  • 11. Data: 2003-02-21 20:04:35
    Temat: Re: jak ominac VAT?
    Od: "Karotka_19" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:3E5656EC.F3EFC27D@elita.pl...
> [...]
    50000zł

    > Wiem. Kilka razy w miesięcy wpłacam i wypłacam wielokrotnie większe
    > pieniądze, także na prywatnym koncie, i nigdy żaden bank nie ośmielił się
    > zadać mi takiego urągającego prywatności pytania.
    > To po prostu skandal, gościom w tym banku popierdoliło się już
    > całkiem w mózgownicach.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek
    >
    > --
    > http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm
    Witam...

    > To po prostu skandal, gościom w tym banku popierdoliło się już
    > całkiem w mózgownicach.

    tez tak mysle, ale z 2 strony... to pewna ochrona w wypadku jakiegos
    wlamania, kradziezy, wiekszego napadu, szybko i sprawnie moga zlokalizowac
    pieniazki na komcie, to chyba po to, mam nadzieje ze zadnych % nie bede
    mosiala placic...
    pozdrawiam
    karotka.
    PS dziekuje wszystkim za udzielenie mi informacji.

  • 12. Data: 2003-02-21 20:47:50
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Karotka_19" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > w jaki sposob ominac podatek VAT, natomiast dostalem pieniazki w EURO na
    > moje konto w banku, natomiast bank po 2 dniach wyslal mi pisemko z kad
    taka
    > suma sie wziela na moim koncie, i pisza cos o wzbogaceniu itp

    A moglbys w calosci przytoczyc to pismo?

    Karol

  • 13. Data: 2003-02-21 23:24:51
    Od: "Karotka_19" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Karotka_19" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > taka
    >
    > A moglbys w calosci przytoczyc to pismo?
    >
    > Karol

    Witma, tak.
    Ale rano, kolo poludnia, bo teraz sie klade juz spac, dobracno wszystkim
    papa
    Karotka

  • 14. Data: 2003-02-22 08:50:37
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > Koncepcja że opłata za weksel pozwala uniknąc podatku od czynności
    > cywilnoprawnych z tytułu pozyczki (nie opłaty skarbowej, kotku, wcale
    > nie) bardzo mi sie podoba.
    >
    > A poza tym że nie wiesz co to jest weksel, to wiesz co to jest opłata
    > skarbowa?

    Własnie - niby jak by to miało działać? Poza tym najłatwiejszym sposobem
    uniknięcia PCC od pożyczki jest po prostu niezapłacenie. Przecież to jest
    nie do ruszenia w tak bliskim gronie jak rodzeństwo nie trzeba nic pisać ani
    nic ( chyba.. choc kto wie...).

    Depi.

  • 15. Data: 2003-02-22 10:34:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2003, Marcin Olender wrote:

> [...]
    >+ > Koncepcja że opłata za weksel pozwala uniknąc podatku od czynności
    >+ > cywilnoprawnych z tytułu pozyczki (nie opłaty skarbowej, kotku, wcale

    Maddy, o ile wiem to sprawa była wałkowana razy kilka.
    *Jeśli* weksel jest zabezpieczeniem - to oczywiście należy się
    zarówno opłata skarbowa od weksla jak i podatek od "właściwej"
    transakcji, tej którą weksel zabezpiecza.
    Jeśli wystawienie weksla jest *samoistnym* zdarzeniem (dajesz
    weksel i bierzesz pieniądze - oczywiście na wekslu nie może
    być mowy że jest on zabezpieczeniem ani że podlega umowie
    wekslowej - bo wtedy *nie jest* on samoistny :)) to *podobno*
    podatku brać państwu nie wolno - podpisaliśmy (my, Maddy,
    tylko że wyręczyliśmy się którymś premierem ;)!) stosowną
    umowę międzynarodową. Z braku znajomości numerka identyfi-
    kacyjnego umowy muszę pisać wszystko w trybie przypuszcza-
    jącym, ale w googlu powinno dać się znaleźć namiary :)
    Krótko mówiąc - były tu rady "na wszelki wypadek spytaj
    w twoim US" i (zaskakujące ?) odpowiedzi: "potwierdzili
    że podatku nie ma !"

    >+ > A poza tym że nie wiesz co to jest weksel, to wiesz co to
    >+ > jest opłata skarbowa?

    Prawdę mówiąc to mam trudności z rozeznaniem czy złośliwość
    była na miejscu i w jakiej skali :)
    Jak rozumiem - problem w tym iż był przelew (wielki ?)
    i Karotka obawia się pytania "z jakiego tytułu".
    Sugerujesz że jest problem w zapłacie przelewem za weksel,
    *pomijając* sprawę wiarygodności stron transakcji ?
    Przyznam że nie wiem, ale chyba nie ma nakazu zapłaty
    za weksel gotówką...

> [...]
    >+ nie do ruszenia w tak bliskim gronie jak rodzeństwo nie trzeba nic pisać ani

    Zaraz, powoli. Nie znamy powodu udzielenia pożyczki: jeśli
    Karotka ma zamiar nabyć jakiś osobisty środek trwały (w rodzaju
    mieszkania czy samochodu) przekraczający jej możliwości
    finansowe - to jak najbardziej powinna mieć dokumenty
    wskazujące skąd wzięła pieniądze na owe fanaberie... :)

    >+ Pozdrawiam

    wzajemnie (wszystkich) :) - Gotfryd