  • 1. Data: 2003-05-09 09:54:40
    Temat: komornik i alimenty etc
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    sytuacja czysto teoretyczna ( na razie )
    jest sobie facet mający dwójkę dzieci
    z przyczyn różnych ma trochę zadłużenia w 2 sieciach komórkowych i
    jeden duży niespłacony kredyt

    na jedno dziecko płaci alimenty (ugoda sądowa )
    drugie ma z obecną żoną
    w chwili obecnej nie ma żadnych dochodów .....
    ale gdyby zaczął zarabiać i zaczął się do niego dobierać pan komornik
    , to jakie szanse powodzenia ma , oraz jakie kroki prawne należałoby
    przedsięwziąć , aby żona mogła otrzymywać alimenty od komornika ( na
    drugie dziecko ) ???

    pomyślałem sobie , że jeśli zażądałaby np. 1/3 dochodów , to o tyle
    mniej mógłby zająć komornik na poczet innych należności ....

    jak to najsensowniej rozwiązać ??
    czy potrzebna jest do tego rozdzielność majątkowa ?
    czy potrzebny jest wyrok sądu , żeby można było zgłosić to do
    komornika ?
    poza tym jaka jest jego prowizja w sprawach związanych z alimentami
    ???

    i jeszcze jedno pytanie - czy alimenty na pierwsze dziecko mają jakieś
    znaczenie przy ustalaniu wysokości kwoty jaką może ściągnąć z pensji
    komornik ???

    ( tez przeklinam dzien. w którym zachciało mi się ciekawego życia )

  • 2. Data: 2003-05-10 01:25:47
    Temat: Re: komornik i alimenty etc
    Od: "Jolanta Górny" <j...@x...wp.pl>

    Użytkownik "sqrczak" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > komornik ???
    >

    > ( tez przeklinam dzien. w którym zachciało mi się ciekawego życia )
    To trudne,ale możliwe.Alimenty mają absolutny priorytet przy
    egzekucjach,więc inne długi dla alimentów nie mają znaczenia.Lecz przyznać
    je może tylko sąd.I tu problem.
    Wątpię,aby przyznali jeśli chłop mieszka z babą.Trzebaby udowodnić osobne
    zamieszkanie i to,że baba nie zarabia tyle,aby utrzymać dziecko.Uwaga.Z
    wyrokiem nie iść do komornika,bo weźmie więcej.Tymczasem pracodawca MOŻE
    bezpośrednio przekazywać (np.za pokwitowaniem )należną kwotę matce
    dziecka.Czyli przed sądem udajecie rozwodników ale do alimentów rozwód nie
    jest konieczny.

  • 3. Data: 2003-05-10 14:50:42
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jolanta Górny" <j...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bezpośrednio przekazywać (np.za pokwitowaniem )należną kwotę matce
    > dziecka.Czyli przed sądem udajecie rozwodników ale do alimentów rozwód nie
    Taki problem prawdziwy występuje nawet częściej niż sfingowany. Facet po
    prostu nie dokłada się do dziecka. Uważa, że on zarabia, to on... idzie na
    piwo. A żona z dzieckiem niech sobie radzą. Wtedy zdesperowana kobieta
    zgłasza się z tym do sądu i rzeczywiście część pensji jest odbierana przez
    nią. Nie musi się z mężem rozwodzić ani od niego uciekać.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 4. Data: 2003-05-12 02:20:40
    Temat: Odp: komornik i alimenty etc
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Jolanta Górny <j...@x...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b9il7t$doq$2...@n...news.tpi.pl...
    > Wątpię,aby przyznali jeśli chłop mieszka z babą.Trzebaby udowodnić osobne
    > zamieszkanie i to,że baba nie zarabia tyle,aby utrzymać dziecko.

    bzdura ...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-05-12 02:24:20
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b9j3kk$2ej$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > zgłasza się z tym do sądu i rzeczywiście część pensji jest odbierana przez
    > nią. Nie musi się z mężem rozwodzić ani od niego uciekać.

    Marto nie tylko część może dojść do sytuacji ,że cała pensja jest
    postanowieniem przekazywana do rąk małżonka ...

    Sandra

  • 6. Data: 2003-05-12 07:42:22
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    Sandra S...@w...pl napisał :

    > Marto nie tylko część może dojść do sytuacji ,że cała pensja jest
    > postanowieniem przekazywana do rąk małżonka ...

    no dobrze , a co moze zrobic komornik w takiej sytuacji ???
    bo tego głownie tyczyło się moje pytanie

    np 1300 ( netto ) na pierwsze dziecko idzie 400 ( ugoda) , na drugie
    dziecko jest wyrok sądu na 600
    ile moze zabrać komornik ?

  • 7. Data: 2003-05-12 07:48:25
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    Jolanta Górny j...@x...wp.pl napisał :

    > To trudne,ale możliwe.Alimenty mają absolutny priorytet przy
    > egzekucjach,więc inne długi dla alimentów nie mają znaczenia.Lecz
    > przyznać je może tylko sąd.I tu problem.

    czy napewno tylko sąd ?
    czy nie można w jakiś sposob podpisać np zobowiazania notarialnego ?

    a co jeśli alimenty są płacone nie dlatego ze sąd wydał wyrok , tylko
    dlatego ze strony doszly do porozumienia przed sądem ???

    i jeszce jedno pytanie - co w sytuacji w ktorej komornik juz pobiera
    czesc z wynagrodzenia i nagle pojawiają się alimenty ?

  • 8. Data: 2003-05-13 08:03:15
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik sqrczak <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3ebf51ea$...@n...home.net.pl...
    > czy napewno tylko sąd ?
    > czy nie można w jakiś sposob podpisać np zobowiazania notarialnego ?

    nie, komornik by wszcząć egzekucje musi dostać tyt. do rączki ...

    > a co jeśli alimenty są płacone nie dlatego ze sąd wydał wyrok , tylko
    > dlatego ze strony doszly do porozumienia przed sądem ???

    i tu przestrzegam osoby ,że to co w protokole nie jest istotne dla komornika
    , tylko orzeczenie opatrzone klauzulą może wszczynać egzekucje ...

    Sandra

  • 9. Data: 2003-05-13 09:24:16
    Temat: Re: Odp: komornik i alimenty etc
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra wrote:
    > nie, komornik by wszcząć egzekucje musi dostać tyt. do rączki ...

    a nie może nim być akt notarialny?

    > i tu przestrzegam osoby ,że to co w protokole nie jest istotne dla komornika
    > , tylko orzeczenie opatrzone klauzulą może wszczynać egzekucje ...

    w protokole nie, ale ugoda raczej już tak?

    KG

  • 10. Data: 2003-05-13 10:36:46
    Temat: Odp: Odp: komornik i alimenty etc
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > a nie może nim być akt notarialny?

    dokument notarialny nie jest podstawą do egzekucji ...

    > w protokole nie, ale ugoda raczej już tak?

    ugoda jest wydawana postanowieniem i opatrzona klauzulą i ma moc wyroku ...

    Sandra