  • 11. Data: 2005-12-27 08:57:49
    Temat: Re: jazda pod wplywem alkoholu na rowerze
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > A co na przykład jeżeli nietrzeźwy będzie na wrotkach i będzie jechał
    ulicą?

    Wrotki nie są pojazdem.

    > A co z pieszym idącym po drodze? Też im zabieramy prawo jazdy?

    Prawo zabrania prowadzenia pojazdu będąc pod wpływem alkoholu...

  • 12. Data: 2005-12-27 09:53:33
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Katz" <k...@a...wytnij.liczby.pl> napisał w wiadomości

    > Może i prawda, ale mi wydaje się to troszkę dziwne. Oznacza to bowiem, że
    > dwie osoby -jedna z prawem jazdy, druga bez, za takie samo przewinienie
    bedą
    > ukarane inaczej.

    Przecież nie zabierzesz PJ osobie, która go nie posiada.

    neelix

  • 13. Data: 2005-12-27 10:06:49
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Użytkownik Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    > w wiadomości <news:43b04467@news.home.net.pl> wstukał:

    > Nie jest, jeśli się jest pod opieką trzeźwego 7-latka jadącego również
    > rowerem, po chodniku lub przejściu dla pieszych ;)

    Może z tym przejściem trochę się zagalopowałeś. Malec do 10 lat aż takich
    nadopiekuńczych uprawnień nie posiada, ale na chodniku .... :-)

    neelix

  • 14. Data: 2005-12-27 10:48:35
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]

    > Może i prawda, ale mi wydaje się to troszkę dziwne. Oznacza to bowiem, że
    > dwie osoby -jedna z prawem jazdy, druga bez, za takie samo przewinienie

    Nie, zostana ukarane dokladnie tak samo.
    U obu osob najprawodpodobniej zostanie zasadzany zakaz prowadzenia pojazdow
    mechanicznych

    Jacek

  • 15. Data: 2005-12-27 10:49:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Wbrewogólnemu przekonaniu cyklistów, rower jest pojazdem.

    Ale nie mechanicznym (to tak przy okazji zakazow prowadzenia pojazdow za
    jazde po pijaku).

    > Dlatego też jazda nim po chodniku,

    Roznie to bywa w tym przypadku - sa warunki w ktorych wolno jezdzic na
    rowerze po chodniku.

    [...]
    > bez świateł

    Kwestia swiatel w rowerze tez jest regulowana inaczej niz dla pojazdow
    posiadajacych swiatla mijania na wyposazoniu. Np. na rowerze nie trzeba
    jezdzic na swiatlach w sezonie jesienno-zimowym.

    > czy - jak napisano na początku - pod wpływem alkoholu - jest
    > wykroczeniem.

    A nawet przestepstwem

  • 16. Data: 2005-12-27 10:51:21
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > A co na przykład jeżeli nietrzeźwy będzie na wrotkach i będzie jechał
    > ulicą? A co z pieszym idącym po drodze? Też im zabieramy prawo jazdy?

    Aha, uzupelnie jeszcze :)

    Pieszy moze zostac tak samo ukarany. Byl taki proces chyba w Bialymstoku,
    gdzie pijak idacy chodnikiem zatoczyl sie na jezdnie - zostal skazany i
    dostal zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych

    Pieszy, rowerzysta, jadacy na wrotkach - kazdy jest uczetnikiem ruchu
    drogowego, i od kazdego wymagana jest znajomosc przepisow PORD

    Jacek

  • 17. Data: 2005-12-27 11:21:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Katz wrote:

    > Może i prawda, ale mi wydaje się to troszkę dziwne. Oznacza to bowiem,
    > że dwie osoby -jedna z prawem jazdy, druga bez, za takie samo
    > przewinienie bedą ukarane inaczej.

    Nie. Sąd wyda zakaz kierowania pojazdami - a jak jest on odpowiednio
    długi (a właściwie zawsze jest), egzamin trzeba zdawać od nowa.

  • 18. Data: 2005-12-27 11:24:32
    Od: szymek <s...@g...pl>

    moj kolega nie ma prawa jazdy ale został zlapany majac we krwi 3.2 promila i
    został okrzykniety AMSTRONGIEM ...
    Ma teraz zakaz robienia prawa jazdy przez najblizsze 2 lata

  • 19. Data: 2005-12-27 11:45:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > świateł czy - jak napisano na początku - pod wpływem alkoholu - jest
    > wykroczeniem.

    To ostatnie to nawet przestępstwem - jak wpływ będzie odpowiednio wysoki...

  • 20. Data: 2005-12-27 11:49:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ape wrote:

    > straci takze na dluzej wolnosc i spory majatek.
    > ....niestety to nie jest na dzis prawda:(
    > zyjemy w panstwie pospolitych alkoholikow oraz sedziow zaleznych od
    > alkoholu

    Jesteś już męczący, trollu...