  • 1. Data: 2003-05-09 09:36:45
    Temat: PILNE!!! prawo autorskie- umowa - faktura vat?
    Od: "rafal" <raphael2001(ciach)@poczta.onet.pl>

    Witam

    Mam nadzieję ze po przeczytaniu tego posta ktoś mi pomoże

    Zostałęm wynajęty do zaprojektowania plakcików i ulotek.
    Ustaliliśmy, termin realizacji i wsepnie kwotę (umowa ustna)
    W miedzyczasie znalazł sie ktoś kto wykonał konkurencyjny projekt.
    Oczywiscie nie dostarczono mi materiałów na czas, wiec nawet
    nie mogłem prtzedłożyć konkretnych projektów.
    Zaproponowałem że sie wycofam bo nie lubie przepychanek
    a i tak mam dużo roboty. Poproszono mnie o przedstawienie jeszcze
    jednego projektu. i też tak zrobiłem. Moj projekt został wybrany,
    wiec ja miałem zająć się wszystkim. Jak sie okazało w praktyce
    iość pracy wzrosła kilkakrotnie. Prace trwały prawie dwa tygodnie.
    Ciagle dochodziły zmiany tekstów i jakieś nowe elementy graficzne
    do umieszczenia na plakacie, Część materiałów przychodziła całkowicie
    nieprzygotowana do druku (znaki graficzne w formacie jpg o rozdzielczości
    72dpi)
    Oczywiście osoba zlecająca została poinformowana o tym ( teraz sie
    wypiera),.
    Na chwile obecna firma nie chce mi zapłacić kwoty którą sobie zycze
    (jest to niewielka róznica 600 pln) i chce aby złożył fakturę na kwotę
    ustaloną w pierszej umowie ustnej, która przewidywała znacznie mniejszy
    zakres prac).
    Na chwile obecną zaproponowałem taki układ, albo zgadzają się
    na moje warunki finasowe albo nie pozwalam im na publikację mojego projektu.
    Jak ma sie do tego prawo, (prawo autorskie też) do tej sprawy.
    Czy nie powinni podpisać ze mną umowy na prawo do publikacji?
    Co powinienem teraz zrobić biorąc pod uwagę to że już zostały
    wszystkie materiały wydrukowane?

    Bede wdzieczny za pomoc

    rafal