  • 1. Data: 2003-05-09 09:58:18
    Temat: uchylenie układu
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Pytanko. Zgodnie z art 74 ukł. sąd może uchylić układ na wniosek wierzyciela
    min gdy dłużnik nie wykonuje postanowień układu. Gurgul do tego dodaje, że
    wierzyciel by taki wniosek złozyć musi mieć interes prawny. W momencie jak
    dłuznik opóźnił zapłatę, ale jeszcze przed złożeniem przez wierzyciela
    takiego wniosku, zapłacił mu to wierzyciel nie może już złożyc takiego
    wniosku z uwagi na to, że jest zaspokojony i nie ma juz "interesu prawnego".
    A co bedzie w sytuacji gdy opóźnienie wystąpiło, wierzyciel wniosek złozył,
    a juz po jego złożeniu, a przed wydaniem przez sąd postanowienia dłuznik
    zapłacił? Wydaje mi się, że również w takiej sytuacji odpada "interes
    prawny" wierzyciela i całe postępowanie wywołane wnioskiem jest
    bezprzedmiotowe...mam rację? Świeboda nic na ten temat nie pisze tak samo
    Zeidler...