  • 11. Data: 2011-12-04 18:26:29
    Temat: Re: jak odzyskać wynagrodzenie za okres po ogłoszeniu upadłości?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-12-04 18:58, Almagra pisze:
    > Mam wyrok ale w okresie upadłości nie mogą być prowadzone egzekucje
    > komornicze.

    Wychodzi wiec na to że musisz czekać do podziału.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 12. Data: 2011-12-04 21:50:33
    Od: "Almagra " <a...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    Z tego co zrozumiałam z Ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze:
    1)wynagrodzenia pracowników za okres po ogłoszeniu upadłości są kosztem
    postępowania upadłościowego art 230.3
    2) koszty postępownia pokrywa się niezwłocznie w miarę posiadanych funduszy
    art 343.2 (w tekście ujednoliconym to się zmieniło ale w dniu ogłoszenia
    upadłości jeszcze ten zasi obowiązywał)
    3)jeżleli majątku nie wystarczy na zaspkojenie kosztów to postępowanie
    powinno być umorzone art 361

    W paktyce : wierztelności pracownicze (w jednym "worku" są te powstału przed
    i po upadłości) zostały ujęte w I kategorii i nie ma środków na ich
    pokrycie. Cytat z pisma od syndyka" syndyk ZGODNIE Z PRAKTYKĄ umieścił
    przedmiotowe wierzytelności na liście wierztelności"

    Siedzi syndyk 3 lata, utrzymuje swoją kancelarię a pracownicy nadal nie
    otrzymali nawet 1 zł. Powołuje się na jakieś praktyki zamast ustawodawstwa.
    A może ja coś źle interpretuje?

    Hanna

  • 13. Data: 2011-12-04 23:18:44
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Masz zapewne na myśli:

    Dzial V. Koszty
    Art. 230. [Pojecie kosztów i wydatków]
    [..]
    3. Do wydatków postepowania upadlosciowego obejmujacego likwidacje majatku
    upadlego naleza ponadto:
    [...]
    2) wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w przedsiebiorstwie upadlego
    nalezne za okres po ogloszeniu upadlosci oraz odprawy i odszkodowania,
    zwiazane z rozwiazaniem umów o prace, przyslugujace tym pracownikom;

    Wg komentarza Zimmermana (sprzed nowelizacji w 2007 r. - kiedy dokładnie ta
    upadłość miałą miejsce?):
    "Wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w przedsiebiorstwie upadlego nalezne
    za okres po ogloszeniu upadlosci oraz odprawy odszkodowania, zwiazane z
    rozwiazaniem umów o prace, przyslugujace tym pracownikom &#8211; dotyczy to
    wylacznie tej czesci opisanych kosztów, które powstaly po ogloszeniu
    upadlosci.
    Tylko w tej czesci moga byc zaspokajane w specjalnym trybie, o którym mowa w
    art. 343 ust. 2 PrUpN, czyli bez planu podzialu.
    Wynagrodzenie to obejmuje kwoty brutto, czyli z uwzglednieniem wszelkich
    skladek, podatków naleznych od tych wynagrodzen."

    -----

  • 14. Data: 2011-12-05 06:22:15
    Od: "Almagra " <a...@N...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?B?X7Hm6rPx87a8vy4=?= <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Wg komentarza Zimmermana (sprzed nowelizacji w 2007 r. - kiedy dokładnie
    ta
    > upadłość miałą miejsce?):
    Upadłość była ogłoszona na początku grudnia 2008 r.

    > "Wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w przedsiebiorstwie upadlego
    nalezne za okres po ogloszeniu upadlosci oraz odprawy odszkodowania,
> [...]
    > Tylko w tej czesci moga byc zaspokajane w specjalnym trybie, o którym mowa
    w art. 343 ust. 2 PrUpN, czyli bez planu podzialu.>

    Czyli moje wynagrodzenie za okres po ogłoszeniu upadłości jest kosztem i
    powinno być zaspokojone bez planu podziału? Czyli umieszczenie mojej
    wierzytelności na liście i czekanie na jej zaspkojenie w drodze podziału
    jest praktyką niezgodą z prawem? Czy ja to dobrze rozumuję?

