  • 1. Data: 2006-02-04 22:19:08
    Temat: kaucja mieszkaniowa
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    14 lat temu moja mama wraz z kilkoma koleżankami otwarła zakład fryzjerski.
    Właściciel lokalu pobrał tzw. kaucje w wysokości 5 mln zł. Z końcem 2005
    roku zakład zamknął swoja działalność. Stan techniczny lokalu został
    doprowadzony do stanu pierwotnego. W chwili obecnej właściciel lokalu nie
    chce zwrócić matce kaucji, twierdząc że to są w tej chwili śmieszne
    pieniądze. Są dokumenty na to że kaucje przyjął, nie ma natomiast umowy
    najmu.
    W związku z powyższym mam następujące pytania:
    1. Czy właściciel ma obowiązek zwrotu kaucji i z czego to wynika?
    2. Jak wyliczyć wysokość kaucji w chwili obecnej?
    3. Co zrobić zanim skieruje sprawę do sadu?

    Jarek