  • 1. Data: 2003-05-25 17:12:17
    Temat: __jakby kolizja..pytanie
    Od: "d." <s...@s...pl>

    witam,
    i szybki opis przypadku:

    mianowicie pojechalem sobie dzisiaj do Konstancina...na malej,
    jednokierunkowej uliczce przede mna jechalo wolno bmw, za mna tez cos, chyba
    peugeot..zreszta niewazne
    w kazdym razie nagle bmw zatrzymuje (oczywiscie ja tez, w odleglosci jakies
    1,5 m za nim) sie i zaczyna cofac z zamiarem zaparkowania(wykonuje koperte w
    lewo)...oczy coraz bardziej mi sie otwieraja ;) widze, ze nie moge cofnac,
    bo za mna stoi samochod, w tym wypadku wydaje sie, ze klakson pomoze...a
    gdzie tam
    kobieta prowadzaca bmw zahaczyla swoim zderzakiem moj zderzak oraz swiatlo
    od strony kierowcy...malo tego, zorientowawszy sie, ze chyba w cos wjechala,
    wrzuca jedynke i jeszcze raz traktuje ww. zderzak i swiatlo tylko juz w
    druga strone...staje na poboczu i do mnie z morda, ze to moja wina, ze
    moglem sie zatrzymac ;))) uswiadomili ja dopiero przechodnie
    niewazne, mam jej oswiadczenie o kolizji (oczywiscie wina lezy po jej
    stronie)
    skonczylo sie na tym, ze mam wgiety zderzak pod blotnik, lekko wcisniete
    swiatlo jakby "w karoserie" no i oczywiscie zderzak w miejscu starcia jest
    tak p;orysowany, ze obawiam sie, iz nie da sie go doprowadzic do stanu
    "sprzed"
    i teraz pytanie, bo w zasadzie z ubezpieczycielami do tej pory raczej nie
    mialem doswiadczen:
    czy mozna zadac w takim przypadku doprowadzenia mojego samochodu do stanu
    sprzed kolizji (chodzi mi glownie o ten zderzak)? wiem z doswiadczenia
    innych, ze "rzeczoznawcy" w ubezpieczalniach okreslaja naprawy aut, na
    smieszne pieniadze, ktore w iekszosci przypadkow nie wystarcza na
    "przywrocenie do stanu sprzed"
    moj zderzak byl ok, nieporysowany, jednym slowem stan bdb i chcialbym, zeby
    po naprawie wygladal tak samo jak przed zdarzeniem...poniewaz zderzak nie
    jest lakierowany (w kazdym razie nie w tym miejscu gdzie bylo starcie) tylko
    z czarnego plastiku, obawiam sie, ze bez wymiany na nowy sie po prostu nie
    obejdzie...jest tak porysowany, ze nie wiem, czy jest jakas sila, zeby to
    usunac
    podkreslam jeszcze raz, to nie byla moja wina, i gdyby dziewcze troche
    uwazalo, nie doszlo by do tego, a ja nie myslalbym co bedzie gdy bede musial
    oddac samochod do warsztatu (samochod jest mi codziennie niezbedny)...chce
    miec stan sprzed
    czy moge tego zadac? a jesli rzeczoznawca oceni na mniej?
    jak to w ogole sie zalatwia
    pls o jakis szybki help

    pozdrawiam
    d.

  • 2. Data: 2003-05-25 17:25:56
    Temat: Re: __jakby kolizja..pytanie
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "d." <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > moglem sie zatrzymac ;))) uswiadomili ja dopiero przechodnie
    > niewazne, mam jej oswiadczenie o kolizji (oczywiscie wina lezy po jej

    Masz spisanych jakichś świadków? Bo bez nich jej wina w razie oświadczenia w
    ubezpieczalni że była w szoku wypisując oświadczenie i że to Ty jej
    wjechałeś bo jechałeś "za szybko" nie jest taka pewna.

