  • 1. Data: 2004-12-05 12:15:32
    Temat: Bezprawne obniżenie płacy od 2 lat - potrzebny doradca
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Poszukuję kontaktu z osobami, które mają doświadczenie w dochodzeniu
    roszczeń z tytułu bezprawnego obniżenia (zmiany) wynagrodzenia do 3 lat od
    zdarzenia. W szczególnosci poszukuje osób, które nie podpisały
    przedstawionego im przez pracodawcę porozumienia o obniżeniu płacy
    zasadniczej (w moim przypadku o 50% !!!) a pracodawca mimo to wypłacał im
    obniżone wynagrodzenie nie wypowiadając warunków pracy !!!
    Wymiana doświadczeń jest mi niezbędna do dochodzenia swoich praw przed sądem
    pracy.
    Pozdrawiam
    Frank

    P.S.
    W zamian wymienię sie doświadczeniem jak obronić się przed wypowiedzeniem
    szczególnie wręczonym w trakcjie zwolnienia lekarskiego lub innej
    usprawiedliwionej nieobecności w pracy.

  • 2. Data: 2004-12-05 15:16:48
    Od: "Robol" <s...@T...pl>

    Użytkownik "Frank" <a...@b...internetdsl.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W zamian wymienię sie doświadczeniem jak obronić się przed wypowiedzeniem
    > szczególnie wręczonym w trakcjie zwolnienia lekarskiego lub innej

    Nie mam co prawda doświadczenia, ale nasuwają mnie się pytania. Miałeś
    kilka lat temu dostarczone pismo o zmianie warunków pracy i płacy i nie
    podpisałeś go ? Co oznacza, że go nie podpisałeś ? Zazwyczaj [piszę
    zazwyczaj, bo spotkałem, że pracodawca głupkowato podstawiał pracownikowi
    kartę zmain do zatwierdzenia mimo sprzeciwu pracownika] tego typu pisma są
    pismami "typowo informującymi" i nie ma tam przewidzianego "zatwierdzenia
    [akceptacji] tylko potwierdzenie odbioru informacji. I pismo takie należy
    przyjąc, tak jak i na przykład list polecony od listonosza. Brak przyjęcia
    pisma niczego nie rozwiązuje. Jeśli odmowa odbyła się w obecności świadka
    [ów] i pracownik został powiadomiony co do treści pisma tok postępowania
    się rozpoczyna. Pracownik po każdej zmianie warunków pracy i płacy ma prawo
    nie przyjąć nowych propozycji i wtedy jest to równoznaczne z wypowiedzeniem
    umowy przez zakład. Odrzucenie nowych warunków musi być w określonym czasie
    zasygnalizowane pisemnie. Podjęcie pracy bez jakikolwiek deklaracji oznacza
    zgodę na pracę w nowych warunkach.
    Nie jestem prawnikiem i nie sugeruj się moimi wątpliwościami w działaniu.
    Robol

  • 3. Data: 2004-12-05 16:43:22
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Chodzi o niepodpisanie porozumienia zmniejszajacego płace za obopólnym
    porozumieniem.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-12-05 17:37:44
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Frank napisał(a) w wiadomości
    > Chodzi o niepodpisanie porozumienia zmniejszajacego płace za obopólnym
    > porozumieniem.

    Jeśli jest tak jak piszesz, to masz wygraną na 100% sprawę.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-12-05 18:39:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Jeśli jest tak jak piszesz, to masz wygraną na 100% sprawę.

    No nie do końca. Wygrana to by była, jakby chodziło o stwierdzenie winy
    zwolnienia. Ale w tym wypadku pracownik musiał się zorientować o zmianie
    warunków płacy choćby po otrzymaniu o połowę mniejszej pensji. No i powinien
    złożyć sprzeciw.

  • 6. Data: 2004-12-05 20:02:29
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Właśnie dlatego potrzebuję konsultacji.
    Nie podpisałem 1,5 roku temu porozumienia i nie otrzymałem wypowiedzenia.
    Nie upominałem się u pracodawcy o to, że płaci mniej. Przecież nie mogę
    mysleć za pracodawcę. Myślałem, że tak ma być. Oraz bałem się, że może mnie
    zwolnić. Jednak teraz zorientowałem się, że to jest nieprawidłowe. I
    postanowiłem działać. Czy to, że nie powiadomiłem pracodawcy o niepodpisaniu
    porozumienia ma jakieś znaczenie? Czy miałem podpowiadac pracodawcy, że za
    mało pieniedzy mi przelewa na konto? Przecież po to są działy kadr, płac i
    masa dyrektorów aby tego pilnowała.
    Czy to naprawdę ma znaczenie, że ja ze strachu siedziałem przez te lata
    cicho?
    Pozdrawiam
    Franek

  • 7. Data: 2004-12-05 22:30:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Frank" <a...@b...internetdsl.pl> napisał w wiadomości

    W sumie niewiele ryzykujesz pozywając go resztę wynagrodzenia. Sąd pracy nic
    nie kosztuje./ Rozumiem, że przestało Ci zależeć na tej pracy.

  • 8. Data: 2004-12-06 06:26:23
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > warunków płacy choćby po otrzymaniu o połowę mniejszej pensji. No i powinien

    To nie jest pogląd trafny z tym obowiązkiem złożenia sprzeciwu.
    Zmiana wynagrodzenia za pracę może nastąpić tylko w drodze wypowiedzenia
    zmieniającego lub porozumienia stron. Tu żądnych czynności nie było.
    Nawet gdyby pracodawca w pewnym momencie przestał płacić wynagrodzenie, lub
    płacił je w mniejszej wysokości pracownik nie musi nic robić przed wystąpieniem
    o nie do sądu. Żaden Sąd Pracy nie uzna iż w takiej sytuacji pracodawca złożył
    oświadczenie o wypowiedzeniu zmieniającym przez fakty konkludentne, albo przez
    pracownik nie protestując wyraził na to zgodę.
    Nie jest wypowiedzeniem zmieniającym w szczególności oświadczenie pracodawcy, że
    od tego a tego będę płacił, tyle, a tyle, gdyż nie zawiera wszystkich
    niezbędnych elementów tej czynności.

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-12-06 06:28:29
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]
    > masa dyrektorów aby tego pilnowała.
    > Czy to naprawdę ma znaczenie, że ja ze strachu siedziałem przez te lata

    To są okoliczności bez znaczenia. Nie ma porozumienia, pracodawca nie miał prawa
    płacić mniej.
    A przypadkiem nie powiedziałeś jednak pracodawcy, że podpisłeś poruzmienie w
    sprawie nowego wynagrodzenia?

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-12-06 16:40:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    pracodawcy, że
    > od tego a tego będę płacił, tyle, a tyle, gdyż nie zawiera wszystkich

    Po przemyśleniu przyznaje Ci racje. pracownik może twierdzić, ze wiedział o
    kłopotach finansowych pracodawcy i w obawie, że swoim roszczeniem może
    doprowadzić do jego upadłości powstrzymywał się od protestów. W sumie
    obowiązku nie ma.