  • 1. Data: 2006-09-21 20:13:37
    Temat: Proste pytanie z prawa spadkowego
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam!

    Umarl wlasciciel domu (kilkanascie lat temu). Mial czworo dzieci -
    jednemu z nich zapisal w testamencie caly dom, nie wydziedziczajac
    pozostalej trojki. Na przestrzeni tych kilkunastu lat ta pozostala
    trojka zmarla, testament zostal otwarty lecz nie zostalo wszczete
    postepowanie spadkowe.
    Tutaj moje pytanie - spadkobierca chce uregulowac ta sytuacje, udac sie
    z tym do sadu i z tego co doczytalem juz, to nie jest tak ze w 100%
    dostanie wszystko tylko jeszcze komus cos sie nalezy na zasadzie
    hmmm... zachowku? Jesli tak, to komu? Malzonkom tych zmarlych trzech
    dzieci czy ich dzieciom?

    --
    Pozdrawiam,
    Zainteresowany

  • 2. Data: 2006-09-21 20:19:53
    Temat: Re: Proste pytanie z prawa spadkowego
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    p...@p...onet.pl napisał(a):

    > Jesli tak, to komu?

    Nikomu. Dawno sie wszystko po przedawniało.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-09-21 20:38:10
    Od: p...@p...onet.pl

    Johnson napisał(a):

    > Nikomu. Dawno sie wszystko po przedawniało.

    Dzieki za blyskawiczna odpowiedz :-) Rozumie, ze przedawnienie nie
    dotyczy tej zyjacej osoby, ktorej wszystko zapisano w testamecie?
    Jakie sa terminy przedawnien? Jesli nie pamietasz to czy przynajmniej
    moglbys wskazac gdzie, w jakim kodeksie tego szukac?

    Zainteresowany

  • 4. Data: 2006-09-21 22:04:00
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > Jakie sa terminy przedawnien? Jesli nie pamietasz to czy przynajmniej
    > moglbys wskazac gdzie, w jakim kodeksie tego szukac?

    kodeks cywilny

  • 5. Data: 2006-09-22 18:14:40
    Od: p...@p...onet.pl

    witek napisał(a):

    > kodeks cywilny

    Z tego co udalo mi sie doczytac to przedawnienie ma miejsce po trzech
    latach od _ogloszenia_ testamentu a ten, o ktorym pisze jest _otwarty_
    ale jeszcze nie _ogloszony_
    Wiec jesli dobrze rozumie przedawnienie tutaj nie ma miejsca jednak?

    Zainteresowany