  • 1. Data: 2003-03-12 12:45:04
    Temat: jak uzyskac statystyke ilosci przestepstw w podziale na powiaty i lata?
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Chcialbym uzyskac roczna ilosc przestepstw podsumowane wedlug
    kategorii (zabojstwa, rozboje, wlamania, etc), podsumowane dla lat
    1995 - 2002 (dla kazdego roku osobno), w podziale na powiaty.

    Potrzebuje tego z czystej ciekawosci, chcialem sobie zrobic taka mape
    (nie)bezpieczenstwa polski.

    W zwiazku z tym mam następujace pytania:

    1) do kogo sie najlepiej z zapytaniem o taka statystyke zwrocic?

    2) jaki powod dla ktorego tego potrzebuje podac by miec najwieksza
    szanse uzyskania takich danych?

    3) czy jest jakas ustawa (nie wiem, o dostępie do informacji
    publicznej czy cos w tym rodzaju) ktora by nakladala policji (lub
    kto tam takie statystyki zbiera) obowiazek udostepnienia mnie (jako
    obywatelowi tego kraju) takich informacji?

    4) czy ktos mial doswiadczenia z wydobywaniem takich informacji?

    Interesuje mnie takze przypadek jesliby trzeba sie zwrocic do jakiegos
    urzedu w kazdym wojewodctwie osobno.

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 2. Data: 2003-03-12 16:38:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A nie ma tego w roczniku statystycznym? Jak nie ma, to zwróc sie do
    najblizszej komendy policji. Najlepiej oficer prasowy. Dane statystyczne sa
    jawne. Publikuje sie takie biuletyny. Powiedz, ze to do pracy dyplomowej,
    przejsciowej czy czegos tam naukowego. Powinni udostepnic.

  • 3. Data: 2003-03-13 10:42:49
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b4nqgc$6n0$5@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > A nie ma tego w roczniku statystycznym?

    W roczniku jest podsumowane na wojewodctwa. A ja chcialem na powiaty.

    > Jak nie ma, to zwróc sie do
    > najblizszej komendy policji.

    Hmm, najblizszej? Nie sadze by Komenda Rejonowa w jakims malym miescie
    miala dane dla calej polski. Ja mysle ze powinienem sie zwrocic do
    jakiejs bardziej centralnej jednostki. Tylko do jakiej?

    > Najlepiej oficer prasowy. Dane statystyczne sa
    > jawne. Publikuje sie takie biuletyny.

    A moglbys przytoczyc jakas dokladna oficjalna nazwe takiego biuletynu?
    Jak to wyglada, czy jest to rocznik, czy kazde wojewodztwo wydaje swoj
    biuletyn, czy jest jeden biuletyn dla calej polski?

    Tak zeby wiedziec czego chce jak sie bede pytal.

    > Powiedz, ze to do pracy dyplomowej,
    > przejsciowej czy czegos tam naukowego. Powinni udostepnic.

    Dzieki.

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl
    No Iraq war http://www.globalexchange.org/campaigns/iraq/invadeI
    raq082702.html
    Please call the White House +1-202-456-1111 or fax +1-202-456-2461 and say no!

  • 4. Data: 2003-03-14 18:29:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wszystkie jednostki dostaja takie zestawienia. Z reguly po roku. Nazywa sie
    to biuletyn w jezyku potocznym i o to pytaj. Jak zapytasz o co innego, to
    raczej nikt nie bedzie wiedzial o co Ci chodzi, choc nie pamietam jaki ma
    tytul. Ale nie jestem pewien, czy faktycznie nie jest on ograniczony do
    danego województwa.

    A gdybys wyslal mail do Komendy Glównej Policji? Adres jest na stronie
    internetowej. Jak nie bedzie tajny, to powinni Ci przeslac elektronicznie, a
    jak bedzie tajny, to nie dostaniesz, nawet jakbys sam tam pojechal.

  • 5. Data: 2003-03-15 21:28:45
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Biuletyny statystyczne dotyczące przestępczości,
    wykrywalności, itp. są opracowywane co miesiąc
    przez komendę wojewódzką policji i są jawne,
    przy czym jest tam rozbicie na komendy powiatowe
    (swoisty ranking).