    Leszek

    GG 1631219
    "Ludzie, nie gryźcie się
    szkoda zębów"

  • 3. Data: 2003-05-25 17:31:47
    Od: dan <d...@p...pl>

    > oddac samochod do warsztatu (samochod jest mi codziennie niezbedny)...chce
    > miec stan sprzed
    > czy moge tego zadac? a jesli rzeczoznawca oceni na mniej?
    > jak to w ogole sie zalatwia

    spokojnie - zglasza do ubezpieczenia oni to wyceniaja. Mozesz wczesniej
    podjechac do zakladu i sie zorientowac ile bedzie kosztowac wszystko.
    Jezeli sie nie zgadzasz z wycena ubezpieczyciela to sie odwolujesz.
    Nie jestem pewny czy nie bylo rowniez mozliwosci pozostawienia w
    zakladzie przez nich poleconym i wtedy wszystko zalatwial ten zaklad
    (jezeli koszt naprawy byl wiekszy).

    Co do wycen - to zalezy w dwoch przypadkach ktore mialem zawsze
    wychodzilo lepiej (kwotowo) niz zakladal ubezpieczyciel (oczywiscie
    bralem gotowke) - musisz tylko pokombinowac np. zaklad kilka kilometrow
    poza twoim miastem (ceny na pewno sa nizsze).

    Pozdrawiam
    Dan

  • 4. Data: 2003-05-25 17:36:59
    Od: "d." <s...@s...pl>

    > Masz spisanych jakichś świadków? Bo bez nich jej wina w razie oświadczenia
    > ubezpieczalni że była w szoku wypisując oświadczenie i że to Ty jej
    > wjechałeś bo jechałeś "za szybko" nie jest taka pewna.

    co za p o j e b a n e prawo mamy, nieprawdaz? wybaczcie slownictwo, ale to
    po prostu paranoja, ze mozna sie wykrecic z napisanego przez siebie tekstu i
    podpisanego wlasnorecznie poprzez tlumaczenie w stylu " no jak, przeciez
    bylam w szoku i tak w ogole to ten pan we mnie wjechal"
    az noz sie w kieszeni otwiera...
    poza tym raczej trudno fizycznie byloby dokonac takich uszkodzen na obu
    pojazdach, gdyby to ona stala, a ja na nia wjechal
    ponadto mam namiary na czlowieka, ktory to widzial, wiec to jest jakby poza
    dyskusja
    konkrety pls odnoscie dzialan z ubezpieczycielem

    pozdrawiam
    d.

  • 5. Data: 2003-05-25 17:41:03
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "d." <s...@s...pl> wrote in message
    > witam,
    > i szybki opis przypadku:

    podjedź, do pzu, czy gdzie tam masz ubezpieczony samochód, zgłoś stłuczkę,
    wypełnij druczek i dołącz jej oświadczenie.
    ona i tak zostanie wezwana do potwierdzenia tego.
    pzu wyceni i dostaniesz kasę.

    Narazie o kłopotach nierozmawiajmy.

  • 6. Data: 2003-05-25 19:47:49
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    Użytkownik "p...@g...pl" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > pzu wyceni i dostaniesz kasę.

    Oczywiscie nalezy wspomniec ze "kase" jesli wezmiesz od razu po wyliczeniu
    kosztow przez PZU dostaniesz w kwocie pomniejszonej o 22% (podatek vat od
    uslug i czesci) a takze z pomniejszeniem amortyzacji za czesci (jesli
    starszy samochod to nawet -40% od juz obcietych z podatku vat) wiec moja
    rada, jesli nie chcesz dokladac do interesu a chcesz aby samochod byl
    naprawiony na czesciach nowych a nie "uzywanych" to przed podjeciem
    pieniazkow od ubezpieczyciela zapytaj w warsztacie czy to co oni oferuja
    starczy na pokrycie kosztow naprawy w formie przez ciebie zadowalajacej.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-05-25 21:28:00
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    > miec stan sprzed
    > czy moge tego zadac? a jesli rzeczoznawca oceni na mniej?

