    From: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kogo i jak powiadomić o oszustwie?
    Date: Sun, 5 Dec 2004 20:37:13 +0100

    Użytkownik "BORO" <b...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:covm4d$rhq$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Po pierwsze: to co Pan proponuje to dziecinada. O skuteczności nawet nie
    > wspomnę.

    Pana zdanie. Wolno je panu mieć. Ja tylko sugeruję co można zrobić. Jeżeli
    ktoś przegląda opinie o sprzedającym i zobaczy taką negatywną, to zapewne
    nieuczciwy będzie musiał zmienić nazwę użytkownika i zacząć zbierać punkty
    od nowa, aby dalej zarabiać. Odzyskanie pieniędzy od nieuczciwego
    Allegrowicza będzie trudne.

    > Po drugie: na Allegro często kupuję i czasem sprzedaję i nie spotkałem
    > nieuczciwych allegrowiczów,

    Nie wiem co pan kupuje i sprzedaje. może klapki. Ja kupowałem części
    komputerowe, kiedy składałem dzieciakom tanie komputerki do zabawy i gier,
    abym mógł spokojnie pracować. Dostawałem na ogół same wybraki, bo tam nie
    widać sprzedającego jak np. na giełdzie komputerowej. Twardy dysk padał
    ciągle. Płyta główna pochodziła z nieudanej serii jak się potem
    dowiedziałem. Jeden dysk przyszedł w ogóle nie do sformatowania,
    uszkodzony...itd.

    > więc proszę nie uogólniać swych doświadczeń na
    > wszystkich którzy z tego korzystają.

    Znów nastepny, który doszukuje się uogólnień. Na podstawie czego?
    napisałem:
    "Zostałem kilka razy oszukany na Allegro i nie zaglądam tam
    nawet. Wolę kupić z gwarancją w sklepie, choćby na raty." Gdzie tu jest
    uogólnianie?

    > Po trzecie: może jednak ktoś wie jaka jest procedura składania
    > zawiadomienia na policji ?

    Trzeba pofatygować się na komisariat. Oni odeślą do prokuratury. Prokuratura
    przyjmie zgłoszenie i poczeka pan ze 40 lat na odpowiedź. Gdyby pan dostał
    odpowiedź zanim umrzemy proszę nas powiadomić. Mój ojciec czeka na odpowiedź
    ponad rok w sprawie oszukania go na 800 zł przez "kredyty argentyńskie" z
    Warszawy.

    > (wezwanie do zapłaty było i listem polec. i
    > mailem, rozmowy telefoniczne również, a jeżdzić 500km po to żeby
    postraszyć
    > kogoś osobiście?

    Można postraszyć też kogoś innego przez przypadek, bo jak na 100% być pewnym
    danych podawanych w Internecie?

    Grzegorz Kruk, Ph.D.