  • 11. Data: 2010-10-06 09:37:33
    Temat: Re: komornik vs kredyt
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-06 11:32, BK pisze:

    > Nie musisz zlecac - jesli jest to limit w rachunku to przeciez jest on
    > "wyplacony" od reki. Inna sprawa, ze taka sytuacja wymaga

    Nie jest wypłacany od ręki, tylko na żądanie dłużnika.

    > zaangazowania komornika, a oni ida czesto w ilosc - po prostu
    > rozsylaja zajecia rachunkow i zabieraja tylko srodki wlasne
    > posiadaczy. Nie wnikaja czy jest jeszcze jakis limit etc.

    Jeśli umówię się z kolegą, że jak zabraknie mi na wódkę, to kolega
    pożyczy mi 30zł, to nie oznacza, że komornik może dobrać się do tych
    30zł bez mojej zgody o wypłatę.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-10-06 09:46:21
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 6, 11:37 am, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Nie jest wypłacany od ręki, tylko na żądanie dłużnika.

    No co Ty opowiadasz - podpisujesz umowe limitu i po czasie "t" srodki
    dostepne sa w ramach rachunku. Przy limitach kredytowych w rachunku
    nikt nie stosuje konstrukcji uruchomienia na zadanie dluznika.
    Uruchamiane na zadanie dluznika sa zazwyczaj kredyty nieodnawialne -
    np. mieszkaniowe (podpisujesz umowe, z umowa idziesz podpisujesz akt,
    wracasz z aktem i skladasz dyspozycje uruchomienia).

    Limity w rachunkach - podobnie jak limity w karcie kredytowej
    uruchamiane sa po podpisaniu umowy i nie jest do tego potrzebna
    oddzielna dyspozycja. Inna sprawa, ze mozemy sie zastanowic czy taka
    dyspozycje moglby wydac komornik - bo klient ma juz roszczenie wobec
    banku o wyplate srodkow.

    Wyplata przez komornika nie przejdzie przy kredycie - bo kredyt jest
    na konkretny cel - jesli mamy roszczenie do banku o wyplate transzy
    kredytu hipotecznego czy np. samochodowego to komornik za nas takiej
    dyspozycji nie wyda bo bedzie chcial on przekazac srodki na
    zaspokojenie wierzycieli nie zas na cel w jakim kredyt zostal
    przyznany. Ale przy wszlkiego rodzaju limitach w rachnkach czy nawet
    pozyczce gotowkowej...

  • 13. Data: 2010-10-06 09:49:13
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 6, 11:33 am, Leszek <r...@p...nospam.pl> wrote:
    > In article <4cac3558$0$21000$65785...@news.neostrada.pl>,
    > c...@k...pl says...>

    > Komornik nie moze w twoim imieniu wystapic do banku o wyplate srodkow z
    > kredytu, ale jesli ty wystapisz (lub wystapiles wczesniej) i takie
    > srodki wplyna na rachunek ktory zostal wczesniej zajety, to wiadomo co
    > bedzie.

    Komornik moze dochodzic twoich wierzytelnosci od twoich dluznikow
    celem zaspokojenia wierzytelnosci, ktorej on dochodzi. Tak jak
    komornik moze polozyc lape na przeplywie srodkow np. z tytulu faktury
    i sciagac twoj zarobek bezposrednio od twoich klientow podobnie moze w
    wielu wypadkach zrobic z bankiem - po podpisianiu umowy z bankiem to
    bank jest twoim wierzycielem, masz do niego roszczenie o wyplate
    srodkow, i komornik moze probowac dochodzic tego roszczenia.

  • 14. Data: 2010-10-06 10:27:42
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <31ee1b96-2fe4-467a-95fa-fa09955ef3b3
    @k10g2000yqa.googlegroups.com>, b...@g...com says...>

> [...]
    > bank jest twoim wierzycielem, masz do niego roszczenie o wyplate
    > srodkow, i komornik moze probowac dochodzic tego roszczenia.

    No, ale nie przez proste zajecie rachunku bankowego.

  • 15. Data: 2010-10-06 10:52:18
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 6, 12:27 pm, Leszek <r...@p...nospam.pl> wrote:
    > In article <31ee1b96-2fe4-467a-95fa-fa09955ef3b3
    > @k10g2000yqa.googlegroups.com>, b...@g...com says...>

    > No, ale nie przez proste zajecie rachunku bankowego.

    No nie - jak pisalem zajac musi odpowiednia wierzytelnosc np. wyplaty
    pozyczki :) To oczywiste podobnie jak fakt, ze do zajecia
    wynagrodzenia konieczne jest zajecie wynagrodzenia, a nie ruchomosci w
    postaci samochodu :)

  • 16. Data: 2010-10-06 11:11:53
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    >Wyplata przez komornika nie przejdzie przy kredycie - bo kredyt jest
    >na konkretny cel - jesli mamy roszczenie do banku o wyplate transzy

    czyli mam limit 10 tys, zero na rachunku (limit do wykorzystania) i komornik
    zabierze czy nie zabierze ?

    Bo to byłąby pewnego rodzaju luka (ze nie zabierze) ale jednak chyba nie
    powinien zabierac bo ktos moze miec linie kredytowa ale swiadom, ze nie moze
    jej splacic nie korzysta z tych pieniedzy.

    Icek

  • 17. Data: 2010-10-06 11:25:47
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <i8hlc8$uep$1@node1.news.atman.pl>, i...@d...pl says...>

> [...]
    > powinien zabierac bo ktos moze miec linie kredytowa ale swiadom, ze nie moze
    > jej splacic nie korzysta z tych pieniedzy.

    Jak bank dostanie zajecie rachunku to ci od razu ta umowe na debet
    wypowie, nie martw sie.

  • 18. Data: 2010-10-06 12:22:06
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 6, 1:11 pm, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

    > czyli mam limit 10 tys, zero na rachunku (limit do wykorzystania) i komornik
    > zabierze czy nie zabierze ?

    W pierwszej probie nie bo komornik pierwszym pismem zajmie sam
    rachunek, a nie twoja wierzytelnosc wobec banku.

> [...]
    > powinien zabierac bo ktos moze miec linie kredytowa ale swiadom, ze nie moze
    > jej splacic nie korzysta z tych pieniedzy.

    Wszystko zalezy - co inne sciganie zapominalskiego za 200 zl mandatu,
    co innego sciganie kompletnego bankruta.

  • 19. Data: 2010-10-06 12:22:14
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 6, 1:25 pm, Leszek <r...@p...nospam.pl> wrote:
    > In article <i8hlc8$ue...@node1.news.atman.pl>, i...@d...pl says...>

    > Jak bank dostanie zajecie rachunku to ci od razu ta umowe na debet
    > wypowie, nie martw sie.

    j.w.

  • 20. Data: 2010-10-06 12:24:07
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > moze
    > jej splacic nie korzysta z tych pieniedzy.

    No i jak to wygląda w przypadku karty kredytowej?- też toprzeciez jest
    udzielanie kredytu i tez jest tam okreslony limit.
    Czy oznaczałoby to, ze komrnik może kazac wypłacić do wysokosci lim itu
    pieniądze z rachunku karty kredytowej?!!