  • 11. Data: 2005-09-12 17:57:44
    Temat: Re: kogo informowac o nowym dowodzie?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "akohoro" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dg4en9$5it$1@news.onet.pl...

    > na sposobie zapisu daty urodzenia.W peselu data urodzenia jest
    zapisywana za
    > pomocą dwóch cyfr.Pierwsze dwie cyfry PESEL to rok urodzenia drugie dwie
    > miesiąc a trzecie dwie to dzień.
    > więc 010101 i
    > 010101 to która z tych dat oznacza rok 1901 a która 2001 twoim
    > zdaniem.

    '010101' to 01.01.1901. Data 01.01.2001 jest kodowana jako '012101'.

    > Ostatnia cyfra jest cyfrą kontrolną i na jej podstwie możan ustalic czy
    nr
    > pESEL jest prawidłowy czy nie i czy jego "właściciel" to M czy K.

    Nie prawda. Płeć jest zakodowana w przedostatniej cyfrze.

    > Pozostałych
    > cyfr nie będę Ci wyjaśniał i nie bęę podawał jak sprawdzić poprawność bo
    > nie jest przedmiotem dyskusji

    A do tego sam nie za bardzo wiesz.

    > Czy teraz zrozumiałeś problem ?

    Nie. Albowiem w numerze PESEL nie jest kodowana data śmierci ani długość
    życia i fakt przeżycia przez osobę ponad 100 lat nie rodzi żadnych
    komplikacji, A TO WŁAŚNIE TWIERDZIŁEŚ.

  • 12. Data: 2005-09-12 18:20:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    akohoro napisał(a):

    > Nic takiego nie twierdziłem ,nie twierdziłem nic o kodowaniu śmmierci ani o
    > długości życia ,twierdziłem ,o problemie budowy kodu PESEL przy przyjętym
    > sposobie zapisu daty urodzenia gdy obejmuje on kolejne po sobie następujące
    > setki lat i dotycży osoby któru urodziła się w nowej setce .Więc przestań
    > wymyślać głupoty.poprostu nadal nie rozumiesz o co chodzi.
    >
    > koniec
    > Akohoro

    Pesele osoby urodzonej 1 stycznia 1900 i 1 stycznia 2000 są różne.

    Koniec.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2005-09-12 18:21:35
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

  • 14. Data: 2005-09-12 18:22:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Pesele osoby urodzonej 1 stycznia 1900 i 1 stycznia 2000 są różne.

    Nie tylko różne, ale po samym PESELu można się zorientować, który
    dotyczy osoby urodzonej w XIXw., a której w XXw. (żeby już się trzymać
    tego przykładu).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2005-09-12 18:32:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

  • 16. Data: 2005-09-12 18:35:44
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

  • 17. Data: 2005-09-12 18:37:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Nic takiego nie twierdziłem ,nie twierdziłem nic o kodowaniu śmmierci
    > ani o długości życia

    No to sprawdźmy co twierdziłeś:

    "ci co wymyślili PESEL [...] zapomnieli ,że niektórzy ludzie
    będą "nieposłuszni" urzędniczym pomysłom ,i postanowią
    żyć dłużej niż 100 lat."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Więc przestań
    > wymyślać głupoty.poprostu nadal nie rozumiesz o co chodzi.

    Przyznam, trochę się czepiam, ale do wymyślania głupot i nierozumienia o
    co chodzi nie przyznaję się;)

  • 18. Data: 2005-09-13 00:41:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    akohoro wrote:

    > Pierwsze dwie cyfry PESEL to rok urodzenia drugie dwie to
    > miesiąc...

    nieprawda.

    pierwsze dwie cyfry to rok urodzenia osób urodzonych w wieku XX.
    Dla osób urodzonych w wieku XXI miesiąc urodzenia powiększony jest o 20.

    > więc 010101 i
    > 010101 to która z tych dat oznacza rok 1901 a która 2001 twoim

    010101 oznacza 01.01.1901

    012101 oznacza 01.01.2001

    Koniec tematu.

    PESEL nie nadaje się do identyfikacji z zupełnie innego powodu.
    Ilość błedów w bazie danych jest przeogromna i to czyni go bezużytecznym.
    Jak każdą bazę danych zresztą, bo nie widziałem bazy danych bez błędów.

  • 19. Data: 2005-09-13 04:39:37
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > PESEL nie nadaje się do identyfikacji z zupełnie innego powodu.
    > Ilość błedów w bazie danych jest przeogromna i to czyni go bezużytecznym.
    > Jak każdą bazę danych zresztą, bo nie widziałem bazy danych bez błędów.
    Konsekwencją będzie nieosiągnięcie porządku w bazie ZUSu? Chyba najgorzej
    nie jest ...
    Pozdrawiam
    Darek

  • 20. Data: 2005-09-13 06:52:56
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 12 Sep 2005 19:49:50 +0200,
    akohoro <a...@p...onet.pl> screamed:
> [...]
    > 010101 to która z tych dat oznacza rok 1901 a która 2001 twoim
    > zdaniem.I trzeba było kombinować i problem rozwiązywać.

    Problem, jak to nazwałeś, rozwiązano za pomocą pola 'miesiąc'.
    I afair było to założenie konstrukcyjne. afair.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 08:57:27 user up 10733 days, 20:52, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    If a program is useless, it must be documented.