  • 1. Data: 2011-06-26 21:37:36
    Temat: Czy poprawianie umowy jest legalne?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czy jeżeli strony zawierają w formie pisemnej umowę KS, w której po
    kilkunastu dniach zostają zauważone drobne błędy (typu drobny błąd w
    numerze VIN, nazwisku itp. - nie mające wpływu na treść i intencję), to
    czy wolno taką umowę spisać jeszcze raz bez błędów?

    Czyli obie strony spotykają się raz jeszcze, drukują ponownie umowę (z
    datą przepisaną z tej starej) już bez błędów, podpisują i posługują się
    tą nową wersją.

    Czy można bezpiecznie przyznać się urzędnikowi, że coś takiego zrobiono,
    czy potencjalnie grozi to jakimiś konsekwencjami?

  • 2. Data: 2011-06-27 07:26:20
    Temat: Re: Czy poprawianie umowy jest legalne?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-26 23:37, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    >
    > Czy można bezpiecznie przyznać się urzędnikowi, że coś takiego zrobiono,
    > czy potencjalnie grozi to jakimiś konsekwencjami?

    Najlepiej spisać aneks.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-06-27 19:08:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-27 09:26, Liwiusz pisze:

    > Najlepiej spisać aneks.

    Może i lepiej, ale już została spisana nowa, poprawiona wersja :)
    Pytanie czy można się tym faktem "chwalić" i przedstawić jako wersja
    oficjalna.

  • 4. Data: 2011-06-27 22:18:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jun 2011, Liwiusz wrote:

    > Najlepiej spisać aneks.

    Prawdę mówiąc, aneks w żadnym razie nie pasuje.
    Przecież umowę zawiera się *przed* wykonaniem, aneks może dotyczyć
    zmian "w trakcie" (ale zmian dotyczących rzeczy *nie* wykonanych).
    Na mój gust taki papier powinien być zatytułowany "sprostowanie" :)
    (inna sprawa, że w myśl KC "tytuł się nie liczy", ale po co pogłębiać
    nieporozumienie)

    pzdr, Gotfryd