    Hanna

  • 15. Data: 2011-12-05 08:16:42
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Nie pamiętam, która data się liczy:
    czy data złożenia wniosku, czy data ogłoszenia upadłości, ale i tak zapewne
    trzeba uwzględnić zmiany w ustawie zaszłe w 2007 r. (ten komentarz był sprzed
    nowelizacji).

    Próbuję rozgryść, czy świadczenia pracy od Ciebie na podstawie Twojej umowy o
    pracę, już po ogłoszeniu upadłości zażądał syndyk, i czy są to należności za
    czynności syndyka (wówczas kat. pierwszej).

    -----

  • 16. Data: 2011-12-05 08:36:57
    Od: "Almagra " <a...@N...gazeta.pl>

> [...]

    zapewne
    > trzeba uwzględnić zmiany w ustawie zaszłe w 2007 r. (ten komentarz był

    Wniosek był złożony równiez w 2008

> [...]
    za
    > czynności syndyka (wówczas kat. pierwszej).

    A może nie ma znaczenia czy praca była świadczona lub nie była, bo art 230
    mówi ogólnie "...w tym przypadające za czas po ogłoszeniu upadłości
    należności ze stosunku pracy ..." Nie jest napiasne że kosztami są tylko
    wynagrodzenia zatrudnionych przez syndyka, w ustawie ogłoszonej było takie
    rozgraniczenie. Czyli wg mnie wynagrodzenia wszytkich nadal zatrudnionych po
    upadłości sa kosztem ale może nieświadomie interperetuję z korzyścią dla
    siebie?

    Hanna

  • 17. Data: 2011-12-05 08:51:16
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Praca to praca, a odszkodowanie to odszkodowanie.
    Przecież dostałaś zapewne wymówienie umowy o pracę z określeniem obowiązków
    stron?

    -----

  • 18. Data: 2011-12-05 09:45:45
    Od: "Almagra " <a...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Praca to praca, a odszkodowanie to odszkodowanie.
    > Przecież dostałaś zapewne wymówienie umowy o pracę z określeniem

    O odszkodowanie nie staram się. Rozwiązanie umowy było z przczyn
    niedotyczących pracownika (likwiacja przedsiebiorstwa) i żadne obowiązki
    dotyczące pracy w okresie wypowiedzenia nie były ustalane na piśmie. Nadal
    obowiązywał zakres obowiązków z dnia ich przyjęcia (podpisany przy
    zatrudnieniu), syndyk przejął obowiązki pracodawcy i wydawał polecenia.

    Ustalmy czy wynagrodzenie za pracę po upadłości jest kosztem postępowania
    upadłościowego (kosztem synadyka)czy nie jest, ponieważ to ma wpływ na
    dalsze rozważania.

    Hanna

  • 19. Data: 2011-12-05 15:36:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    _ąćęłńóśźż. wrote:
    > Dlaczego nie poszłaś z tym do sądu?
    > Skoro minęło ponad 3 lata, to trzeba by sprawdzić okres
    > przedawnienia, bo może być cieniutko.
    > Ktoś z grupy wie?

    ja sie zapytam czemu po pierwszych kilku meisiącach (2 -3 ) bez wypłaty nei
    poslziście do syndyka upomnieć sie o forsę?

    W ostateczności złożyć wypowiedzenia.

  • 20. Data: 2011-12-06 06:16:35
    Od: "Almagra " <a...@N...gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ja sie zapytam czemu po pierwszych kilku meisiącach (2 -3 ) bez wypłaty nei
    > poslziście do syndyka upomnieć sie o forsę?
    >
    > W ostateczności złożyć wypowiedzenia.

    Właśnie za 2 miesiące mam niezapłacone. W momencie upadłości przedsiębiorstwo
    było wygaszone więc kasy nie było, zdawałam sobie sprawę, że z próżnego i
    Salomon nie naleje. Zanim Syndyk wydzierżawił zakład minęło trochę czasu ale
    już wtedy upłynął mój okres wypowiedzenia i dalej nie pracowałam bo moje
    zadanie zostało wykonane. Radzę każdemu nie pracować dla Syndyka na umowę
    zawartą z upadłym pracodawcą ponieważ wynagrodzenie za taki okres nie jest
    chronione. Nie ma natomiast obaw pracować że na zlecenie lub umowę o pracę
    zawartą z syndykiem.
    Hanna