  • 11. Data: 2010-01-08 07:12:23
    Temat: Re: jakodszukaćmasęmajątkowądłużnika;) ??
    Od: l...@v...pl

    > No ba. Co do ZUS i US to chyba nie sądzisz, że jak napiszesz to Ci
    > podadzą różne informacje o dowolnym obywatelu? ;-) albo że bank czuje się
    > zwolniony z zachowania tajemnicy bankowej? ;-)
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl <==

    Za wcześnie zadałem pytanie nie czytając kpc ;) a ile kosztuje taka przyjemność
    u komornika 797/1/ ?

  • 12. Data: 2010-01-08 08:21:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 08 Jan 2010 08:12:23 +0100, lukeskyobi napisał(a):

    > Za wcześnie zadałem pytanie nie czytając kpc a ile kosztuje taka
    > przyjemność u komornika 797/1/

    Kosztuje najpierw pozew, wyrok, tytuł i dopiero egzekucja ;-) Komornik
    nie świadczy raczej takich usług komercyjnie, tj. bez tytułu
    wykonawczego ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 13. Data: 2010-01-08 09:50:55
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    l...@v...pl pisze:

    > Za wcześnie zadałem pytanie nie czytając kpc ;) a ile kosztuje taka przyjemność
    > u komornika 797/1/ ?

    Ustawa o komornikach i egzekucji

    Art. 53a
    1. Opłatę stałą w wysokości 3% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego
    komornik pobiera od wierzyciela w przypadku otrzymania zlecenia
    poszukiwania majątku dłużnika w trybie art. 797(1) Kodeksu postępowania
    cywilnego. W razie nieuiszczenia opłaty w terminie 7 dni od otrzymania
    wezwania, komornik zwraca wniosek zawierający zlecenie.

    2. W razie odnalezienia majątku dłużnika w trybie określonym w ust. 1
    komornik pobiera opłatę stałą w wysokości 5% szacunkowej wartości tego
    majątku, nie więcej jednak niż 100% przeciętnego wynagrodzenia
    miesięcznego. Opłata ta ulega zmniejszeniu o kwotę opłaty pobranej na
    podstawie ust. 1. Przepis art. 49 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

  • 14. Data: 2010-01-08 10:27:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wombi pisze:

> [...]
    > miesięcznego. Opłata ta ulega zmniejszeniu o kwotę opłaty pobranej na
    > podstawie ust. 1. Przepis art. 49 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

    Do tego dochodzi koszt samego zapytania, jeśli jest płatne.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-01-08 12:04:36
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    Czy to nie jest w takim razie błędne koło? Wierzyciel ma wskazać
    komornikowi majątek dłużnika, ale nie ma jak się dowiedzieć, czy ten
    majątek rzeczywiście istnieje i w jakiej postaci. Coś tu jest chyba nie
    po kolei...

    Pozdro
    Marek

  • 16. Data: 2010-01-08 12:41:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcus pisze:
> [...]
    > komornikowi majątek dłużnika, ale nie ma jak się dowiedzieć, czy ten
    > majątek rzeczywiście istnieje i w jakiej postaci. Coś tu jest chyba nie

    Nie musi wskazywać, może zlecić poszukiwanie tegoż majątku.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-01-08 12:52:32
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Nie musi wskazywać, może zlecić poszukiwanie tegoż majątku.

    Ale, jak rozumiem, nie jest to usługa za friko. Tak więc nie dość, że
    wierzyciel jest w jakiś sposób poszkodowany przez dłużnika, to jeszcze
    musi zapłacić komornikowi? Czy może komornik ściąga sobie to z
    zajmowanego majątku?

    Pozdro
    Marcus

  • 18. Data: 2010-01-08 13:18:40
    Temat: Re: jak odszukacmasemajatkowadluznika;) ??
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <hi7gfq$q8i$1@newsread1.aster.pl>, m...@a...pl
    says...>

    > Ale, jak rozumiem, nie jest to usluga za friko. Tak wiec nie dosc, ze
    > wierzyciel jest w jakis sposób poszkodowany przez dluznika, to jeszcze
    > musi zaplacic komornikowi? Czy moze komornik sciaga sobie to z
    > zajmowanego majatku?
    >
    > Pozdro
    > Marcus

    No tak, ?wiat nie jest sprawiedliwy.

    To s? koszta post?powania które teoretycznie komornik ?ci?ga z maj?ku
    d?u?nika. Teoretycznie, bo tylko wtedy gdy go znajdzie.

  • 19. Data: 2010-01-08 13:24:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcus pisze:

> [...]
    > wierzyciel jest w jakiś sposób poszkodowany przez dłużnika, to jeszcze
    > musi zapłacić komornikowi? Czy może komornik ściąga sobie to z

    Ściąga, ale najpierw musi zapłacić wierzyciel.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2010-01-10 00:01:30
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-01-07 14:42, Liwiusz pisze:

    > 7. Zapytanie do rejestru statków morskich i łodzi motorowodnych

    ;) No strzeliłeś do mnie :). BTW - wskazujesz większość
    czynności, które musi wykonać komornik a nie wierzyciel (znaczy
    się o jakie czynności wnioskować do komornika)

    > 11.Ustalenie czy dłużnik posiada rachunki bankowe w

    Jaki klucz wyboru banków ?

    6008