  • 11. Data: 2006-09-22 20:54:45
    Temat: Re: jeszcze raz, ale: kontrola policji v/s HOTSPOT
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:1oo36wwow0bnp.110sx3h735b4r$.dlg@40tude.net...

    > Powiedz cos wiecej, a nie.. takie zdawkowe informacje.. :P Ciekaw jestem,
    > dlaczego sie myle i w jaki sposob da sie namierzyc taka osobe :)

    Sorry, no ale jakbym ja - albo ktoś inny znający to od podszewki - opublikował
    to, to przecież nie miało by sensu. Przyjmij moje zapewnienie, że da się.
    Przeważnie da się, tylko cały problem w tym, czy waga sprawy jest odpowiednia
    (bo to trochę jednak bywa skomplikowane), czy w okolicy znajdzie się akurat pod
    ręką ktoś kto umie no i potrzeba gliniarzowi odrobiny szczęścia, a sprawcy
    pecha.

  • 12. Data: 2006-09-22 21:16:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 22 Sep 2006 16:27:29 -0400, Artur B. napisał(a):

    > Ale jesli zdecyduje sie ciagle go uzywac to juz wtedy daje to mozliwosc
    > zlokalizowania nadajnika GSM (z dokladnoscia do kilkuset metrow), a wtedy
    > policja moze wparowac na kwadrat i dorwac delikwenta.

    Z dokladnoscia co do nadajnika, to np. u mnie na osiedlu oznaczaloby jakies
    2500 mieszkan do sprawdzenia - bo w poblizu sa ze 3 BTSy.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2006-09-22 21:30:11
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Nieświadomie możesz "sypać" pewnymi danymi pozwalającymi na
    > identyfikację, zwłaszcza jeśli korzystasz z legalnie posiadanego
    > "jedynie słusznego" systemu.
    >
    > Poza tym istnieje jeszcze adres MAC, który nie w każdym sprzęcie można
    > przerobić...

    to wiem, ale skoro juz delikwent podejmuje sie proby sporego
    "namieszania" to:
    - uzywanego laptopa kupuje na gieldzie aby nie mozna bylo przesledzic
    wedrowki MAC-a (nabywa zwlaszcza taki w ktorym MAC mozna dowolnie zmieniac)
    - wisi mu czy MS czy cokolwiek innego "sieje" danymi, bo cale
    "zamieszanie" zajmie mu jednorazowo nie dluzej niz 5 minut
    - znajduje hotspota w takim miejscu aby nie byc narazonym na ew. monitoring
    - zmienia miejsce pobytu i idzie/jedzie w rejon kolejnego hotspota

    oczywiscie, ze poslugujac sie mobilnym gsm-em zostalby namierzony duzo
    szybciej....

    ale wracajac do mojego pierwotnego watku... w sytuacji takiej jak
    opisalem (tzn. akcji udostepniania lacza, gdzie kazdy internauta moze
    byc gatewayem dla przestepcy) wydaje mi sie prawie niemozliwe
    namierzenie goscia, a w razie akcji namierzania, policja napewno
    zapukalaby do niczego nieswiadomego uzytkownika internetu...
    pytanie: czy ponosi on za taki stan rzeczy jakakolwiek odpowiedzialnosc ?

  • 14. Data: 2006-09-22 21:32:58
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Artur B. napisał(a):
    > zlokalizowania nadajnika GSM (z dokladnoscia do kilkuset metrow)

    a nawet mniej :)

  • 15. Data: 2006-09-22 22:53:42
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 22 Sep 2006 23:30:11 +0200, news napisał(a):

    > oczywiscie, ze poslugujac sie mobilnym gsm-em zostalby namierzony duzo
    > szybciej....

