  • 81. Data: 2005-05-31 01:24:50
    Temat: Re: kodeks drogowy ... ciąg dalszy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kocureq wrote:

    > | * | | | | | | |
    > | | | | | | | |
    > -+ +----+ +----+ +------+ |
    > |
    > ------------------------------+ |
    > | |
    > | * |
    > /\
    > wjazd
    >
    > Gdzie * oznaczony jest ten sam punkt - wjazd od strony centru,, rondo ma
    > 4 "odnogi",

    A ten wjazd to skąd? z 5-tego wymiaru przez środek ronda?

  • 82. Data: 2005-05-31 05:07:18
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > A ten wjazd to skąd? z 5-tego wymiaru przez środek ronda?

    Z centrum, czyli z al. Korfantego od strony rynku. Obydwa pasy ktorymi
    wjezdzasz sa wyjazdem w pierwsza w prawo (Rozdzienskiego), aby
    kontynuowac jazde trzeba *skrecic w lewo*.

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 83. Data: 2005-05-31 05:08:01
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    witek wrote:
    > weź kartkę narysuj to rondo na kartce, po czym przetnij.
    > I spróbuj to przeciąć tak, jak narysowałeś, aby jeden samochód znalazł
    > ci się w dwóch miejscach. Coś przekombinowałeś.

    No narysowalem moze za dlugie, trzeba sciac do 4 odnog (czyli pominac
    pierwsza od lewej, ta z gwiazdka).

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 84. Data: 2005-05-31 05:26:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kocureq wrote:

    > Z centrum, czyli z al. Korfantego od strony rynku. Obydwa pasy ktorymi
    > wjezdzasz sa wyjazdem w pierwsza w prawo (Rozdzienskiego), aby
    > kontynuowac jazde trzeba *skrecic w lewo*.

    Nie.
    Trzeba zmienić pas na rondzie, a nie skręcić w lewo.
    Na rondzie nie da się skręcić w lewo, chyba, że chcesz rozjechać
    pasażerów na przystanku tramwajowym.
    I tak się dziwię, że tak mało osób oblewa prawko jazdy.

  • 85. Data: 2005-05-31 06:27:39
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    McCartney napisał(a):
    > Moim zdaniem argumentacja (w skrócie, bo już pisane było
    > -nascie razy) taka:
    > 1) skrzyżowanie o ruchu okrężnym (zwane dalej rondem) to skrzyżowanie
    > 2) to jaki ma kszałt skryżowanie nie ma znaczenia wobec tego, że...
    > ... przed wjazdem na skrzyżowanie (każde) trzeba zająć pas skrajny lewy, jak
    > się skręca w lewo (artykuł 22? - z pamięci)
    >
    > Rozcinanie jest sprytnym sposobem - taki trick, ale moim zdaniem
    > jest nadużyciem (nawet jeśli ktoś pisze o nim WIELKIMI LITERAMI, to
    > do mnie ten argument nie trafia).

    Do mnie też nie...

    KG

  • 86. Data: 2005-05-31 06:29:03
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > zadam pytanie pomocnicze. Który kierunkowskaz włączysz wjeżdżając na
    > rondo? A zjeżdżając z ronda?
    >
    > Moze tu znajdziesz trochę wskazówek ;-)
    > http://www.kulka.pl/bezpieczniej.htm
    >
    > tekst - moim zdaniem - prawie poprawny, chociaż nie pokazujący wielu
    > wariantów.

    Cóż, tekst wyraźnie przewiduje skręt na rondzie w lewo. Więc nieco
    podważa teorię ;)

    KG

  • 87. Data: 2005-05-31 06:32:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kam wrote:

    > Cóż, tekst wyraźnie przewiduje skręt na rondzie w lewo. Więc nieco
    > podważa teorię ;)

    gdzie ty na rondzie skręcasz w lewo, człowiek zastanów się.
    No chyba, że ty nałuku drogi włączasz kierunkowskaz, to wówczas ci się
    nie dziwię.
    Tylko kto ci dał prawo jazdy.

  • 88. Data: 2005-05-31 07:38:22
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 30 May 2005 23:34:47 +0200,
    Waldek Godel <n...@o...info> screamed:
    > Alez oczywiscie. Ale jezeli wjezdzasz na pas z dwupasmowej drogi
    > jednokierunkowej i skrecasz w lewo, to powinienes znajdowac sie na lewym
    > pasie. Jezeli prawy jest wolny, to mozesz wjechac na dowolny.

    Jesli chodzi Ci o to ze po przejechaniu ronda, znajde sie w ulicy
    prostopadlej do tej ktora wlasnie jade (i po lewej stronie),
    to dojezdzajac do tegoz ronda ulica dwupasmowa, wczesniej zajmuje sobie
    pas prawy.

    > Jezeli na
    > prawym jest pojazd, pozostaje tylko lewy na rondzie.
    > W efekcie w sytuacji kolizyjnej (=jest pojazd na prawym pasie) nie masz
    > mozliwosci znalezc sie zgodnie z przepisami na prawym pasie. CBDU.

    Oczywiscie. Poruszajac sie po rondzie, pojazd poruszajacy sie pasem
    wewnetrznym zawsze musi ustapic pierwszenstwa pojazdom poruszajacym
    sie pasem zewnetrznym.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
    [ 09:35:51 user up 10628 days, 21:30, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    A computer scientist is someone who fixes things that aren't broken.

  • 89. Data: 2005-05-31 07:39:34
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 30 May 2005 23:57:57 +0200,
    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> screamed:

    > Dlatego, bo 90 % pokonujacych te przeszkode drogowa jezdzi tak, jakby
    > chciala z ronda skrecac w lewo ;-) Gdyby choc przez chwilke zauwazyla,
    > ze z ronda mozna zjechac tylko w prawo, ruch stalby sie plynniejszy.
    > Dotyczy to szczegolnie pokonywaczy w kierunku JP2-> Popieluszki.

    Nie zapominajmy jeszcze o liniach tramwajowych. Ja omijam ten wynalazek
    szerokim lukiem (-;

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 09:38:51 user up 10628 days, 21:33, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    It said, "Insert disk #3," but only two will fit!

  • 90. Data: 2005-05-31 08:31:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 31 May 2005 07:38:22 +0000 (UTC), Artur M. Piwko napisał(a):

    > Oczywiscie. Poruszajac sie po rondzie, pojazd poruszajacy sie pasem
    > wewnetrznym zawsze musi ustapic pierwszenstwa pojazdom poruszajacym
    > sie pasem zewnetrznym.

    Ale są przypadki, że tych pojazdów tam nie ma prawa być.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu