  • 31. Data: 2011-12-07 10:48:20
    Temat: Re: jak odzyskać wynagrodzenie za okres po ogłoszeniu upadłości?
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Jasne.
    Dostawca towaru do tego zakładu z fakturą niezapłaconą na milion może sobie
    przez płot popatrzeć, jak pracownicy śmieją się w kułak i nadal biorą pensje.
    Oby im wszystkim żyło się lepiej.

    -----

  • 32. Data: 2011-12-07 11:02:15
    Od: "Almagra " <a...@N...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?B?X7Hm6rPx87a8vy4=?= <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    sobie
    > przez płot popatrzeć, jak pracownicy śmieją się w kułak i nadal biorą

    Dostawca powinien zadbać o swoje interesy. Ma wiele narzędzi np hopoteka,
    zastawy, są wywiadownie gospodarcze, krajowy rejestr długów itp. Prawo
    upadłościowe daje takim wierzycielom pierwszeństwo. Poza tym też powinien
    kierować się zdrowym rozsądkiem a nie tlyko ślepą chęcią zysku. Taki
    szaraczek pracownik naprawdę niewiele może a co ukradnie to kropekla w morzu
    całego złodziejstwa zarządu. Ale nie spierajmy się dalej bo może wyjścz tego
    niezła jatka.
    Hanna

  • 33. Data: 2011-12-08 11:35:42
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Powiedz to dostawcom swojego upadłego zakładu.
    Tylko weź dobre buty do biegania i uważaj na psy.

    A "pierwszeństwo" rzeczywiście jest:
    Kiedyś jako dostawca byłem kategorią 7., teraz awansowałbym na 3. ;-)

    -----

  • 34. Data: 2011-12-08 13:52:07
    Od: "Almagra " <a...@N...gazeta.pl>

    Masz sporo racji, ale nie ceduj swojego rozgoryczenia na pracownikach
    upadłego, ponieważ oni w najmniejszym stopniu przyczyniają się do upadłości.
    I to nie oni śmieją się z oszukanych dostawców ale wląśnie zarząd który
    przez wiele lat popełniał błędy (wynijające w braku kompetencji), kradł na
    maxa, sztucznie kreowal wynik i pewnie za późno ogłosił upadłość. Miej
    pretensje do rządu, żę przyczynia się do upadłości firm bo niedpowiednio
    wpływa na łagodzenie skutków cyklów koniunkturalnych, prowadzi złą politykę
    w handlu zagranicznym itp ale odczep się od najsłabszych.
    Hanna

  • 35. Data: 2011-12-08 13:59:33
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-08 14:52, Almagra pisze:

> [...]
    > przez wiele lat popełniał błędy (wynijające w braku kompetencji), kradł na
    > maxa, sztucznie kreowal wynik i pewnie za późno ogłosił upadłość.

    Tak - 100% prawdy z punktu widzenia pracownika.
    Miałem kiedyś okazję coś podobnego słyszeć, tyle że przy okazji też
    obserwować. Rzeczywiście, zarząd był winien ale tylko dlatego że nie
    potrafił zapanować nad złodziejstwem załogi. A ponieważ zarząd i rada
    nadzorcza to byli przedstawiciele załogi to ... wyglądało to tak jak
    wyglądało.

    A czemu do rządu a nie np. Pana Boga?

    --
    \spp