  • 91. Data: 2019-02-21 09:27:48
    Temat: Re: jak zostać doktorem prawa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Feb 2019 22:54:52 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Do tego w przytoczonej ustawie z 65r do przewodu doktorskiego dopuszcza
    > osoby bez skończonych studiów. :-)

    Nie rozumiem po co uśmieszek i przypuszczenie że studia oznaczją
    uczęszczanie na jakś uczelnię. Studia można prowadzić studiując daną
    gałąź wiedzy w domu i ukoronować je pracą doktorską by potwierdzić ich
    wartość wobec innych znawców tej gałęzi. Formalnie rzecz biorąc,
    uczelnie są zbędne dla doktorantów.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 92. Data: 2019-02-21 10:27:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > gałąź wiedzy w domu i ukoronować je pracą doktorską by potwierdzić ich
    > wartość wobec innych znawców tej gałęzi. Formalnie rzecz biorąc,

    Prowadzić można ale żeby formalnie je zaliczyć trzeba jednak trochę
    egzaminów i jakąś pracę dyplomową.

    Pozdrawiam

  • 93. Data: 2019-02-21 10:35:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-20 o 22:54, RadoslawF pisze:
    > Zagadnienie naukowe kontra problem naukowy.
    > Do tego w przytoczonej ustawie z 65r do przewodu doktorskiego dopuszcza
    > osoby bez skończonych studiów. :-)
    > Powiedział bym że to spora różnica wobec dzisiejszych wymagań.

    W sumie Banach tez nie miał ukończonych studiów, a egzamin doktorski
    jego jest wśród anegdot...

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 94. Data: 2019-02-21 11:46:30
    Od: Kviat

    W dniu 2019-02-21 o 10:27, RadoslawF pisze:

    > Prowadzić można ale żeby formalnie je zaliczyć trzeba jednak trochę
    > egzaminów i jakąś pracę dyplomową.

    http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,21754552,st
    udent-uj-obronil-doktorat-mimo-ze-nie-ma-jeszcze-mag
    isterki.html

    "Student UJ obronił doktorat, mimo że nie ma jeszcze magisterki
    Do zostania magistrem UJ brakuje mu jeszcze dziewięciu zdanych
    egzaminów. Mimo to Mateusz Hołda w kwietniu obronił... doktorat."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 95. Data: 2019-02-21 12:05:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2019 10:27:51 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Prowadzić można ale żeby formalnie je zaliczyć trzeba jednak trochę
    > egzaminów i jakąś pracę dyplomową.

    O ile ci zależy na dyplomie ukończenia uczelni. Większości ludzi to
    zadowala, bo mają podstawy do dobrego wycenienia się na rynku pracy. Ale
    jeśli ktoś jest angielskim dżentelmenem o stałych dochodach to może się
    poświęcić w całości badaniom naukowym dla własnego zadowolenia mając
    gdzieś zarówno formalne dyplomy jak i formalny doktorat. A jak coś
    ważnego odkryje, to potomni i tak nie będą na te braki zważać.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 96. Data: 2019-02-21 12:41:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-02-21 o 11:46, Kviat pisze:

> [...]
    > Do zostania magistrem UJ brakuje mu jeszcze dziewięciu zdanych
    > egzaminów. Mimo to Mateusz Hołda w kwietniu obronił... doktorat."
    "Wygląda na to, że to pierwszy taki przypadek w Polsce."
    Ale widać taka możliwość istnieje nadal.

    Pozdrawiam

  • 97. Data: 2019-02-21 12:44:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 20 Feb 2019 21:06:49 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Kompetentny się czuje w temacie problemów naukowych w naukach prawnych.

    Podaj zatem swój ORCID iD.
    Z nudów przeglądnę Twój dorobek.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 98. Data: 2019-02-21 14:25:32
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.02.2019 o 12:44, tracz pisze:

    > Podaj zatem swój ORCID iD.
    > Z nudów przeglądnę Twój dorobek.

    tracz się nudzi, tracz to dochturek fizyki zajmujący się obecnie prawem
    administracyjnym:))))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 99. Data: 2019-02-21 14:27:49
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.02.2019 o 12:41, RadoslawF pisze:
    > "Wygląda na to, że to pierwszy taki przypadek w Polsce."
    > Ale widać taka możliwość istnieje nadal.

    bzdura, Stefan B. był takim pierwszym przypadkiem i było to przed wojną:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 100. Data: 2019-02-21 14:29:25
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.02.2019 o 12:05, Jcek Maciejew pisze:

    > jeśli ktoś jest angielskim dżentelmenem o stałych dochodach to może się
    > poświęcić w całości badaniom naukowym dla własnego zadowolenia

    to nie jest przypadek Jcka:)))))))))
    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"