  • 1. Data: 2003-02-20 13:02:33
    Temat: naleznosc z tyt. umowy o dzielo
    Od: "hajge" <l...@w...pl>

    Szanowni,
    Pracuję w firmie "na umowę o dzieło". Jest to jedyne moje źródło dochodów.
    Obowiązki i charakter pracy mam jak pracownik etatowy, umowa o dzieło jest
    ucieczką pracodawcy przed podatkami i składkami.
    Co miesiąc mam wpisywane w umowie zlecone dzieło: napisanie tekstu dla
    prasy. Dzielo wykonane, pieniędzy brak. Za styczeń, za luty też nie będzie w
    terminie. Mógłbym odejść z tej firmy z początkiem marca, ale nie zamierzam
    odpuścić sobie należnej mi wypłaty za styczeń i luty.
    Jak powinienem formalnie wyegzekwować pieniądze od pracodawcy? Pracodawca
    nigdy nie żądał
    do tych umów żadnych rachunków, etc. Za styczeń też nie. Za luty zapewne
    również nie poprosi.
    Czy powinienem je wystawiać, a jeżeli tak to w jakiej formie? Paragon?
    fakturę bez VAT?
    W przypadku problemów z otrzymaniem należności liczę się ze skierowaniem
    sprawy do Urządu
    Skarbowego. W tej samej sytuacji pozostaje 90% firmowej załogi.
    Pozdrawiam
    -Hajge-

  • 2. Data: 2003-02-22 16:01:47
    Temat: Re: naleznosc z tyt. umowy o dzielo
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "hajge" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawy do Urządu
    > Skarbowego. W tej samej sytuacji pozostaje 90% firmowej załogi.

    wystawiasz zwykly rachunek,
    i niech zgadne, w umowie masz, ze kasa platna w ciagu X dni od chwili
    dostarczenia rachunku? :)

  • 3. Data: 2003-02-22 21:08:01
    Od: d...@o...pl

    > Użytkownik "hajge" <l...@w...pl> napisał w wiadomoœci
    >
    > wystawiasz zwykly rachunek,
    > i niech zgadne, w umowie masz, ze kasa platna w ciagu X dni od chwili
    > dostarczenia rachunku? :)

    Raczej odbioru dzieła ;-)

    Sprawę trzeba skierować do Sšdu Cywilnego a nie Urzędu Skarbowego :-)

    Pzdr
    Darek