  • 11. Data: 2003-08-24 10:04:01
    Temat: Re: komornik a niewymagalne świadczenie
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Wróć! To Kowalski był w pytaniu tym którego egzekwują :)
    > Czyli jest potrzebny tytuł przeciwko Kowalskiemu, którego
    > wierzytelność z pożyczki będzie zajmowana a nie będzie potrzebny
    > wobec Toma, który jest osobą trzecią i którego wezwie się do wydania
    > zajętej wierzytelności komornikowi a nie Kowalskiemu. Tak chyba
    > dobrze?

    Teraz bardzo dobrze !:)

    Dan

  • 12. Data: 2003-08-24 10:20:38
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    warto dodac, ze na gruncie znowelizowanej ustawy o egzekucji w administracji
    sprawa staje sie bardziej uciazliwa dla dluznika zajetej wierzytelnosci.
    Organ egzekucyjny moze bowiem-po wezwaniu do wydania zajetej
    wierzytelnosci - nalozyc w drodze postanowienia obowiazek jej wydania.W
    razie niewykonania obowiazku, organ wydaje tytul wykonawczy p-ko dluznikowi
    zajetej wierzytelnosci i egzekwuje ja sposobami dopuszczalnymi przez ust. o
    egzek. w adm.
    Gdyby przyjac ze opisywana sprawa podlega egzek. adm. to i tak nie byloby
    mozliwe wydanie tytulu p-ko dluznikowi zajetej wierzytelnosci (Tomowi) ze
    wzgl na brak wymagalnosci swiadczenia.
    Mialem podobna sytuacje w firmie w ktorej pracowalem. probowalem przekonac
    wspolnika (rownoczesnie czlonka zarzadu) do udzielenia Spolce zwloki w
    zaplacie naleznosci z tyt. umowy sprzedazy nieruchomosci, ktore facet
    sprzedal spolce. Gosciowi grozila spora egzekucja adm., chcialem to odwlec w
    czasie i rownoczesnie uchronic spolke przed zajeciem przyslugujacej gosciowi
    wierzytelnosci. Facet sam byl czlonkiem zarzadu i mial wiekszosc udzialow
    wiec taka czynnosc udzielajaca zwloki moglby sobie juz po wszystkim
    odwrocic. Ale byl glupi i nie sluchal. US zablokowal konta spolki w najmniej
    korzystnym momencie i malo firma nie padla. A wystarczylo udzielic zwloki i
    wierzytelnosc nie bylaby wymagalna.

    Dan

  • 13. Data: 2003-08-27 08:59:45
    Od: "Tom" <...@f...pl>