eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojak odzyskać wynagrodzenie za okres po ogłoszeniu upadłości? › Re: jak odzyskać wynagrodzenie za okres po ogłoszeniu upadłości?
    From: "Almagra " <a...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak odzyskać wynagrodzenie za okres po ogłoszeniu upadłości?
    Date: Sun, 4 Dec 2011 21:50:33 +0000 (UTC)

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    Z tego co zrozumiałam z Ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze:
    1)wynagrodzenia pracowników za okres po ogłoszeniu upadłości są kosztem
    postępowania upadłościowego art 230.3
    2) koszty postępownia pokrywa się niezwłocznie w miarę posiadanych funduszy
    art 343.2 (w tekście ujednoliconym to się zmieniło ale w dniu ogłoszenia
    upadłości jeszcze ten zasi obowiązywał)
    3)jeżleli majątku nie wystarczy na zaspkojenie kosztów to postępowanie
    powinno być umorzone art 361

    W paktyce : wierztelności pracownicze (w jednym "worku" są te powstału przed
    i po upadłości) zostały ujęte w I kategorii i nie ma środków na ich
    pokrycie. Cytat z pisma od syndyka" syndyk ZGODNIE Z PRAKTYKĄ umieścił
    przedmiotowe wierzytelności na liście wierztelności"

    Siedzi syndyk 3 lata, utrzymuje swoją kancelarię a pracownicy nadal nie
    otrzymali nawet 1 zł. Powołuje się na jakieś praktyki zamast ustawodawstwa.
    A może ja coś źle interpretuje?

    Hanna