaty w przypadku niedopełnienia umowy. Jeśli Ty
    złamiesz umowę, bo nie wolno Ci podzielić łącza, a to robisz, to wówczas
    masz nowe zobowiązanie - karę. Sąd może określić, czy nałożenie kary
    było uzasadnione (czyli, czy rzeczywiście złamałeś umowę), ale nie może
    zmienić jej warunków.

    >I czy wogóle może tak formułować regulamin że nie mogę mojej
    >koleżance-sąsiadce użyczyć łącza np. za darmo bo ją lubię ?

    Może. Ty możesz nie zostać klijentem TP i nie podpisać z nimi umowy. Ale
    gdy podpiszesz - przepadło...
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)

  • 6. Data: 2003-10-23 18:38:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Lekko OT, nie bić, ew. tylko splonkować poproszę:

    On Thu, 23 Oct 2003, Dan wrote:
    [...Tarnus...]
> [...]
    >+ z ciekawosci - a wychwycone nagłowki pakietów, gdzie okazuje się, że
    >+ w danej chwili "latają" 3 różne adresy kart sieciowych?

    Tak sobie myślę, że ciekawe jakbym miał NEO i włączył Alfę z VMSem[1],
    zapuszczając DECNETa i cluster - czy by tych kilka adresów[2] oraz
    multicastów[3] spowodowało zainteresowanie ;>

    [1] - może być linux, szukać "decnet for linux". Nie musi być
    DECNET, ale AFAIK dość trudno znaleźć protokół który "by
    default" przeprogramowuje adres[2] karty :) Pytać również
    "administratorów sieciowych szpeców TCPIP only" którzy mieli
    pech zetknąć się z oprogramowaniem PATCHWORKS :> (for Windows,
    ale było pod kilka innych systemów również).
    [2] o ile mi wiadomo rozróżnienie "hardware addres" od "executor
    address" (wybaczcie że nomenklatura DECNETowa, ale z powodu [1]
    mało w której sieci istnieje ścisłe określenie na rozróżnienie
    tychże :)) jest technicznie dość trudne[4], co powoduje że
    "widzenie" tej samej karty pod kilkoma adresami myli przeciwnika ;)
    Dla zainteresowanych: funkcja zmiany adresu "executor"
    jest *standardową* funkcją Ethernetu, to nie jest hiperhack
    że są programy narzędziowe pozwalające go zmieniać "w locie"
    (nie mylić z przeprogramowaniem hardware address w EPROMie !).
    [3] cluster "nastawia". LAVC (protokół VMScluster) jest jednym
    z niewielu którym nie przeszkadza zmiana "executor address"
    MAC karty "w locie" :) (bo na własnym multicascie "idzie"
    równolegle z resztą sieci). TCPIP (ze względu na ARP) i kilka
    innych (protokołów)[5] na takie dictum klęka :)
    [4] najprostszą metodą jest dowiedzenie się tego od systemu
    w którym jest karta - przez raport protokołu o ile
    administrator pozwolił, albo przez proste nieskomplikowane
    włamanie potocznie zwane "zhackowaniem" ;) (jak mniemam
    takoż "jeśli administrator bez swojej zgody pozwolił :>).
    [5] wskutek czego normalnie DECNET trzeba załadować na początku
    a później adres jest "trzymany". Ale wpisy w logach i tablice
    adresów w switchach zazwyczaj zostają ;)

    No a na deser: wiadomym mi jest o "analizach" przez sprawdzanie
    TTL. Próbował ktoś przestawiać "tak w Windows" (albo w jakichś
    aplikacjach) standardowe ustawienia ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-10-23 18:47:31
    Od: Dan <d...@p...pl>

  • 8. Data: 2003-10-23 20:26:32
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Dan" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    > z ciekawosci - a wychwycone nagłowki pakietów, gdzie okazuje się, że w
    > danej chwili "latają" 3 różne adresy kart sieciowych?

    A skąd kolega Tarnus miałby o tym wiedzieć ? Ma net od paru dni i nieodpartą
    potrzebę dzielenia się swoją wiedzą na lewo i prawo ;))

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2003-10-23 21:27:50
    Od: "M.T." <s...@o...pl>

    "Dan" <d...@p...pl> wrote in message

    > z ciekawosci - a wychwycone nagłowki pakietów, gdzie okazuje się, że w
    > danej chwili "latają" 3 różne adresy kart sieciowych?

    w regulaminie stoi wyraznie, ze zakaz obejmuje udostepnianie poza lokal, co
    nie znaczy ze we wlasnym mieszkaniu nie mozesz miec wiecej niz 1 komputera.
    jak chesz to mozesz sobie nawet 100 kompow w domu w siec polaczyc i nikt nie
    ma prawa sie do tego przyczepic.
    pozdr. M.T.

  • 10. Data: 2003-10-24 06:41:44
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Dan wrote:

    > z ciekawosci - a wychwycone nagłowki pakietów, gdzie okazuje się, że w
    > danej chwili "latają" 3 różne adresy kart sieciowych?

    1. Jeśli jest jakaś sieć wewnętrzna to jest i router. Jak jest router
    to adresy kart sieciowych nie wychodzą poza ten router i w ten sposób
    tepsa się nie dowie. Ale oczywiście istnieją inne metody sprawdzenia
    udostępniania.
    2. Zakaz obejmuje wyłącznie "udostęnianie poza lokal". A tego gdzie
    stoją te dodatkowe komputery nie da isę sprzwdzić zdalnie.