  • 1. Data: 2007-03-21 23:07:06
    Temat: Pośrednik w internecie
    Od: a...@g...com

    Witam,

    Tworzę serwis internetowy, który pozwala sprzedawać prace artystów.
    Klient, kupując taką pracę, może ją pobrać jako plik lub otrzymać
    przesyłką w formie produktu (wydrukowaną)

    W związku z tym mam do czynienia z dwoma podmiotami - artystą i
    klientem. Zarówno jeden jak i drugi może być vatowcem lub osobą
    fizyczną. Artysta dodając swoją pracę do serwisu, ustala kwotę brutto,
    za jaką klient będzie mógł ją zakupić. Od każdego takiego zamówienia
    potrącana będzie procentowa prowizja i ewentualne koszty produkcji a
    następnie wypłaca należność artyście. Klient otrzymuje rachunek/
    fakturę.

    Tyle słowem wstępu. Teraz pytania:

    1. Czy należność dla artysty powinna być liczona od kwoty netto czy
    brutto (czyli tej którą ustalił artysta)? Czy coś się zmienia jeśli
    jest on z innego niż Wielka Brytania kraju strefy EU?
    2. Czy artysta przyjmujący należność musi dać mi jakiś papier? W jaki
    sposób mogę udokumentować przekazanie należności? Czy wystarczy wyciąg
    z konta bankowego?
    3. W jaki sposób artysta powinien rozliczyć się z takiego przychodu?
    4. Co się dzieje z vatem gdy klient jest z innego kraju strefy UE?
    5. Czy tego typu działalność jest traktowana jako pośrednik, agent czy
    jeszcze w inny sposób?

    Mam nadzieje, że udało mi się w miarę precyzyjnie opisać problem.
    Pozdrawiam
    Michał