  • 11. Data: 2003-05-26 13:40:42
    Temat: Re: __jakby kolizja..pytanie
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    Użytkownik "Michal Kwiatkowski" <m...@p...com> napisał w
    wiadomości news:baskfe$s8t$1@news.onet.pl...
    .
    > - z potrąceniem 22% byłbym ostrożny - AFAIK dotyczy to tylko pojazdów
    > związanych z działalnością gosp. a prywatnych nie.

    Mylisz sie zawsze przy wycenie szkody cena jest netto czyli bez podatku i
    jesli zgodzisz sie po przedstawieniu kosztorysu naprawy przez
    ubezpieczyciela na wyplate odszkodowania na podstawie kosztorysu ZAWSZE
    wyplata jest w kwocie netto (dostaniesz kosztorys naprawy do reki, wyliczony
    za pomoca programu wyliczeniowego do szkod komunikacyjnych Audatex lub
    Eurotax). Oczywiscie masz racje jesli rozmawiamy o przedstawianiu rach za
    naprawe i wtedy jesli pojazd sluzy ci do dzialalnosci gosp rach masz na
    firme i tylko do wgladu do PZU a ksiegujesz je w firmie i vat do
    odliczenia..

    > Co do amortyzacji części
    > zależy co podpisałeś w OWU ubezpieczenia.

    Mylisz sie to nie zalezy od tego czy cokolwiek podpisywales u
    ubezpieczyciela podejrzewam ze masz na mysli umowe AC i tam rzeczywiscie
    jednym z pkt jest zniesienie amortyzacji ale w tym przypadku mamy
    doczynienia ze szkoda OC i tutaj przy wyplacie z tzw kosztorysu PZU potraca
    amortyzacje..

    Wystarczy jednak ze nie zgadzasz sie na wyplate odszkodowania z tzw
    "kosztorysu" i przedstawisz rachunki za naprawe pojazdu to wyplata obejmuje
    wszelkie koszty brutto czyli czesci bez amortyzacji i z podatkiem vat

  • 12. Data: 2003-05-26 13:51:12
    Od: "K. W." <i...@w...pl>

    Fresh wiadomości: właśnie wycenili mi wszystko na 1479 zł!!
    Dla przykłady podam że: sam zderzak kosztuje 1300 zł, lampa 450, a gdzie
    blaczarz i lakier?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2003-05-27 11:49:43
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com>

    Div wrote:

> [...]
    > "kosztorysu" i przedstawisz rachunki za naprawe pojazdu to wyplata
    > obejmuje wszelkie koszty brutto czyli czesci bez amortyzacji i z podatkiem

    Czyli w sumie na jedno (nie mówiłem nigdzie o wypłacie "kosztorysowej",
    tylko o likwidacji szkody) wychodzi :-) Dizęki za precyzyjne objaśnienie.
    Jednakpamiętać trzeba że ubezbieczyciel w przypadku szkody niezawinionej
    jest zobowiązany wypłacić tak, by przywrócić stan poprzedni pojazdu. Tak
    więc wszelkie kwoty netto, amortyzacje itp to po prostu wybiegi (celuje w
    tym warta). Sporo jest w archiwum pl.misc.samochody.

    --
    pozdrawiam;
    Michał Kwiatkowski

  • 14. Data: 2003-05-27 13:46:18
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    Użytkownik "Michal Kwiatkowski" <m...@p...com> napisał w
    wiadomości news:bavjtl$n9u$1@news.onet.pl...

> [...]
    > więc wszelkie kwoty netto, amortyzacje itp to po prostu wybiegi (celuje w
    > tym warta). Sporo jest w archiwum pl.misc.samochody.

    Jak najbardziej sie zgadzam ze sa to wybiegi, ale jesli klient nie ma
    doswiadczenia w tych sprawach i zobaczy "mase" pieniazkow ktore moze od reki
    pobrac z kasy to jest zadowolony.. oczywiscie do czasu wizyty w pierwszym
    lepszym zakladzie i wtedy najczesciej dowiaduje sie ze te pieniazki nie
    starcza na "normalna" naprawe a tylko ew naprawe na czesciach uzywanych i
    oczywiscie w gre wchodzilaby tylko naprawa bezrachunkowa (czyli szara strefa
    gora)

    a tak juz zupelnie na marginesie to sejm ostatnio dal pod glosowanie projekt
    ustawy w ktorym wyplaty "kosztorysowe" mialy byc traktowane jako dochod i w
    tym momencie jesli zgodzilibysmy sie na taka forme rozliczenia z
    ubezpieczycielem to zostaniemy obarczeni podatkiem dochodowym zaleznym
    oczywiscie od naszych rocznych dochodow (czyli powiedzmy nastepne minus 19%
    w optymistycznej wersji) .. niestety nie sledze na biezaco i nie wiem czy ta
    poprawka przeszla....

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2003-05-27 14:08:19
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com>

    Div wrote:

> [...]
    > oczywiscie od naszych rocznych dochodow (czyli powiedzmy nastepne minus
    > 19% w optymistycznej wersji) .. niestety nie sledze na biezaco i nie wiem

    AFAIK na szczęście nie...
    --
    pozdrawiam;
    Michał Kwiatkowski

  • 16. Data: 2003-05-27 14:18:36
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > tym momencie jesli zgodzilibysmy sie na taka forme rozliczenia z
    > ubezpieczycielem to zostaniemy obarczeni podatkiem dochodowym zaleznym

    hehehe
    nie wiem juz, czy smiac sie czy plakac ;) to chyba jest mozliwe tylko u nas w
    Polsce...

    pozdrawiam
    d.