  • 11. Data: 2004-03-05 13:06:26
    Temat: Re: jak ustalic regon firmy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2004, Massai wrote:

    >+ Zhan wrote:
    >+ > > Faktura jest? na fakturze powinno wszystko być.

    Otóż kiedyś mnie tu przyciśnięto. Sprawdziłem - i nie
    znalazłem przepisu który by to nakazywał :(
    Nakaz podawania danych wg PDG (czyli tych pozwalających
    zlokalizować kontrahenta) jest tylko przy sprzedaży "na
    odległość" i jeszcze przy czymś, ale nie ma go "w ogóle".
    "W ogóle" to da się go wywieść z "dobrych obyczajów" czy
    jak tam było. Ale najwyraźniej należy o to dbać samemu :(

    >+ > faktury to ja wystawialem, ale tylko nip jest
    >+
    >+ No to kurka dowiedziec w którym US jest NIP,

    Jak znajdzie urząd to się dowie jaka jest paranoja
    w naszym prawie: urząd odmówi. "Tajemnica skarbowa".
    I to jak najbardziej IMO *nieprawidłowo* rozumiana,
    ale co robić. Urząd *ma* dane, *jawne* (publicznie
    dostępne dane) i odmawia ich ujawnienia w powiązaniu
    z danymi które stronie poszukiwany *był obowiazany
    podać*.
    Wrr....

    >+ W każdym razie w KRS muszą mieć siedzibę firmy.

    ...no chyba że w EDG. Ile to mamy gmin w kraju do
    przeszukania ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2004-03-05 13:25:42
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Zhan wrote:

    > Witam,
    > Jak ustalic regon firmy - dluznika? Firma windykacyjna twierdzi, ze nie
    > moze znalezc gdzie dluznik jest zarejestrowany i prosi o regon dluznika.
    >
    > pozdrawiam
    > Artur

    Najprostszy sposob to zapytac.... no ale nie zawsze dziala.

    Moze byc na pieczeci -ja np sieswojego regonyu nie wstydze.

    Jaknie ma tu i tu to trzeba "po nitce do klebka"

    Nitka jest NIP. US(NIP) to ten gzie firma ma siedzibe.

    US(NIP) ma dane o wpisie (KRS lub Eeidencji przedsiebiorcow) i REGONie.

    Nie cwiczylem tego jak milepanie z US i czy te deme udostepniaja..

    Boguslaw

  • 13. Data: 2004-03-05 16:07:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2004, bosz wrote:
    >+ Zhan wrote:
    >+
    >+ > Jak ustalic regon firmy
    [...]
    >+ Moze byc na pieczeci -ja np sieswojego regonyu nie wstydze.

    Prawdę mówiąc to powinien on tam być... :) (ja wiem że ty wiesz,
    ale obaj wiemy że mało kto wie iż taki przepis jest :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2004-03-05 20:38:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hihi, ciekawe skąd go mają mieć... Bo np. ja im nie podawałem! ;-)

    Mają na pewno. Spójrz na formularz zapytania do KRS, wszak można pytać
    podając tylko ten numer.

  • 15. Data: 2004-03-05 20:45:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zhan" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > faktury to ja wystawialem, ale tylko nip jest

    Pierwsze trzy cyferki NIP-u określają urząd skarbowy. Jeśli w nazwie nie
    ma wzmianki, że jest to spółka prawa handlowego albo inny wynalazek, to
    możesz założyć, że jest to osoba fizyczna prowadząca działalność
    gospodarczą. Zostaje Ci sprawdzić urzędy gminy właściwe dla siedziby
    urzędu skarbowego. Będzie tego kilka, ale można to obgonić nawet
    korespondencyjnie. Nie masz pewności jednak, czy znajdziesz, bo gość mógł
    mieszkać w zupełnie innej miejscowości, gdy mu nadawano numer NIP, a teraz
    mieszka gdzie indziej i tam zarejestrował działalność.

    Jeśli na fakturze nie ma żadnego adresu, to dziwię się, że dokonano
    sprzedaży. jeśli adres jakiś tam jednak jest, to należy sprawdzić pod tym
    adresem. Jeśli się okaże, że nikt nic nie wie o istnieniu takiej firmy, to
    zgłoszenie do organów ścigania, a one dadzą sobie szybko radę, bo podanie
    adresu z sufitu raczej świadczy o braku zamiaru uregulowania należności
    już w chwili zakupu.

    A swoją drogą zmień firmę windykacyjną, skoro nie wiedzą takiej prostej
    rzeczy.

  • 16. Data: 2004-03-06 08:14:40
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    moze znalezc gdzie dluznik
    > jest zarejestrowany i prosi o regon dluznika.

    Skoro firma windykacyjna - to chyba masz jakiś nakaz zapłaty czy jakiś inny
    dokument tego typu?
    Zmień firmę windykacyjną i to szybko.