  • 1. Data: 2005-12-26 18:01:51
    Temat: jazda pod wplywem alkoholu na rowerze
    Od: "asd" <a...@a...asd>

    Juz od drugiej osoby slyszalem ze jesli policja zlapie delikwenta jadacego
    na rowerze i bedacego po kilku glebszych,
    moze on stracic prawo jazdy, prawda to?

  • 2. Data: 2005-12-26 18:09:16
    Temat: Re: jazda pod wplywem alkoholu na rowerze
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "asd" <a...@a...asd> napisał w wiadomości
    > Juz od drugiej osoby slyszalem ze jesli policja zlapie delikwenta jadacego
    > na rowerze i bedacego po kilku glebszych,
    > moze on stracic prawo jazdy, prawda to?

    Prawda.

    Dan

  • 3. Data: 2005-12-26 18:32:41
    Od: "Katz" <k...@a...wytnij.liczby.pl>

    > Prawda.

    Może i prawda, ale mi wydaje się to troszkę dziwne. Oznacza to bowiem, że
    dwie osoby -jedna z prawem jazdy, druga bez, za takie samo przewinienie bedą
    ukarane inaczej.
    A co na przykład jeżeli nietrzeźwy będzie na wrotkach i będzie jechał ulicą?
    A co z pieszym idącym po drodze? Też im zabieramy prawo jazdy?

    zdrowie
    k.

  • 4. Data: 2005-12-26 18:43:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Katz napisał(a):
    > Może i prawda, ale mi wydaje się to troszkę dziwne. Oznacza to bowiem,
    > że dwie osoby -jedna z prawem jazdy, druga bez, za takie samo
    > przewinienie bedą ukarane inaczej.

    No i co z tego? Za morderstwo też nei zawsze dają 25 lat.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2005-12-26 18:44:56
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    Katz napisał(a):

    > Może i prawda, ale mi wydaje się to troszkę dziwne. Oznacza to bowiem,
    > że dwie osoby -jedna z prawem jazdy, druga bez, za takie samo
    > przewinienie bedą ukarane inaczej.

    Będa ukarane tak samo. Bo sąd nie zabiera prawa jazdy, tylko orzeka
    zakaz prowadzenia pojazdów, co w przypadku osoby nie mającej prawa jazdy
    oznacza, że nie może ona w tym czaasie uzyskać uoprawnień, a nawet
    uczęszczać na kurs

    > A co na przykład jeżeli nietrzeźwy będzie na wrotkach i będzie jechał
    > ulicą? A co z pieszym idącym po drodze? Też im zabieramy prawo jazdy?

    Nie, bo karalne jest tylko prowadzenie POJAZDU w stanie nietrzeźwym

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre

  • 6. Data: 2005-12-26 19:28:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Katz napisał(a):

    > A co na przykład jeżeli nietrzeźwy będzie na wrotkach i będzie jechał
    > ulicą? A co z pieszym idącym po drodze? Też im zabieramy prawo jazdy?

    Wbrewogólnemu przekonaniu cyklistów, rower jest pojazdem. Dlatego też
    jazda nim po chodniku, przez przejście dla pieszych, pod prąd ulicą bądź
    jezdnią jednokierunkową lub po lewej stronie jezdni dwukierunkowej, bez
    świateł czy - jak napisano na początku - pod wpływem alkoholu - jest
    wykroczeniem.

    M.

  • 7. Data: 2005-12-26 21:07:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    w wiadomości <news:43b04467@news.home.net.pl> wstukał:

> [...]
    > jezdnią jednokierunkową lub po lewej stronie jezdni dwukierunkowej, bez
    > świateł czy - jak napisano na początku - pod wpływem alkoholu - jest

    Nie jest, jeśli się jest pod opieką trzeźwego 7-latka jadącego również
    rowerem, po chodniku lub przejściu dla pieszych ;)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2005-12-26 22:24:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Katz [###k...@a...wytnij.liczby.pl.###] napisał:

> [...]
    bowiem, że
    > dwie osoby -jedna z prawem jazdy, druga bez, za takie samo

    Będą ukarani jednakowo. Jednemu i drugiemu sąd zabroni prowadzenia
    pojazdów w jakimś tam okresie. Inna sprawa, że kara będzie mniej
    dolegliwa dla tego, który prawa jazdy nie ma, bo i tak pewnie by
    samochodem nie jeździł. No ale w sumie to i karę pozbawienia wolności
    można w różnych kontekstach rozpatrywać. Znam przypadki celowego
    popełniania przestępstwa przez bezdomnych celu odbycia zimą kary
    pozbawienia wolności.

    Samo zatrzymanie prawa jazdy jest tylko i wyłącznie wtórną
    konsekwencją sądowego zakazu.

  • 9. Data: 2005-12-26 22:45:19
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

> [...]
    > Juz od drugiej osoby slyszalem ze jesli policja zlapie delikwenta
    jadacego
    > na rowerze i bedacego po kilku glebszych,

    prawda.
    straci takze na dluzej wolnosc i spory majatek.
    ....niestety to nie jest na dzis prawda:(
    zyjemy w panstwie pospolitych alkoholikow oraz sedziow zaleznych od
    alkoholu

    --
    pozdro
    ape

  • 10. Data: 2005-12-27 01:28:00
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Mon, 26 Dec 2005 19:32:41 +0100, *Katz*
    <news:43b0369f$0$17933$f69f905@mamut2.aster.pl> napisał(a):

> [...]
    > A co na przykład jeżeli nietrzeźwy będzie na wrotkach i będzie jechał ulicą?
    > A co z pieszym idącym po drodze? Też im zabieramy prawo jazdy?

    Tak. Prawo jazdy na wrotki ;-)

    --
    Kaja