  • 1. Data: 2011-06-27 08:43:52
    Temat: jak powinna wygladac umowa o podnajem pokoju
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    moze ktos powiedziec mi jak w minimalnej wersji powinna wygladac
    umowa o podnajem pokoju: typu place 500 zl na miesiac pani takiej
    to a takiej i spodziewam sie wygodnego zamieszkiwania w pokoju
    i dostepu do wanny z goraca woda - chodzi o to by wlascicciel/wlascicielka
    nie mogl mi odstawic jakiegos numeru - np wywalic bez oddawania pieniedzy
    albo urwac umowe bez okresu wypowiedzenia

  • 2. Data: 2011-06-27 22:11:03
    Temat: Re: jak powinna wygladac umowa o podnajem pokoju
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jun 2011, wrote:

> [...]
    > nie mogl mi odstawic jakiegos numeru - np wywalic bez oddawania pieniedzy
    > albo urwac umowe bez okresu wypowiedzenia

    Formalnie to właśnie zapisy w umowie powinny takie coś zapewnić.
    Problem w tym, że *każdej* umowy można nie przestrzegać :>

    IMO jakie takie zabezpieczenie mogą zapewnić np. kary umowne:
    można założyć, że jak za uniemożliwienie korzystania wbrew umowie
    (w tym wcześniejsze, niż zakończenie umowy wypowiedzeniem w ustalonym
    trybie) i bez porozumienia będzie np. 10x stawka (5000 zł), to
    właściciel raczej się zastanowi przed próbą "wywinięcia numeru".
    Jeszcze trzeba go przekonać że ten zapis to nie pułapka, tylko
    chęć zabezpieczenia właśnie.

    pzdr, Gotfryd