  • 1. Data: 2003-03-06 07:35:39
    Temat: Jak założyć przedszkole?
    Od: "Małgorzata K" <e...@N...gazeta.pl>

    Razem z koleżanką zastanawiałyśmy się,czy założenie przedszkola prywatnego,
    takiego"domowego" jest bardzo trudne. Czy może ktoś z Was wie cos na ten
    temat, sam zakładał przedszkole, lub miał taki zamiar. Gdzie mogę zdobyc
    informacje na ten temat. Podobno był taki wątek kiedys na forum.

    Ja jestem z wykształcenia pedagogiem, koleżanka psychologiem dziecięcym .
    Obydwie mamy doświadczenie w pracy z dziećmi. Obie mamy pokończone
    odpowiednie studia podyplomowe w kierunku edukacji początkowej.Jesteśmy też
    reedukatorami.

    Interesują mnie wszelkie informacje na ten temat.
    Pozdrawiam

    emka

  • 2. Data: 2003-03-06 08:30:45
    Temat: Re: Jak założyć przedszkole?
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]

    > Obydwie mamy doświadczenie w pracy z dziećmi. Obie mamy pokończone
    > odpowiednie studia podyplomowe w kierunku edukacji początkowej.Jesteśmy też

    Jeżeli pytacie poważnie to najlepiej będzie jak wrócicie do podstawówki i zaczniecie
    od początku.
    Może za drugim razem pójdzie wam lepiej.

    mer

  • 3. Data: 2003-03-06 13:53:18
    Od: "Yennifer" <y...@p...gazeta.pl>

    --------

    > Jeżeli pytacie poważnie to najlepiej będzie jak wrócicie do podstawówki i
    zaczniecie od początku.
    > Może za drugim razem pójdzie wam lepiej.
    >
    > mer

    -----------------------
    Nie za ostro?

    Jak nie masz nic do powiedzenia na temat - to zlepiej zamilcz
    --

    Yenn

  • 4. Data: 2003-03-06 14:00:36
    Od: Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl>

    Thu, 6 Mar 2003 07:35:39 +0000 (UTC), "Małgorzata K"
    <e...@N...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    >Obydwie mamy doświadczenie w pracy z dziećmi. Obie mamy pokończone
    >odpowiednie studia podyplomowe w kierunku edukacji początkowej.Jesteśmy też

    Idź do odpowiedniego Wydziału w Twoim mieście. Może to być Wydział
    Edukacji lub coś w tym stylu. Przedszkola są w każdym razie
    samorządowe. Musisz mieć lokal. Tu jest oczywiście szkopuł,
    bo wytycznych dokładnych nie ma - trzeba lokal dostosować
    i mogą go dopuścić lub nie. Jak już masz zatwiedzony lokal, to
    podobno jest z górki - ale o szczególy pytaj się już w odpowiednim
    Referacie Wydziału Edukacji (czy jak on się tam nazywa w Twoim
    mieście).
    --
    pozdrawiem serdecznie
    Andrzej Garapich

    Kto w młodości był socjalistą
    ten na starość będzie świnią

  • 5. Data: 2003-03-06 21:38:35
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Garapich" <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl> napisał w
    wiadomości

    > Idź do odpowiedniego Wydziału w Twoim mieście. Może to być Wydział
    > Edukacji lub coś w tym stylu. Przedszkola są w każdym razie
    > samorządowe.

    Sa i prywatne przedszkola.
    A takze prywatne z uprawnieniami publicznego (dotacja od gminy na
    prowadzenie przedszkola). Ale wtedy trzeba spelniac odpowiednie pedagogiczne
    (kadra, zatwierdzony program).

    Karol

  • 6. Data: 2003-03-07 13:28:25
    Temat: Odp: Jak założyć przedszkole?
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik mer <b...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b47elg$m2a$...@n...onet.pl...
    > Jeżeli pytacie poważnie to najlepiej będzie jak wrócicie do podstawówki i
    zaczniecie od początku.
    > Może za drugim razem pójdzie wam lepiej.

    :-) rozbawiła mnie ta odpowiedz ... w chwili gdy myslałam o wyliczanym przez
    panie wykształceniu :-) zawsze mnie uczono ,ze samo wykształcenie nie pomaga
    w takich kwestiach trzeba miec duzo serca ,smykałke do prowadzenia nawet
    tego typu interesu ... bo są psychologowie ci na 2 i ci na oceny celujące
    ale to tylko teoria w jakies tam dziedzinie :-) jeden jest w tym dobry
    drugim w tym ale mysle,że być przedszkolanką domową nie potrzeba chyba
    wykształcenia w tym kierunku :-)

    Sandra

  • 7. Data: 2003-03-07 13:32:11
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a...@4...com..
    .
> [...]
    > podobno jest z górki - ale o szczególy pytaj się już w odpowiednim
    > Referacie Wydziału Edukacji (czy jak on się tam nazywa w Twoim

    pewnie masz dużo racji ale wiem ,ze u mnie np. na osiedlu taką działalnośc
    założyla kobietka ,która nie ma pojecia o psychologii...

    Sandra

  • 8. Data: 2003-03-07 15:12:40
    Temat: już nie na temat, ale...
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > ale to tylko teoria w jakies tam dziedzinie :-) jeden jest w tym dobry
    > drugim w tym ale mysle,że być przedszkolanką domową nie potrzeba chyba

    Pewien kierowca TIR-a powiedział mi, że Europejczyk na poziomie nie potrzebuje mapy i
    słownika.
    Zaszokowało mnie pytanie tej pani na początku. Jest dla mnie niezrozumiałe jak osoba
    tak "uczona"
    może sie nie wstydzić pytać o coś co powinna dawno wiedzieć. Przecież to sa
    podstawowe informacje z
    jej branży. To ona powinna innym radzić a nie pytać na liście dyskusyjnej.
    To pytanie sygnalizuje chyba też problem stanu "inteligencji". Jest mała grupa
    ambitnych i stale
    uczacych się ludzi i cała reszta, która podpiera się gdzie może tytułem magistra, ale
    nic nie
    rozumie i nie próbuje zrozumiec z otaczającego świata. Znam magistra dla którego
    idolem jest Marcin
    Daniec a płyty z muzyką to ma tylko takie jakie są załączane do pisma TINA, które
    jego żona (też
    magister) kupuje. Straszni mieszczanie. Smutne to, ale może to też dowód na dobre
    czasy jakie
    nastały, które pozwalaja przeżyć będąc bardzo wąsko wyspecjalizowanym. Tylko co to za
    życie.

    mer

  • 9. Data: 2003-03-19 10:56:11
    Od: Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl>

    Thu, 6 Mar 2003 22:38:35 +0100, "Karol"
    <a...@p...antyspam.onet.pl> pisze:

    >Sa i prywatne przedszkola.

    Tak, mój skrót myślowy. Przedszkola podlegają władzom samorządowym.
    Teraz dobrze?