  • 21. Data: 2004-02-10 09:37:18
    Temat: Re: komorka i nauczyciel
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    [edymon] <e...@S...pl> napisał(a):

    > Akurat, wyrzuc go z lekcji, on sobie "zlamie nozke albo paluszek" i
    > odpowiadaj potem za niego. Nie wolno wyrzucac uczniow z lekcji (czemu
    > ubolewam szczerze).

    Gdy go wyrzucisz z klasy i wydasz jasne polecenie, gdzie ma przebywać i jak
    się ma zachowywać, to pod względem prawnym uczeń ma obowiązek się
    podporządkować.
    Na korytarzu szkolnym nie grozi mu żadne zwiększone niebezpieczeństwo, nie
    masz też obowiązku przewidywać różnych nadzwyczajnych i statystycznie
    nieprawdopodobnych zdarzeń, w tym tego, że się poleceniu nie podporządkuje.
    Gdyby nawet wyszedł ze szkoły i coś by mu się stało, nie zostaniesz
    pociągnięta do odpowiedzialności - mówi o tym teoria przeciętnej
    przyczynowości, stosowana przy rozpatrywaniu kwestii sprawstwa oraz winy.

  • 22. Data: 2004-02-10 09:49:21
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    Misiek <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > czy nauczyciel ma prawo zabrac uczniowi telefon, gdy ten na lekcji robil cos
    > z tym telefonem?
    > czy ma prawo zabrac i powiedziec ze odda na drugi dzien?
    > przeciez jest to jesli sie nie myle przywlaszczenie..

    Nie jest to przywłaszczenie, bo na lekcji obowiązuje zakaz używania telefonów
    komórkowych. Twoje prawo własności wtedy zgodnie z art. 5 Kodeksu cywilnego
    nie korzysta z ochrony prawnej, jako że chcesz czynić z niego użytek w sposób
    sprzeczny z zasadami współżycia społecznego.
    Jedną z takich zasad określonych przez Sąd Najwyższy jest: "Nie można
    realizować swojego prawa podmiotowego sprzecznie z celami wytyczonymi przez
    państwo".

    Celem wytyczonym przez państwo wobec uczniów na lekcji jest osiągnięcie celów
    zajęć i to nauczyciel zgodnie z wolą ustawodawcy jest za to odpowiedzialny.
    Każde tzw. w literaturze pedagogicznej "zakłócenie procesu dydaktycznego"
    prowadzący lekcję jest zobowiązany wyeliminować.

    Niemożność czasowego korzystania z telefonu jest naturalną (przyznaj, że w
    sumie obiektywnie mało dotkliwą) konsekwencją złamania obowiązujących (i
    ważnych z punktu widzenia szkoły) zasad.

  • 23. Data: 2004-02-10 13:19:12
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c0a8oe$p54$1@inews.gazeta.pl>, Roman G. wrote:

    > Gdy go wyrzucisz z klasy i wydasz jasne polecenie, gdzie ma przebywać i jak
    > się ma zachowywać, to pod względem prawnym uczeń ma obowiązek się
    > podporządkować.

    Na jakiej podstawie nauczyciel ma prawo wydawać takie polecenia? I z
    czego wynika uczniowski obowiązek podporządkowania się im?

    Renata

  • 24. Data: 2004-02-10 13:39:47
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Na jakiej podstawie nauczyciel ma prawo wydawać takie polecenia? I z
    > czego wynika uczniowski obowiązek podporządkowania się im?

    Ja to sobie mysle, ze nauczyciel ma po prostu sluchac ucznia i koniec..

    Boguslaw

  • 25. Data: 2004-02-10 14:20:16
    Od: poreba <d...@p...com>

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> niebacznie popelnil

    > Rzuc w cholere te szkole..
    Nie da rady, z przyczyn subiektywnie ode mnie uzależnionych ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 26. Data: 2004-02-10 14:22:54
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c0amip$65e$3@galaxy.uci.agh.edu.pl>, bosz wrote:

    > Ja to sobie mysle, ze nauczyciel ma po prostu sluchac ucznia i koniec..

    Wolałabym jakąś podstawę prawną, wszak nazwa grupy zobowiązuje,
    zamiast Twoich przemyśleń.

    Renata

  • 27. Data: 2004-02-10 14:42:42
    Od: "Jacek P." <p...@p...pl>

    > Wolałabym jakąś podstawę prawną, wszak nazwa grupy zobowiązuje,
    > zamiast Twoich przemyśleń.
    >
    > Renata

    Pomimo braku uśmieszków ironia bijąca z postu 'bosza' była tak wielka, że
    aż trzeba było oczy mrużyć.

    Bez urazy!
    Jacek P.

  • 28. Data: 2004-02-10 15:22:35
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik Renata Gołębiowska napisał:

    > Na jakiej podstawie nauczyciel ma prawo wydawać takie polecenia? I z
    > czego wynika uczniowski obowiązek podporządkowania się im?

    Masz racje. Uczen nie pies, nie powiesz "waruj".

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 29. Data: 2004-02-10 18:16:40
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c0aqou$lm4$1@nemesis.news.tpi.pl>, Jacek P. wrote:

    > Pomimo braku uśmieszków ironia bijąca z postu 'bosza' była tak wielka, że
    > aż trzeba było oczy mrużyć.

    No była, ale i co z tego? Nadal nie wiem co upoważnia nauczyciela do
    wydawania takich poleceń, a uczniowi nakazuje ich przestrzegania.
    Ironizowanie bosza odczytałam jako poparcie dla tezy, że nauczyciel
    jednak ma takie prawo, aczkolwiek poparcie to nie zostało poparte
    żadnym paragrafem, więc treść merytoryczną oceniam na zero,
    zabarwienie emocjonalne powyżej zera, ale jak już wspomniałam,
    nie jest ono poparte niczym merytorycznym. Nie interesowała mnie
    emocjonalna ocena ogólnych relacji uczeń-nauczyciel, a podstawa
    prawna dotycząca konkretnej propozycji. A bosz niczego takiego nie
    podał
    Najlepiej poczekajmy na odpowiedź pomysłodawcy.

    Renata

  • 30. Data: 2004-02-11 00:46:23
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> niebacznie popelnil

    > Niemożność czasowego korzystania z telefonu jest naturalną
    > (przyznaj, że w sumie obiektywnie mało dotkliwą) konsekwencją
    > złamania obowiązujących (i ważnych z punktu widzenia szkoły)
    > zasad.
    A gdyby to nie był telefon a znaczna suma pieniedzy?
    Szanowny przedpiśca przecież byznesme pełną gębą,
    to i gotówką mógł się na zajęciach zabawiać.
    Zrozumiałem, że wg Ciebie nauczyciel ma prawo pozbawić ucznia,
    "w celach dydaktycznych, ja tylko w celach dydaktycznych"
    na trzy dni kwoty 1862,53zł, czy tak?

    --
    pozdro
    poreba