  • 1. Data: 2010-01-20 21:49:19
    Temat: jak uzyskac odpis wpisu do rejestru dzialalnosci gospodarczej cudzej firmy?
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    potrzebuje do pozwu wpisac adres zamieszkania wlasciciela pozwanej firmy (os
    fiz) i adres ten moge miec w odpisie wpisu do ewidencji dzialalnosci
    gospodarczej. jak to zdobyc? jak ustalic pod jaka gmine podlega (mam adres
    firmy)? urzad gminy w ogole wyda mi takie cos?

    pozdrawiam
    sir

  • 2. Data: 2010-01-20 21:49:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michał Gut pisze:
> [...]
    > gospodarczej. jak to zdobyc? jak ustalic pod jaka gmine podlega (mam adres
    > firmy)? urzad gminy w ogole wyda mi takie cos?

    Wyda. Kosztuje to 17zł. Często takie informacje podają bezpłatnie
    przez telefon. Który urząd? Właściwy miejscowo - masz miasto, to
    uderzasz do urzędu tego miasta. Jak jest kilka, to musisz poszukać po
    dzielnicach, czy też innych obszarach.

    Ponadto sprawdź po NIPie na www.stat.gov.pl/regon czy przypadkiem tam
    nie znajdziesz interesującego Cię adresu. Dowiesz się tam też dokładnie
    w którym urzędzie człowiek jest zarejestrowany i pod jakim numerem. Choć
    nieraz te dane są nieaktualne, zwłaszcza przed erą "1 okienka", kiedy w
    GUSie trzeba było się samemu aktualizować, a nie każdemu się chciało.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-01-20 21:55:57
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    > telefon. Który urząd? Właściwy miejscowo - masz miasto, to uderzasz do
    > urzędu tego miasta. Jak jest kilka, to musisz poszukać po dzielnicach, czy

    jezusicku ale ty szybki jestes:)
    dzieki:)
    jeszcze glupie pytanie:) da sie takie cos zalatwic korespondencyjnie na
    zasadzie wysylam podanie i pokwitowanie wplaty a oni odsylaja mi wypis?
    troche daleko tam mam :)

> [...]
    > nieraz te dane są nieaktualne, zwłaszcza przed erą "1 okienka", kiedy w
    > GUSie trzeba było się samemu aktualizować, a nie każdemu się chciało.

    nipu nie mam - sukinkot mi faktury nie wystawil:)

    sir:)

  • 4. Data: 2010-01-20 21:57:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michał Gut pisze:

> [...]
    > jeszcze glupie pytanie:) da sie takie cos zalatwic korespondencyjnie na
    > zasadzie wysylam podanie i pokwitowanie wplaty a oni odsylaja mi wypis?

    Tak, można tak zrobić. Ale najpierw przedzwoń - dowiesz się, czy w
    ogóle jest zarejestrowany (może to nie ten urząd, bo może ma sklep w
    Pcimiu, a mieszka w Toruniu i tam go trzeba szukać), a przede wszystkim
    może wszystkie informacje pani Ci poda przez telefon.

    > nipu nie mam - sukinkot mi faktury nie wystawil:)

    A czego właściwie od niego chcesz? ;)

    Wpisz go w googla, pokombinuj z nazwą DG, adresem, często w różnych
    ZUMI i tym podobnych są NIPy.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-01-20 21:57:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 22:49:39 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Wyda. Kosztuje to 17zł. Często takie informacje podają bezpłatnie
    > przez telefon. Który urząd? Właściwy miejscowo - masz miasto, to
    > uderzasz do urzędu tego miasta.

    Poprawka: nie po właściwości miejscowej, lecz po organie prowadzącym
    (właśnie na stat.gov.pl/regon).

    Ostatnio się naciąłem: http://financecenter.pl/ niby Katowice (tak też w
    REGON), ale rejestracja w Świętochłowicach. Nie popatrzyłem na organ,
    popatrzyłem na adres właśnie.

    W sumie dziwne, ale nie będę ukrywał, że odkąd znam sp. z o.o. z siedzibą
    we Wrocławiu, której akta prowadzi sąd w Krakowie już nic mnie nie zdziwi.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2010-01-20 21:58:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-01-20 22:55, Michał Gut pisze:

    > jeszcze glupie pytanie:) da sie takie cos zalatwic korespondencyjnie na
    > zasadzie wysylam podanie i pokwitowanie wplaty a oni odsylaja mi wypis?
    > troche daleko tam mam :)

    Tak, nigdy nie miałem problemów.

    --
    spp

  • 7. Data: 2010-01-21 19:58:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Jan 2010, Michał Gut wrote:

    > potrzebuje do pozwu wpisac adres zamieszkania wlasciciela pozwanej firmy
    [...]
    > (mam adres firmy)

    wKwestiiFormalnej: być może chciałeś napisać że masz adres przedsiębiorstwa
    (zakładu). Być może jednego z kilku (posiadanego przez przedsiębiorcę).

    Firma określa *przedsiębiorcę* (osobę), nie przedsiębiorstwo (którym
    są składniki rzeczowe i inne prawa)!
    Adres firmy to adres przedsiębiorcy, czyli właśnie to czego szukasz

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-01-21 22:24:51
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

> [...]
    > są składniki rzeczowe i inne prawa)!
    > Adres firmy to adres przedsiębiorcy, czyli właśnie to czego szukasz

    Nie, bo we wpisie do ewidencji podaje się adres zamieszkania i adres
    prowadzenia działlności. Pozwy trzeba pisać na ten pierwszy, ten drugi
    może, ale nie musi byc tym samym.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 9. Data: 2010-01-21 22:41:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Nie, bo we wpisie do ewidencji podaje się adres zamieszkania i adres
    > prowadzenia działlności. Pozwy trzeba pisać na ten pierwszy, ten drugi
    > może, ale nie musi byc tym samym.

    Czy trzeba pisać na adres zamieszkania, to w to bym wątpił. Kiedyś
    sąd nie chciał mi ustanowić kuratora dla doręczeń w sytuacji, kiedy
    znałem miejsce pracy pozwanego i kazał podać właśnie adres pracy.
    Podobnie będzie z miejscem wykonywania DG - po pierwsze trzeba zadbać,
    aby pismo dotarło do właściwego adresata. A czy będzie to adres
    zamieszkania, czy wykonywania DG, to już mniej ważne.

    Poza tym sądy z urzędu nie sprawdzają co to za adres jest podany w
    pozwie.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-01-21 22:51:12
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-01-20 22:57, Olgierd pisze:

    > Ostatnio się naciąłem: http://financecenter.pl/ niby Katowice (tak też w
    > REGON), ale rejestracja w Świętochłowicach. Nie popatrzyłem na organ,
    > popatrzyłem na adres właśnie

    Chyba dlatego, ze dla osób fizycznych o własciwości urzędu
    przechowującego wpis do edg decyduje adres zameldowania pzredsiebiorcy,
    a nie siedziba przedsiębiorstwa.
    .

    > W sumie dziwne, ale nie będę ukrywał, że odkąd znam sp. z o.o. z siedzibą
    > we Wrocławiu, której akta prowadzi sąd w Krakowie już nic mnie nie zdziwi.

    Amen :)