1. Data: 2005-02-06 19:36:57
Temat:jescze raz internet- netto czy brutto ? =odliczenia
Od:"Pawel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Którą kwote mam brac pod uwage neto czy brutto ?

cena internetu mies.jaka płacą ludzie: 42 zł netto.
czyli zakładam od marca do końca roku - czyli 10 mies.:
42 x10 mies= 420 zł x 19 % = 79,80zł- tyle moge odliczyć.cyzli
miesiecznie 7.98zł

42 +22%(9,24zł) = 51,24 czyli wychodzi że 9,24 zapłace vatu a zwrotu
dostane 7,98

A teraz inny sposób liczenia: z kwotą brutto

42zł +22% = 51,24 x10 mies.= 512,40 x19% =97,35zł czyli miesiecznie
9.73zł
a kwota vat jaką musze miesiecnzie płacić to 9.24- wiec wychodzi 0.50zł
na plus.

Który z w/w spsobów jerst poprawny?

2. Data: 2005-02-06 19:41:00
Od:"pawelWN" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Którą kwote mam brac pod uwage neto czy brutto ?

Wg mnie do odliczenia bierzemy kwotę brutto. Zawsze przy wszystkich
odliczeniach czy to budowlanych, remontowych brało się kwotę zapłaconą czyli
brutto.

pawelWN

3. Data: 2005-02-06 19:41:02
Od:Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel napisał(a):

> Który z w/w spsobów jerst poprawny?

kwota którą płacisz, czyli brutto (nawet w sytuacji gdy brutto = netto)
za cały rok podatkowy

M.

4. Data: 2005-02-07 07:33:58
Od:"Andrew" <a...@p...bezspamu.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 9.73zł
> a kwota vat jaką musze miesiecnzie płacić to 9.24- wiec wychodzi 0.50zł

Od marca do grudnia (10 miesięcy) daje vatu 10 x 42 x 22% = 92,40

Odliczenie od dochodu - 2 x 42 + 10 x 51,24 = 596,40

Oszczędność na podatku dochodowym -596,40 x 19% = 113,32
Jesteś do przodu 20,92 PLN w skali roku.

5. Data: 2005-02-07 13:06:28
Od:Herbi <x...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 7 lut o godzinie 08:33, na pl.soc.prawo, Andrew napisał(a):

> Od marca do grudnia (10 miesięcy) daje vatu 10 x 42 x 22% = 92,40
>
> Odliczenie od dochodu - 2 x 42 + 10 x 51,24 = 596,40
>
> Oszczędność na podatku dochodowym -596,40 x 19% = 113,32
> Jesteś do przodu 20,92 PLN w skali roku.

ROTFL ^^^^^^^^^

Postaraj się więcej nie robić takich wyliczeń - bo narobisz bajzlu chłopie.

BTW: zwrot podatku wyliczasz już od .... podatku nadpłaconego, do zwrotu??
Jeeezzzuuuu.....

--
Herbi
07-02-2005 14:04:50

6. Data: 2005-02-07 18:12:36
Od:"Andrew" <anbereda@poczta.(nospam).onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Herbi wrote:

> [...]
> chłopie.
>
> BTW: zwrot podatku wyliczasz już od .... podatku nadpłaconego, do

Jakiego nadpłaconego??? Gdzie tu widzisz jakiś nadpłacony podatek. O
nadpłaconym podatku możemy mówić wtedy gdy znamy dochód. I zaliczki.A coś mi
się zdaje że kolega nie zrozumiał i pomylił Vat z podatkiem dochodowym.
Powyższe wyliczenie (moim zdaniem poprawne) przedstawia skutki dla
przeciętnego użytkownika internetu płacącego podatech dochodowy od osób
fizycznych - wprowadzenia stawki podstawowej vat dla usług dostępu do
internetu oraz oraz jednoczesnego wprowadzenia ulgi od dochodu w podatku
dochodowym. Wynika z niego, że przy założeniach przedpiscy (internet 42 /mc
netto) wprowadzona ulga na internet w całości rekompensuje wprowadzony na
internet Vat.
Buhahaha,ale talent. Super zrozumienie tekstu.
Bardzo jesteś zabawny. Ale i tak pozdrawiam.
Andrew
Odpowiadając popraw adres

"(...) przychodzi kiedyś taki czas, gdy trzeba albo srać, albo
oswobodzić wychodek."
A. Sapkowski, Pani Jeziora.

7. Data: 2005-02-08 07:13:19
Od:Herbi <x...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 7 lut o godzinie 19:12, na pl.soc.prawo, Andrew napisał(a):

> Buhahaha,ale talent. Super zrozumienie tekstu.

Zauważ że 'na oko' podana przez Ciebie kwota 20,92 PLN to 19% z kwoty
113,32. Stąd moja ripsota na Twój post ze obliczasz zwrot podatku od ...
podatku.

BTW: nie zwracałbym uwagi na podane kwoty gdybyś opisał w poście że chodzi
Ci o to że "ulga internetowa" rekompensuje wprowadzenie VATu na usługi
dostępu do internetu przy takim założeniu - Ty napisałeś tylko że "jesteś
do przodu..." i ta kwota 'na oko' pasująca do 19% zwrotu z odprowadzonego
podatku ...

> Bardzo jesteś zabawny.

Serio? ;)

> Ale i tak pozdrawiam.

Re

--
Herbi
08-02-2005 08:10:21

8. Data: 2005-02-08 07:21:52
Od:"Andrew" <a...@p...bezspamu.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości

> Zauważ że 'na oko' podana przez Ciebie kwota 20,92 PLN to 19% z kwoty
> 113,32. Stąd moja ripsota na Twój post ze obliczasz zwrot podatku od ...
> podatku.

A to trzeba troche pomysleć zanim się coś napisze. Na oko to chłop w
szpitalu. A 20,92 to nie na oko tylko dokładnie różnica pomiędzy
oszczędnosią na podatku a zapłaconym vatem. Bo mniej więcej o takie
wyliczenie chodziło pytającemu.