    bez nerwow, to sie zdarza
    z wlasnego doswiadczenia (i to nie jednorazowego) wiem, ze nie ma problemow
    z przywroceniem auta do stanu pierwotnego
    kiedys nawet przyznali mi nowy zderzak bo byla przytarta taka listwa na
    zderzaku, ktorej sie nie demontowalo, az sam sie glupio czulem bo otarcie
    bylo minimalne
    wygodnie robic to bezgotowkowo, oddajesz do warsztatu, oni naprawiaja a jak
    koszt sie nie zgadza, sami dogaduja sie z ubezpieczycielem
    gorzej jak podczas naprawy ujawniaja sie inne uszkodzenia, wzywaja wtedy
    rzeczoznawce do 2 ogledzin, problemu z tym nie ma ale to wydluza zwykle czas
    naprawy
    a z tym wycofywaniem sie z oswiadczenia to rzeczywiscie afera,
    najtrudniejsze sa takie sytuacje jak twoja

  • 8. Data: 2003-05-26 08:41:11
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com>

    d. wrote:

    > witam,
    > i szybki opis przypadku:
    [...]

    teraz już chyba za późno ale z własnego (niestety bogatego) doświadczenia:

    - jeśli jedyeś _pewien_ że nie Twoja wina _zawsze_ wzywaj Policję - niech
    sprawca sobie pyszczy do woli - kwit z Policji znakomicie przyśpiesza
    wypłatę odszkodowania.
    - zgłaszasz szkodę swojemu ubezpieczycielowi

    - teraz jedź do ASO (wiek pojazdu nie jest ważny) i zapytaj czy mają
    podpisaną umowę o naprawie bezgotówkowej pojazdu ALE Z UBEZPIECZYCIELEM
    SPRAWCY i czy podejmują się naprawy.

    - jeśli tak - zostawiasz im samochód i żebrzesz o zastępczy (jeśli nie
    możesz udowodnić że jest Ci niezbędny do pracy) lub stanowczo żądasz
    zastępczego (jesli możesz)

    - jeśli nie - bierzesz od nich PODSTEMPLOWANĄ orientacyjną wycenę naprawy i
    przedstawiasz ubezpieczycielowi - i zaczynasz się targować o odszkodowanie.

    - z potrąceniem 22% byłbym ostrożny - AFAIK dotyczy to tylko pojazdów
    związanych z działalnością gosp. a prywatnych nie. Co do amortyzacji części
    zależy co podpisałeś w OWU ubezpieczenia.

    Jakby co pytaj na priv.

    Aha - co do "bogatego doświadczenia" tylko raz jako sprawca :-) po prostu
    jeżdżę sporo i już naście lat - uzbierało się, niestety :-) Ale mam czyste
    konto punktowe i dostałem 4 mandaty w życiu, w tym 2 za parkowanie :-)
    --
    pozdrawiam;
    Michał Kwiatkowski

  • 9. Data: 2003-05-26 10:00:07
    Od: w...@p...onet.pl

    dzieki wszystkim za pomoc i cenne wskazowki...mam nadzieje, ze sprawa zakonczy
    sie dla mnie (a raczej dla mojej bryki) pozytywnie, a przede wszystkim szybko

    pozdrawiam
    d.

  • 10. Data: 2003-05-26 11:37:03
    Od: "K. W." <i...@w...pl>

    właśnie wrócłem z PZU- mam podobną sytuację (stłuczona lampa tylna, poryty
    zdeżak tylny i wgięta blacha, lakier), teraz czekam na oględziny i gonie do
    warsztatu na naprawe i rozliczenie bezgotówkowe - obiecali że będzie tak
    jak było "przedtem"

    uspokój się i wypij coś zimnego, trochęczasu i nerwów i tak na tym stracisz

    btw, pozdrawiam panią Małgosię z Centrum Likwidacji z Lublina (przemiła
    osóbka)

    KW