  • 1. Data: 2004-07-06 06:42:45
    Temat: jestem pracownikiem czy nie?
    Od: "Kaśka" <g...@g...pl>

    W połowie grudnia podjęłam pracę w pewnej firmie. Szef powiedział, że jak się
    sprawdzę zatrudni mnie na stałe od stycznia. Tak też się stało - na początku
    stycznia dopełniliśmy formalności. Po dwóch miesiącach okazało się, że szef
    nie wypłaci mi pensji bo ma inne zobowiązania; jest początek lipca a ja wciąż
    słyszę, że lada dzień ureguluje wszystkie zalegle pensje. Chciałam iść na
    skargę do Zusu albo Urzędu Skarbowego, ale nie mam żadnych dokumentów bo na
    początku lutego spalił się mój dom a wraz z nim wszystkie dokumenty, a na
    dodatek okazało się, że szef "zapomniał" mnie zgłosić do Zusu i pracuję na
    czarno! Czy mam szanse na odzyskanie pieniędzy???
    Pozdrawiam. Kaśka

  • 2. Data: 2004-07-06 07:15:01
    Temat: Re: jestem pracownikiem czy nie?
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    Kaśka wrote:

> [...]
    > dokumenty, a na dodatek okazało się, że szef "zapomniał" mnie zgłosić do
    > Zusu i pracuję na czarno! Czy mam szanse na odzyskanie pieniędzy???

    zglos sie do panstwowej inspekcji pracy, to najlepsze rozwiazanie

  • 3. Data: 2004-07-06 07:38:26
    Od: "andrzej" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Kaśka" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wciąż
    > słyszę, że lada dzień ureguluje wszystkie zalegle pensje

    A po co ci pieniądze? Pół roku sobie radziłaś bez nich i jeszcze pracowałaś
    to zupełnie dobrze możesz tak pociągnąc jeszcze do zimy. Zimą ja cie
    zatrudnię na takich samych warunkach.

    andrzej

  • 4. Data: 2004-07-06 14:22:21
    Od: "bella" <b...@o...pl>

> [...]
    się
    > sprawdzę zatrudni mnie na stałe od stycznia. Tak też się stało - na

    jakich formalności? czy podpisaliście jakąś umowę o pracę? czy dostałaś
    egzemplarz takiej umowy?

    >Po dwóch miesiącach okazało się, że szef
    > nie wypłaci mi pensji bo ma inne zobowiązania; jest początek lipca a ja
    wciąż
    > słyszę, że lada dzień ureguluje wszystkie zalegle pensje.

    jaki okres rozliczeniowy obowiązuje w twojej firmie i czy został określony w
    umowie o pracę?

> [...]
    > dodatek okazało się, że szef "zapomniał" mnie zgłosić do Zusu i pracuję na

    nie pracujesz na czarno, tylko twój szef nie wywiązuje się ze swoich
    zobowiązań, dlatego polecam PIP oraz ewentualnie wniosek do sądu o ustalenie
    istnienia stosunku pracy

    >Czy mam szanse na odzyskanie pieniędzy???

    a wystaw np wezwanie do zapłaty i zobaczysz:)

    pozdr.
    b.