  • 11. Data: 2006-04-13 06:21:55
    Temat: Re: jak odwolac sie od wyroku, jaka procedura?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Joanna napisał(a):
    > A jaki jest koszt takiego wpisu??

    5%

    KG

  • 12. Data: 2006-04-16 19:51:14
    Od: "SKY" <s...@o...pl>

    > Witam,
    > dziś zapadł wyrok w sprawie, chcę się odwołać.
    > Powiedziano mi, że mam zlożyć wniosek o uzasadnienie wyroku. Czy to jest
    > równoznaczne z tym, że chcę się odwołać, czy mam następnie zlożyć kolejne
    > pismo?
    > Pozdr, J.

    witam panstwa.

    samo napisanie pisma o sporzadzenie uzasadnienia wyroku w zaden sposob nie
    zobowiazuje nas do wniesienia apelacji. jest to tylko prosba o uzasadnienie
    wydanego wyroku.

    apelacja jest zwyklym srodkiem odwolawczym, sluzy ona do odwolania sie od
    nieprawomoscnego wyroku, srodkiem odwolawczym od prawomocnego wyroku jest
    kasacja /jest to nadzwyczajny srodek zaskarzenia wyroku w sprawie karnej/

    z tego co mi wiadomo jesli to jest sprawa karna to po dostaniu wyroku w terminie
    7 dni od daty otrzymania wyroku nalezy napisac pismo o sporzadzenie przez sad
    uzasadnienie wyroku i dostarczenie go do skazanego.

    nastepnie piszemy w terminie 14 dni od otrzymania uzasadnienia wyroku apelację
    karną gdzie okreslamy naruszenia prawa materialnego, procesowego, blad co do
    ustalen faktycznych majacych wplyw na wysokosc wyroku /dlatego wlasnie pisze sie
    o uzasadnienie wyroku/ badz tez podnosimy jednynie zarzut niewspolmiernosci
    wymiaru kary do wagi popelnionego czynu przez skazanego lub tez nawet nie
    uzasadniamy jej wogole gdyz apelacja wynika z konstytucyjnej zasady
    dwuinstancyjnosci postepowania sadowego /ewentualnie potem mozna napisac
    apelacje uzupelniającą do wczesniejszej apelacji/.

    przyjelo sie ze apelacje pisza adwokaci, jest to jeden z najtrudniejszych
    elementow procesowych prawa karnego.

    polecam lekture kodeksu postepowania karnego - pod adresem:
    http://bap-psp.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/97.89.555.
    htm

    pozdrawiam
    --
    SKY
    gg:2475019

  • 13. Data: 2006-04-16 19:54:53
    Od: s...@o...pl

    > Dziękuję za odpowiedz.
    > Ale pismo odwoławcze mam składać do sądu I instancji, czy kierować do sądu
    > odwoławczego?
    > Pozdr, J.

    pismo kierujemy do sadu odwolawczego za posrednictwem sadu ktory wydal wyrok w
    pierwszej instancji.

    pozdrawiam
    --
    SKY