  • 1. Data: 2004-07-05 21:58:32
    Temat: Slub, zmiana nazwiska, uwarunkowania prawne...
    Od: "Adrianna" <v...@n...onet.pl>

    Witam

    Kilka miesięcy temu zawarłam związek małżeński. Przyjęłam nazwisko po mężu.
    Wszystkie dokumenty zostały wymienione na nowe, z nowym nazwiskiem (dowód
    osobisty, paszport, prawo jazdy). Posiadam mieszkanie własnościowe, w
    spółdzielni zapisane jest na stare nazwisko, wszystkie rachunki odnośnie
    korzystania z mieszkania przychodzą na stare nazwisko (telefon, woda, gaz,
    itp.).

    Jakie są uwarunkowania prawne odnośnie zmiany tych rachunków na nowe
    nazwisko?

    Czy są jakieś ograniczenia czasowe na zmianę tych dokumentów?

    Czy po zawarciu związku małżeńskiego moje stare nazwisko przestało prawnie
    istnieć?

    Czy nadal na tych dokumentach mogę się posługiwać starym nazwiskiem?

    Czy zawierając nową umowę z dowolną firmą np. kablówka, mogę ją zawrzeć na
    stare nazwisko?

    Czy jeżeli ją podpisze starym nazwiskiem mogą być z tego powodu jakieś
    konsekwencje prawne?

  • 2. Data: 2004-07-06 06:12:54
    Temat: Re: Slub, zmiana nazwiska, uwarunkowania prawne...
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Adrianna" <v...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakie są uwarunkowania prawne odnośnie zmiany tych rachunków na nowe
    > nazwisko?

    musisz niezwlocznie powiadomic wszelkie zainteresowane strony o zmianie
    nazwiska

    > Czy są jakieś ograniczenia czasowe na zmianę tych dokumentów?

    nie wiem, ale w pewnych wypadkach pewnie sa

    > Czy po zawarciu związku małżeńskiego moje stare nazwisko przestało prawnie
    > istnieć?

    teoretycznie tak, teraz jestes adrianna kowalska "de domo" igrekowska :)

    > Czy nadal na tych dokumentach mogę się posługiwać starym nazwiskiem?

    nie, musisz je zmienic, niektore instytucje jeszcze przymkna na to oko za
    pierwszym razem, jednak jak trafisz na "urzedasa", to nic nie zalatwisz a i
    problemow moze ci narobic

    > Czy zawierając nową umowę z dowolną firmą np. kablówka, mogę ją zawrzeć na
    > stare nazwisko?

    nie, szczegolnie ze musisz podeprzec to dowodem tozsamosci, a ten masz juz
    na nowe

    > Czy jeżeli ją podpisze starym nazwiskiem mogą być z tego powodu jakieś
    > konsekwencje prawne?

    zalezy co, generalnie dla panstwa juz nie istniejesz pod starym nazwiskiem
    tylko pod nowym