  • 111. Data: 2005-05-31 13:20:53
    Temat: Re: kodeks drogowy ... ciąg dalszy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "McCartney" <m...@p...onet407.pl> napisał w
    wiadomości news:ooutm2-vvf.ln1@bukowina.oledzki.info...

    > Pytanie jest inne - dlaczego majac normalne rondo (15m, 20m, 50m)
    > można sobie myśleć, że jeśli je jakos tam przekształcę (rozciągnę,
    > potnę, powiększę, pomniejszę), to na tym innym będzie tak samo?

    Spróbujmy metodą małych kroczków. Przyznasz, że unormowanie przepisów na
    rondzie o średnicy 15 metrowej jest takie same, ja 25 metrów. A 35
    metrów? 45 m? I tak dalej. po prostu nie ma żadnego powodu na to, by na
    rondzie o nieskończenie wielkiej średnicy obowiązywały inne przepisy i
    tyle. A po prostu wówczas niektóre rzeczy prościej wytłumaczyć i
    zrozumieć.

  • 112. Data: 2005-05-31 13:27:01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 31 May 2005 15:17:11 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Z moich doświadczeń wynika, że 90 % skrzyzowań oznaczonych znakiem C-12
    > nie zasługuje na to. W Paryżu na przykład w takich sytuacjach stosuje
    > sie znak C-1 albo C-9.

    Może, ale to już chyba raczej temat na inną bajkę... A w ramach tych
    innych bajek - lwiej części kierowców potężny problem sprawia najprostsza
    orientacja przestrzenna, przez co skręcając w lewo na skrzyżowaniach - jak
    to oznaczasz - # zajeżdzają innym drogę i potęgują korki na i przed
    skrzyżowaniem...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 113. Data: 2005-05-31 13:28:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Waldek Godel wrote:
    > Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    > pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    > 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    > 1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo,
    > 2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    > krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    Jezu, na jakim bazarze wy te prawka kupujecie.
    Z ronda możesz zjechać tylko w prawo.
    Więc to co zacytowałeś jest prawdą.

> [...]
    > http://www.heyah.info/rondo2.jpg
    >
    > C-12 "ruch okrężny",
    > P-8b "strzałka kierunkowa do skręcania",
    > (ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I
    > ADMINISTRACJI z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów rogowych.
    > (Dz. U. Nr 170, poz. 1393)
    >
    > To są FAKTY. Strzałka na drugim zdjęciu, wbrew powyżej cytowanym opiniom
    > jest skierowana W LEWO i JEST TO RONDO (skrzyżowanie z ruchem okrężnym).
    > A skręcając W LEWO obowiązuje art 22 pkt 2 ust. 2. Również jeżeli nie ma
    > specjalnie wyznaczonego do tego pasa. Koniec kropka.

    I uważasz, że jak jakiś bałwan postawił znak w miejscu gdzie go nie
    powinno być, to już masz dowód?
    To co jest na zdjęciu to jest poplątanie z pomieszaniem, a nie rondo.

  • 114. Data: 2005-05-31 13:29:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel napisał(a):

> [...]
    > orientacja przestrzenna, przez co skręcając w lewo na skrzyżowaniach - jak
    > to oznaczasz - # zajeżdzają innym drogę i potęgują korki na i przed

    Widzisz, a ja mam dokładnie inne spostrzeżenia. Ponieważ takich
    skrzyzowań jest większość, naród w miarę nauczył sie je pokonywac, a
    głupieje na zwykłym rondzie. Chociaż z drugiej strony ŻADNE rondo w RP
    nie jest zwykłe (a przynajmniej ja takiego nie widziałem albo nie
    pamiętam, że widziałem).

    M.

  • 115. Data: 2005-05-31 13:30:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Waldek Godel wrote:
> [...]
    oznakowanie poziome na tym "rondzie" jest zrobione dla zwykłego
    skrzyżowania z wysepką na środku.
    Jakiś palant postawił tam znak ronda.
    Należy wywalić znak ronda, albo przemalować pasy, żeby to było rondo.

  • 116. Data: 2005-05-31 13:36:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 31 May 2005 08:28:22 -0500, witek napisał(a):

    > I uważasz, że jak jakiś bałwan postawił znak w miejscu gdzie go nie
    > powinno być, to już masz dowód?
    > To co jest na zdjęciu to jest poplątanie z pomieszaniem, a nie rondo.

    "Panie Witku, jechał pan 87 na ograniczeniu 60, za to taryfikator
    przewiduje 200 zł i 3 punkty karne...
    - bo jakiś bałwan postawił tam ten znak ograniczenia do 60....
    - aaa to przepraszam, proszę jechać, szerokiej drogi"

    <ROTFL>

  • 117. Data: 2005-05-31 13:52:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Waldek Godel wrote:

> [...]
    > - bo jakiś bałwan postawił tam ten znak ograniczenia do 60....
    > - aaa to przepraszam, proszę jechać, szerokiej drogi"

    bez sensu przykład.

  • 118. Data: 2005-05-31 13:53:21
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    witek napisał(a):

    > gdzie ty na rondzie skręcasz w lewo, człowiek zastanów się.

    przeczytałeś tekst? spytaj się autora :)

    > No chyba, że ty nałuku drogi włączasz kierunkowskaz, to wówczas ci się
    > nie dziwię.
    > Tylko kto ci dał prawo jazdy.

    zacznijmy powoli:
    rondo jest skrzyżowaniem
    jeśli ze skrzyżowania zjeżdżasz w innym kierunku niż po prostej od
    wjazdu na nie, to skręciłeś _na skrzyżowaniu_
    A teoria, że rondo to prosta droga z wieloma skrzyżowaniami jest nieco
    niekonsekwentnie prezentowana. Bo skoro rondo to prosta, to wjeżdżając
    na nie powinno się sygnalizować skręt w prawo, czego (a szczęście) nikt
    nie proponuje.

    KG

  • 119. Data: 2005-05-31 14:00:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    kam napisał(a):

    > zacznijmy powoli:
    > rondo jest skrzyżowaniem

    hipoteza robocza ;-)

    > jeśli ze skrzyżowania zjeżdżasz w innym kierunku niż po prostej od
    > wjazdu na nie, to skręciłeś _na skrzyżowaniu_

    no to łamiesz prawo mniej więcej na 30 % skrzyżowań, na ktorych droga,
    którą jedziesz, "lekko" skręca

> [...]
    > niekonsekwentnie prezentowana. Bo skoro rondo to prosta, to wjeżdżając
    > na nie powinno się sygnalizować skręt w prawo, czego (a szczęście) nikt

    niektórzy tak robi a, ale to oczywiście niczego nie dowodzi. Ale
    zastanów się, który kierunkowskaz włączasz, ZJEŻDŻAJĄC z tej imitacji
    skorzyzowania. I dlaczego nigdy nie jest to lewy kierunkowskaz.

    M.

  • 120. Data: 2005-05-31 14:02:12
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Z moich doświadczeń wynika, że 90 % skrzyzowań oznaczonych znakiem C-12
    > nie zasługuje na to.

    Może i nie zasługuje, a na jakiej podstawie chcesz inaczej opisywać
    zasady jazdy po takim skrzyżowaniu?
    Przyjmijmy że nie ma znaków poziomych.

    KG