    Szybciej? Raczej w ogóle by go nie namierzyli. Pomyśl chwilkę... Zanim
    ktokolwiek zorientuje sie co jest grane, zawiadomi policje, ta podejmie
    jakies dzialania... Mnie juz dawno nie bedzie a karta wyladuje w smietniku
    :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 16. Data: 2006-09-22 23:33:38
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    scream napisał(a):
    > jakies dzialania... Mnie juz dawno nie bedzie a karta wyladuje w smietniku

    karta tak, telefon nie...
    mam znajomego ktory opracowal/uje soft pozwalajacy poprzez rejestracje
    szumu z pomieszczenia (via gsm) - na zlokalizowanie ilosci i
    rozmieszczenia osob w nim przebywajacych...
    zapewniam cie ze zlokalizowanie konkretnego aparatu/sim jest duzo
    latwiejsze :)

  • 17. Data: 2006-09-23 00:34:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    news wrote:

    > - uzywanego laptopa kupuje na gieldzie aby nie mozna bylo przesledzic
    > wedrowki MAC-a (nabywa zwlaszcza taki w ktorym MAC mozna dowolnie zmieniac)

    Miał pecha, że namierzyli sprzedawcę, który przypadkiem go zapamiętał
    albo wszedł w pole widzenia jakiejś kamery.

    > - wisi mu czy MS czy cokolwiek innego "sieje" danymi, bo cale
    > "zamieszanie" zajmie mu jednorazowo nie dluzej niz 5 minut

    OK, niech będzie :)

    > - znajduje hotspota w takim miejscu aby nie byc narazonym na ew. monitoring

    Ciężko. Większość jest w takich miejscach, że jakiś monitoring jest.

    > - zmienia miejsce pobytu i idzie/jedzie w rejon kolejnego hotspota

    To może być potencjalnie "strzelanie samobója" - łatwiej zidentyfikować
    osobę która przeszła jakąś jedną, charakterystyczną trasę. A po drodze
    mogą być kamery...

> [...]
    > zapukalaby do niczego nieswiadomego uzytkownika internetu...
    > pytanie: czy ponosi on za taki stan rzeczy jakakolwiek odpowiedzialnosc ?

    Nie. Nie ma obowiązku zabezpieczać swojej sieci.

    Ale oczywiście poniesie odpowiedzialność za każde "lewe" oprogramowanie
    oraz media, które "przypadkiem" się znajdą ;->

  • 18. Data: 2006-09-23 00:36:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

> [...]
    > jakies dzialania... Mnie juz dawno nie bedzie a karta wyladuje w smietniku

    ...razem z odciskami palców i mikrośladami ;)

    No, chyba żeby posypać to magnezem (zdaje się daje to dość gorący
    płomień) i wrzucić coś z opóźnionym zapłonem ;)

  • 19. Data: 2006-09-23 06:10:02
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > A ja twierdze, ze sie nie da wykryc takiej osoby. I czy to bedzie hotspot,
    > czy iPlus (w 100% anonimowa karta prepaid do internetu przez GSM) - nie da
    > się :)

    Jak ktos ma odrobine oleju w glowie to nie da rady go znalezc.
    Reinstalka WIN takiego z gieldy, zakup katry sieciowej takiej,
    ktora w sterownikach ma mozliwosc zmiany MAC,
    podlaczenie sie na lewo pod jakas z sieci WIFI.

    NIE uzywanie oprogramowania mogacych zidentyfikowac osoby
    (wszelkie komunikatory), nie sprawdzanie wlasnej poczty (nie wolno sprawdzac
    lewej poczty z juz swojego legalnego lacza), nie logowac sie na allegro,
    etc.
    Krotko nie wolno zrobic nic po czym mozna by powiazac jakos dwie osoby,
    nawet SMS z netu do tej smej osoby wyslany z "lewego" i "legalnego" lacza
    moze jakos naprowadzic.

    Uwazam ze moznanie dac sie namierzyc.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2006-09-23 08:37:14
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Baczek <m...@p...onet.pl> napisali:
    > Jak ktos ma odrobine oleju w glowie to nie da rady go znalezc.
    > Reinstalka WIN takiego z gieldy, zakup katry sieciowej takiej,
    > ktora w sterownikach ma mozliwosc zmiany MAC,
    > podlaczenie sie na lewo pod jakas z sieci WIFI.

    Jest juz technologia i jest soft, ktory potrafi jednoznacznie
    zidentyfikowac sprzet, ktory laczy sie z hotspotem.
    Identyfikuje sie na podstawie charakterystyki sygnalu.

    . KRZYZAK .
    . Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
    .......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .