  • 11. Data: 2002-05-20 20:27:52
    Temat: Re: kiedy przedawniaja sie mandaty drogowe?
    Od: "Macieju" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:acaju8$b64$1@news.gazeta.pl...

> [...]
    > lub środek karny nie podlega wykonaniu, jeżeli od daty uprawomocnienia się
    > ozstrzygnięcia upłynęły 3 lata.". Powstaje
    > kwestia prawomocnosci mandatu (rozstrzygniecia). Domniemywam, że nalozono
    na
    > Ciebie grzywne w drodze mandatu
    > kredytowanego, czyli wydawanego ukaranemu za pokwitowaniem. Domniemywam
    tez, że
    > przyjaleś taki mandat, jezeli tak, to staje sie on prawomocny z chwila
    pokw
    > itowania przez Ciebie jego odbioru. Wtedy wchodzi w rachube termin 3 lat.
    Jezeli
    > od chwili jego odebrania mina 3 lata to nie mozna od Ciebie zadac
    zaplaty - kara
    > nie podlega wykonaniu. Watpie jednak, aby
    > opieszalosc organow egzekucyjnym byla az taka - tzn. 3 lata. Mandat taki
    jest
    > sciagany w drodze przepisow o postepowaniu egze-
    > kucyjnym w administracji, a te przepisy stwarzaja mniejsze ograniczenia
    dla
    > organow egzekucyjnych niz przepisy o egze-
    > kucji cywilnej.

    Wygląda to tak, że w połowie maja 1999r. otrzymałem mandat za przekroczenie
    prędkości, czyli 3 lata temu i kilka dni. Mandat przyjąłem. W ciągu tych
    trzech lat kilkukrotnie otrzymywałem wezwania do zapłaty. Sprawę przekazano
    do egzekucji. W końcu domofonem dzwonił pan, który podawał się za komornika,
    lecz nie został wpuszczony. Czy nadal mnie będą ścigać, czy już sobie
    odpuszczą?

    > Mam nadzieje ze wystarczajaco wyjasnilem.

    Właśnie prosiłbym jeszcze o wyjaśnienie tej sytuacji konkretnie i już nie
    męczę :-)

    Pozdrawiam
    Macieju

  • 12. Data: 2002-05-21 07:18:18
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    No to sie przedawnilo. 3 lata minely i kara nie podlega wykonaniu. Jest to
    podstawa zarzutu w postepowaniu egzekucyjnym w administracji (art.33 ustawy o
    post. egzekucyjnym w administracji stanowi: "Podstawą zarzutu w sprawie
    prowadzenia egzekucji administracyjnej może być: 1) wykonanie lub umorzenie w
    całości albo w części obowiązku, PRZEDAWNIENIE, wygaśnięcie albo nieistnienie
    obowiązku"), stanowi tez przeslanke umorzenia post. egzekucyjnego (art. 59 par.1
    pkt 2). Wyslij
    do organu egzekucyjnego zarzut lub hmm.. skarge na czynnosci egzekutora
    (komornika). Jakos tak. I wszystko powinno byc
    w porzadku.

    --
    napisal Konrad G. ,
    Użytkownik Macieju <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

  • 13. Data: 2002-05-21 13:58:41
    Od: "Macieju" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > do organu egzekucyjnego zarzut lub hmm.. skarge na czynnosci egzekutora
    > (komornika). Jakos tak. I wszystko powinno byc

    Dzięki stukrotne :-)

    Pozdrawiam
    Macieju