    From: "bd" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bardzo istotne!!!
    Date: 21 Jul 2004 01:47:03 +0200

    > Kolego! Jedni ci radza drudzy ci radza ale nikt niemowi ci prawdy i
    > najprostszego sposobu....
    > pamietaj ze komor moze ci z chaty wiciagnac wszystko co masz nawet jak bedzie
    > twoje a nie starych!!! on stwierdza tylko ich wladztwo i moze zajac wszystko
    > co mu sie podoba...

    hehe, usmialem sie do lez. co robi komornik, stwierdza wladztwo? :P
    nono, niesamowite. komornik moze zajac TYLKO ruchomosci dluznika bedace
    badz w jego wladaniu, badz we wladaniu wierzyciela. a jesli juz chciales
    pisac o wladaniu to zastanow sie chwile i zrozumiesz, ze wladanie nie jest
    tozsame z wlasnoscia. art. 845 § 2 k.p.c. mowi wyraznie, ze aby moc
    zajac dana ruchomosc nie wystarczy, ze dluznik nia wlada ona musi byc jego
    wlasnoscia - "Zająć można ruchomości dłużnika ..."

    > olej umowy i inne tam pierdulki rady "fachowcow" co sie
    > wypowiadaja a nigdy komora na oczy niewidzieli...

    moze Ty spotkales komornika cwaniaka, co Cie zlupil i teraz trzesiesz
    portkami. od lat mam do czynienia z komornikami, dluznikami i wierzycielami.
    jeden moj znajomy jest komornikiem, a inny poborca skarbowym i doskonale
    wiem, co im wolno a czego nie i jak "urabiaja" ludzi w praktyce. :P

    > wymelduj starych i juz po problemie....
    > niebedzie mogl wejsc do chaty nawet z policja bo oficjalnie niebeda tam
    > mieszkac.... no chyba ze chata jest ich... a wtedy leccie szybko do
    > notariusza...

    dla przeprowadzenia zajecia i ewentualnej pozniejszej egzekucji z ruchomosci
    wazne jest, gdzie znajduja sie ruchomosci dluznika a nie to, gdzie ow dluznik
    jest zameldowany. brak zameldowania pod danym adresem oznacza jedynie,
    ze oficjalnie dluznik tam nie mieszka, ale nie jest to jednoznaczne z tym,
    ze brak tam ruchomosci stanawiacych wlasnosc dluznika :) tak samo fakt
    zameldowania pod danym adresem nie oznacza, ze wszystko, co sie znajduje
    w mieszkaniu stanowi wlasnosc dluznika, a zwlaszcza kiedy mieszka tam
    wiecej doroslych osob, ktorych nie laczy ustawowa wspolnosc majatkowa.
    komornik udaje sie tam, gdzie wierzyciel mu wskaze we wniosku egzekucyjnym.
    w przepisach jest mowa o miejscu pobytu a nie o adresie zameldowania.
    jezeli wierzyciel nie potrafi wskazac ruchomosci dluznika to komornik
    wzywa dluznika do zlozenia wyjasnien w trybie art. 801 k.p.c.

    po co takie bzdury wypisujesz?? opisany przeze mnie sposob z umowa k-s
    jest skuteczny i wystarczajacy. komornik nie ma podstaw aby dokonac zajecia.
    umowa jest dla swietego spokoju, aby sie nie wyklocac bo wg prawa i tak
    komornik nie moze zajac wlasnosci innej niz dluznika.

    pozdr.
    marcin