  • 1. Data: 2005-04-21 20:21:24
    Temat: odwołanie od decyzji ZUS (jednorazowe odszkodowanie) - co powinien zrobić sąd ?
    Od: "IUS" <i...@i...peel>

    Witam, mam pewien casus do zglebienia:

    - ZUS wydal decyzje odmawiajaca jednorazowego odszkodowania, o ktorym mowa w
    art. 11 ustawy o ubezp. spol. z tytulu wypadkow przy pracy;
    - ZUS w ogole nie zajmowal sie okresleniem % uszczerbku na zdrowiu (gdyz
    uznal, ze nie jest to wypadek przy pracy lub zrownany - wiec nie ma
    potrzeby)
    - pracownik wniosl odwolanie od decycji ZUS (za posrednictwem ZUS - do
    sadu).

    Pytanie:
    zakladajac, ze Sad stwierdzi, ze byl to jednak wypadek przy pracy to czy:
    - uchyla decyzje ZUS i orzeka co do istoty sprawy? (obliczajac samodzielnie
    odszkodowanie - tylko na jakiej podstawie, gdyz brak jest badan ...),
    czy
    - 'nakazuje' ZUS przyznac odszkodowanie i przekazuje im akta do naliczenia %
    uszczerbku ?

    Co o tym sadzicie ? Jezeli macie poglad - to chetnie sie z nim zapoznam..
    thx
    tym

  • 2. Data: 2005-04-22 05:24:12
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    IUS napisał(a):

> [...]
    > - uchyla decyzje ZUS i orzeka co do istoty sprawy? (obliczajac samodzielnie
    > odszkodowanie - tylko na jakiej podstawie, gdyz brak jest badan ...),

    orzeka co do istoty, badania sie zrobi.

    > Co o tym sadzicie ? Jezeli macie poglad - to chetnie sie z nim zapoznam..

    milego zapoznawania ;)

    Pogląd swój opieram na treści art. 477(14) § 2 kpc

    pozdr.

    m.

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 3. Data: 2013-07-24 22:50:13
    Od: p...@w...pl

    W dniu czwartek, 21 kwietnia 2005 22:21:24 UTC+2 użytkownik IUS napisał:
> [...]
    > uszczerbku ?
    >
    > Co o tym sadzicie ? Jezeli macie poglad - to chetnie sie z nim zapoznam..

    Tego rodzaju sprawa jest sprawą o ustalenie. oznacza to, że Sąd ani nie orzeka o
    odszkdowaniu, ani nie nakazuje wypłaty odszkodowania, a jedynie potwierdza, że
    zdarzenie było wypadkiem przy pracy. W takiej sytuacji, po uprawomocnieniu orzeczenia
    ZUS podejmuje pocedurę ustalającą wysokośc % uszczerbku na zdrowiu.

    ----
    www.paragraf-kancelaria.pl