  • 1. Data: 2011-06-27 00:20:14
    Temat: Czy telefon jest kradziony?
    Od: "Kubba Bubba" <k...@o...pl>

    Witam,

    Muszę kupić sobie jakiś stary, używany telefon. Wchodzę na allegro i mam do
    wyboru do koloru sprzętów powiedzmy do 50zł.

    Jaką mam fizyczną możliwość sprawdzenia czy telefon nie jest kradziony? Chcę
    uniknąć sytuacji w której za jakiś czas np. przy rutynowej kontroli policji
    wyjdzie taka afera i narobię sobie problemów za to że kupiłem tani telefon.

    Jestem po prostu ciekawy jakie ma możliwości działania taki zwykły szary
    obywatel jak ja w sytuacji bardzo pospolitej - od razu dziękuję za
    odpowiedzi w stylu "nie kombinuj bo za 100zł możesz sobie kupić nowy telefon
    w sklepie".

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2011-06-27 07:13:14
    Temat: Re: Czy telefon jest kradziony?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Zwiększa się szansa na niekradzony, gdy sprzedający:
    1. ma pudełko z nadrukowanym tym samym numerem IMEI, który
    jest w telefonie.
    2. okaże fakturę zakupu tego telefonu od operatora

    a.

  • 3. Data: 2011-06-27 11:32:06
    Od: "Kubba Bubba" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Zwiększa się szansa na niekradzony, gdy sprzedający:
    > 1. ma pudełko z nadrukowanym tym samym numerem IMEI, który
    > jest w telefonie.
    > 2. okaże fakturę zakupu tego telefonu od operatora

    Przecież to oczywiste, że w przypadku starych, grzechoczących telefonów 99%
    sprzedawców nie ma takich rzeczy.

    Chodzi mi o to czy są środki poprzez które mogę sprawdzić czy telefon jest
    kradziony (np. zadzwonić na policję i podać nr IMEI)?

    P.S. Analogicznie - jeśli kupuję samochód, też nie mam możłiwości
    sprawdzenia czy nie widnieje on w policyjnej ewidencji aut kradzionych?

  • 4. Data: 2011-06-27 12:49:08
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 07:13:14 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):

    > 2. okaże fakturę zakupu tego telefonu od operatora

    A dlaczego od operatora?
    To nie mogę sobie zamówić aparatu bezpośrednio w HTC, Nokia, SE, czy
    gdziekolwiek indziej????
    Widać - sądzisz tylko po sobie - kupujesz telefon "w promocji" i jesteś
    "naciągany" przez kilkanaście/dziesiąt miesięcy na kasiorę :)))

  • 5. Data: 2011-06-27 12:55:30
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 13:32:06 +0200, Kubba Bubba napisał(a):

    > P.S. Analogicznie - jeśli kupuję samochód, też nie mam możłiwości
    > sprawdzenia czy nie widnieje on w policyjnej ewidencji aut kradzionych?

    Jak to nie masz możliwości?
    Możesz poprosić o sprawdzenia nr VIN.

  • 6. Data: 2011-06-27 15:03:15
    Od: "Kubba Bubba" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Jak to nie masz możliwości?
    > Możesz poprosić o sprawdzenia nr VIN.

    mogę poprosić telefonicznie? dzwonię na 112 czy tam 997 i dyktuję numer vin
    po czym policjant z uśmiechem na twarzy sprawdza mi to w bazie? Poważnie tak
    jest, bo ciężko mi w to uwierzyć... ?

    jeśli tak, to nie widzę problemu aby identyczna procedura była przy nr IMEI

  • 7. Data: 2011-06-28 11:54:40
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 17:03:15 +0200, Kubba Bubba napisał(a):

    > mogę poprosić telefonicznie? dzwonię na 112 czy tam 997 i dyktuję numer vin
    > po czym policjant z uśmiechem na twarzy sprawdza mi to w bazie? Poważnie tak
    > jest, bo ciężko mi w to uwierzyć... ?

    Oczywiście że konfabulujesz :)
    Nie telefonicznie.
    Jak sprzedawałem "fireblade" gościowi z czech, to poprosił on o adres
    komisariatu i wysłał tam swojego znajomego polaka który z nim przyjechał po
    "fajera" o podejście i sprawdzenie nr VIN.
    Nie byłem tam osobiście, ale ten polak wrócił po kilkunastu minutach i
    powiedział temu swojemu znajomemu czechowi że VIN "fajera" nie widnieje w
    bazie kradzionych :)
    Wypłacił mi kilkadziesiąt klocków, z kolei ja zacząłem "prześwietlać" jego
    banknoty, czy aby nie z prywatnej drukarni zamiast PWPW :)
    I po dilu :)