  • 1. Data: 2005-02-06 19:36:57
    Temat: jescze raz internet- netto czy brutto ? =odliczenia
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Którą kwote mam brac pod uwage neto czy brutto ?

    cena internetu mies.jaka płacą ludzie: 42 zł netto.
    czyli zakładam od marca do końca roku - czyli 10 mies.:
    42 x10 mies= 420 zł x 19 % = 79,80zł- tyle moge odliczyć.cyzli
    miesiecznie 7.98zł

    42 +22%(9,24zł) = 51,24 czyli wychodzi że 9,24 zapłace vatu a zwrotu
    dostane 7,98

    A teraz inny sposób liczenia: z kwotą brutto

    42zł +22% = 51,24 x10 mies.= 512,40 x19% =97,35zł czyli miesiecznie
    9.73zł
    a kwota vat jaką musze miesiecnzie płacić to 9.24- wiec wychodzi 0.50zł
    na plus.

    Który z w/w spsobów jerst poprawny?

  • 2. Data: 2005-02-06 19:41:00
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

    > Którą kwote mam brac pod uwage neto czy brutto ?

    Wg mnie do odliczenia bierzemy kwotę brutto. Zawsze przy wszystkich
    odliczeniach czy to budowlanych, remontowych brało się kwotę zapłaconą czyli
    brutto.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 3. Data: 2005-02-06 19:41:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Pawel napisał(a):

    > Który z w/w spsobów jerst poprawny?

    kwota którą płacisz, czyli brutto (nawet w sytuacji gdy brutto = netto)
    za cały rok podatkowy

    M.

  • 4. Data: 2005-02-07 07:33:58
    Od: "Andrew" <a...@p...bezspamu.onet.pl>

> [...]
    > 9.73zł
    > a kwota vat jaką musze miesiecnzie płacić to 9.24- wiec wychodzi 0.50zł

    Od marca do grudnia (10 miesięcy) daje vatu 10 x 42 x 22% = 92,40

    Odliczenie od dochodu - 2 x 42 + 10 x 51,24 = 596,40

    Oszczędność na podatku dochodowym -596,40 x 19% = 113,32
    Jesteś do przodu 20,92 PLN w skali roku.

  • 5. Data: 2005-02-07 13:06:28
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 7 lut o godzinie 08:33, na pl.soc.prawo, Andrew napisał(a):

    > Od marca do grudnia (10 miesięcy) daje vatu 10 x 42 x 22% = 92,40
    >
    > Odliczenie od dochodu - 2 x 42 + 10 x 51,24 = 596,40
    >
    > Oszczędność na podatku dochodowym -596,40 x 19% = 113,32
    > Jesteś do przodu 20,92 PLN w skali roku.

    ROTFL ^^^^^^^^^

    Postaraj się więcej nie robić takich wyliczeń - bo narobisz bajzlu chłopie.

    BTW: zwrot podatku wyliczasz już od .... podatku nadpłaconego, do zwrotu??
    Jeeezzzuuuu.....

    --
    Herbi
    07-02-2005 14:04:50

  • 6. Data: 2005-02-07 18:12:36
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(nospam).onet.pl>

    Herbi wrote:

> [...]
    > chłopie.
    >
    > BTW: zwrot podatku wyliczasz już od .... podatku nadpłaconego, do

    Jakiego nadpłaconego??? Gdzie tu widzisz jakiś nadpłacony podatek. O
    nadpłaconym podatku możemy mówić wtedy gdy znamy dochód. I zaliczki.A coś mi
    się zdaje że kolega nie zrozumiał i pomylił Vat z podatkiem dochodowym.
    Powyższe wyliczenie (moim zdaniem poprawne) przedstawia skutki dla
    przeciętnego użytkownika internetu płacącego podatech dochodowy od osób
    fizycznych - wprowadzenia stawki podstawowej vat dla usług dostępu do
    internetu oraz oraz jednoczesnego wprowadzenia ulgi od dochodu w podatku
    dochodowym. Wynika z niego, że przy założeniach przedpiscy (internet 42 /mc
    netto) wprowadzona ulga na internet w całości rekompensuje wprowadzony na
    internet Vat.
    Buhahaha,ale talent. Super zrozumienie tekstu.
    Bardzo jesteś zabawny. Ale i tak pozdrawiam.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrew

    "(...) przychodzi kiedyś taki czas, gdy trzeba albo srać, albo
    oswobodzić wychodek."
    A. Sapkowski, Pani Jeziora.

  • 7. Data: 2005-02-08 07:13:19
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 7 lut o godzinie 19:12, na pl.soc.prawo, Andrew napisał(a):

    > Buhahaha,ale talent. Super zrozumienie tekstu.

    Zauważ że 'na oko' podana przez Ciebie kwota 20,92 PLN to 19% z kwoty
    113,32. Stąd moja ripsota na Twój post ze obliczasz zwrot podatku od ...
    podatku.

    BTW: nie zwracałbym uwagi na podane kwoty gdybyś opisał w poście że chodzi
    Ci o to że "ulga internetowa" rekompensuje wprowadzenie VATu na usługi
    dostępu do internetu przy takim założeniu - Ty napisałeś tylko że "jesteś
    do przodu..." i ta kwota 'na oko' pasująca do 19% zwrotu z odprowadzonego
    podatku ...

    > Bardzo jesteś zabawny.

    Serio? ;)

    > Ale i tak pozdrawiam.

    Re

    --
    Herbi
    08-02-2005 08:10:21

  • 8. Data: 2005-02-08 07:21:52
    Od: "Andrew" <a...@p...bezspamu.onet.pl>

    Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zauważ że 'na oko' podana przez Ciebie kwota 20,92 PLN to 19% z kwoty
    > 113,32. Stąd moja ripsota na Twój post ze obliczasz zwrot podatku od ...
    > podatku.

    A to trzeba troche pomysleć zanim się coś napisze. Na oko to chłop w
    szpitalu. A 20,92 to nie na oko tylko dokładnie różnica pomiędzy
    oszczędnosią na podatku a zapłaconym vatem. Bo mniej więcej o takie
    wyliczenie chodziło pytającemu.