  • 81. Data: 2019-02-20 22:53:46
    Temat: Re: jak zostać doktorem prawa
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Kompetentny się czuje w temacie problemów naukowych w naukach prawnych.
    > A ty?

    OK. Ja się czuję kompetentny w problemach naukowych ))

  • 82. Data: 2019-02-20 22:54:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-02-20 o 21:51, J.F. pisze:

    > http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU19650140101

    > 5.1. Rozprawa doktorska powinna stanowic samodzielne rozwiazanie przez
    > autora zagadnienia naukowego i wykazywac jego ogolna wiedze teoretyczna
    > w danej dyscyplinie naukowej.

    Zagadnienie naukowe kontra problem naukowy.
    Do tego w przytoczonej ustawie z 65r do przewodu doktorskiego dopuszcza
    osoby bez skończonych studiów. :-)
    Powiedział bym że to spora różnica wobec dzisiejszych wymagań.

    > A to zalezy - czy mowimy o wydziale prawa, czy gosciach Dubnej lub
    > zachodnich osrodkow badawczych ... bo niekoniecznie samego CERN.

    Powiedział bym że mówimy o wydziale prawa bo od doktoranta
    tego kierunku rozpoczęła się dyskusja.

    > Wolszczan np do Bonn wyjechal w 1973.

    Uważasz że absolwent naszego prawa dostał by na zachodzie podobne
    możliwości?
    Że tam były instytuty czy inne placówki analizujące nasze prawo?

    Pozdrawiam

  • 83. Data: 2019-02-20 23:31:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-20, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Zadaj to pytanie Gowinowi. To samo dotyczy teraz czasopism. Jeżeli
    > jesteś ekonomistą, to do dorobku są zaliczane tylko artykuły w
    > czasopismach, które są uznane przez MNiSW za ekonomiczne.

    Do dorobku na polską habilitację/profesurę znaczy się? A są na tej
    liście jakieś zagraniczne w ogóle?

    --
    Marcin

  • 84. Data: 2019-02-20 23:47:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >dopuszcza
    >osoby bez skończonych studiów. :-)
    >Powiedział bym że to spora różnica wobec dzisiejszych wymagań.

    Roznic jest wiecej, chocby ten jezyk obcy, ale ja sie skupilem na tym,
    co cytowales.

> [...]

    >możliwości?
    >Że tam były instytuty czy inne placówki analizujące nasze prawo?

    A CERN to analizowal polskie atomy ?

    Wyslac mozna kogos, aby analizowal niemieckie prawo.
    Jak ich interesuje polskie, to niech przysla do nas :-)

    A kluczowe i tak bylo stypendium ... a tu sie byc moze na dziedzine
    nie patrzyli.

    Niektore uczelnie/kierunki mialy latwiej, bo jak wiadomo, ze w danej
    dziedzinie nauka powstaje za granica, to nie bylo wyjscia - trzeba
    bylo wypuszczac.
    Prawo raczej do takich nie nalezalo.

    J.

  • 85. Data: 2019-02-20 23:55:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-20, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Sama praca ponoć dostępna w czytelni, a jej omówienie pod linką:
    > https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/222398
    ,1,doktorat-prezesa-jaroslawa-kaczynskiego.read

    Cytat:
    Najobszerniejszy jest rozdział trzeci, ,,Aktualna rola ciał kolegialnych
    w szkołach wyższych", który omawia sytuację po Marcu 1968 r., do mniej
    więcej końca 1974 r. Czyta się to już gorzej, mimo że doktorant stara
    się uchwycić istnienie ,,różnic między stanem normatywnym a
    rzeczywistym", co było, jak napisał we wstępie - podstawową hipotezą
    pracy. By różnice te zbadać, Kaczyński przeprowadził ankiety w czterech
    lubelskich uczelniach. Ich wyniki przedstawił aż w 51 tabelkach.
    Samokrytycznie przyznał, że z badaniami miał trudności z uwagi na
    ,,niedostatek środków finansowych, a także socjologicznych kompetencji
    autora".

    Przyznasz, że nie wygląda to wcale tak źle.

    [..] bibliografia (121 pozycji, wśród nich nawet artykuł Jerzego Urbana
    ,,Feudałowie i wasale" z ,,Polityki") i wykaz przywoływanych aktów
    prawnych. [..] Kaczyński przedstawia w nich przemiany roli ciał
    kolegialnych w szkołach wyższych w II RP i w latach 1944-1968.

    Zerknąłbym co prawda na te 121 pozycji.

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2019-02-21 00:24:27
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 20.02.2019 o 22:53, Uncle Pete pisze:

    > OK. Ja się czuję kompetentny w problemach naukowych

    pseudo-politolog kompetentny w problemach naukowych ? zabawne:)))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 87. Data: 2019-02-21 00:26:25
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 20.02.2019 o 22:54, RadoslawF pisze:
    > Do tego w przytoczonej ustawie z 65r do przewodu doktorskiego dopuszcza
    > osoby bez skończonych studiów.

    oczywiście Stefan B. nie miał skończonych studiów, a jednak został
    słynnym profesorem, teraz króluje tytułomania, a nie prawdziwa nauka:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 88. Data: 2019-02-21 00:27:33
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Do dorobku na polską habilitację/profesurę znaczy się? A są na tej
    > liście jakieś zagraniczne w ogóle?

    Oraz do ewaluacji uczelni. Jest bardzo dużo zagranicznych - z impact
    factorem (generalnie to już chyba ś.p. lista A Ministerstwa) i z listy
    Scopusa. I właściwie tylko tam warto się publikować, o ile temat może
    kogoś za granicą zainteresować.

  • 89. Data: 2019-02-21 00:36:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.02.2019 o 00:27, Uncle Pete pisze:
    > I właściwie tylko tam warto się publikować, o ile temat może kogoś za
    > granicą zainteresować.

    ano, pseudo-politologiem zainteresuje się co najwyżej usenetowe psprawo
    i tutaj będzie pseudo-politolog publikować swoje wynaturzenia:)))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 90. Data: 2019-02-21 00:54:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-02-20 o 23:47, J.F. pisze:

    > A CERN to analizowal polskie atomy ?

    Nie ma różnic między polskim a niemieckim atomem.
    Jest natomiast różnica między polskim a niemieckim prawem.
    Dlatego kiedyś dla prawnika (od prawa krajowego) język obcy
    nie miał takiego znaczenia.

    > Wyslac mozna kogos, aby analizowal niemieckie prawo.
    > Jak ich interesuje polskie, to niech przysla do nas :-)
    >
    > A kluczowe i tak bylo stypendium ... a tu sie byc moze na dziedzine nie
    > patrzyli.

    To poszukaj zagranicznych stypendium dla absolwentów naszego prawa.

    Dokładnie.